Eind jaren 40 , moet wel mechanisch e.e.a. Aan gebeuren , oa nieuw balans wiel
E ik twijfel nog of ik de plaat laat schoonmaken , suggesties ?
Eind jaren 40 , moet wel mechanisch e.e.a. Aan gebeuren , oa nieuw balans wiel
E ik twijfel nog of ik de plaat laat schoonmaken , suggesties ?
Dat is weer een leuke Breitling, bij zo’n duur klokje zou ik de wijzerplaat maar zó houden.
Zonde als het fout gaat met reinigen.
Ik zou de wijzerplaat wel laten schoonmaken.
Is de rechter sub dial wijzer correct,moet dat geen rode zijn?
Ik zou hem zeker reinigen. Voor mij is dit net te… Wel een erg mooi klokje!
Gr
Men
Ik zou ook zeggen schoonmaken, dit is amper nog leesbaar…
Mooie klok, maar idd schoonmaken (tu)
Succes met het herstel.
Hij is prachtig! Ik hoop dat het alleen aan de oppervlakte is, het vuil, dan zou het relatief “eenvoudig” weg te halen moeten zijn? Ik heb wel eens gelezen dat amateurs het met spuug deden, klinkt goor, maar de enzymen zijn een perfect schoonmaakmiddel voor dit soort doeleinden en de laklaag wordt niet aangetast.
Rechter wijzer moet idd een rode zijn , gelukkig heb ik er nog 1 ergens en ook een rekenschijf binnen lunette heb ik nog (ik ben een beetje een hoarder !)
Schoonmaken dus ?
Het patina (de patina ?) vind ik ook wel wat hebben maar misschien net ff ‘te’
Ik zal eens rondvragen wie dit zou kunnen (suggesties ?) ik hen nog een oude wijzerplaat van een 808 chronomat waar ‘ze’ op kunnen oefenen , probleem is , als de wijzerplaat vernield wordt… Ze zijn net zo makkelijk te vinden als hanen tanden
Volgens mij heeft ‘gekkehuus’ een chronomat op laten knappen door ‘koen’.
Misschien zou hij je kunnen helpen.
Wow! Zou hem origineel houden. Mooi patina!
Volgens mij heeft ‘gekkehuus’ een chronomat op
laten knappen door ‘koen’.Misschien zou hij je kunnen helpen.
Klopt maar die heeft niets aan wijzerplaat hoeven doen volgens mij,hij heeft hem schoongemaakt en wat kleine reperaties uitgevoerd, mijn wijzerplaat is in heel erg goede staat.
Toch een leuke Chronomat Rene, ik zou wijzerplaat laten reinigen maar zeker niet laten herschilderen of zo want persoonlijk vind ik een chronomat uit jaren 40 met nagelnieuwe wijzerplaat niet passen.
Hallo Rene,
Zeer mooie Chronomat! Ik heb al verschillende wijzerplaten schoongemaakt met een wattenstaafje, lauw water en een heel klein beetje dreft. Het werkt als een milde ontvetter en tast de patina en de verf niet aan. Je verwijdert wel het meeste oppervlakkige vuil.
mvg Melvin
Afwasmiddel bevat wel (veel) zouten, daarom is het ook niet geschikt om bv de auto mee te wassen. Is het dan wel verstandig om te gebruiken op een dure en vooral zeldzame wijzerplaat?
gekkehuus Schreef:
Toch een leuke Chronomat Rene, ik zou wijzerplaat
laten reinigen maar zeker niet laten herschilderen
of zo want persoonlijk vind ik een chronomat uit
jaren 40 met nagelnieuwe wijzerplaat niet passen.
herschilderen doe ik nooit , dat vernietigd een vintage horloge , maar schoonmaken is wel altijd een optie
ik moet er nog eens over nadenken
Tja…het wordt afgeraden, omdat het de lak aantast. Maar een auto was je keer op keer en heeft veel te verduren van weersinvloeden. Als je 1 keer een wijzerplaat schoonmaakt, zal het niet zo’n vaart lopen. Ik heb er in ieder geval nooit nadelige effecten van gemerkt.
Mooie klok hoor!
Geen idee hoeveel meur er aan het glas zit, als dat aanzienlijk is zou ik de wijzerplaat zo laten.
In het andere geval opschonen:)
Hendrik
p.s. horloge uit Zuid America?
Mooi horloge top!
Mooie klok hoor!
Geen idee hoeveel meur er aan het glas zit, als
dat aanzienlijk is zou ik de wijzerplaat zo
laten.
In het andere geval opschonen:)Hendrik
p.s. horloge uit Zuid America?
Glas is bekrast maar wel schoon , en niet uit ZA duitsland dit keer
Dit is die van mij, wijzerplaat heeft ook wel wat hoor maar gezien de leeftijd in prima conditie en origineel.Komt uit Belgie btw.
prachtige vondst, kan me goed voorstellen dat je die niet laat lopen…