Kon het niet laten Alpina Avalanche Extreme Regulateur

Kon het toch niet laten, excuses voormezelf waren dat ik van 2 jaar premie terug krijg,(niet verwacht) dusse… uhh geld was toch al uitgegeven en afgeschreven :smiley: Dus de Alpina Avalanche Extreme Regulateur in Stainless steel met rubberen band besteld. Heb het eerst nog aangeboden aan de juwelier in de Bijenkorf in Rotterdam, maar die wilde niet in mijn prijs mee. Dom volgens mij nu verkoop je op deze manier nix, dus nul marge, jammer dan eigen keus voor hunnie. Dus via www.chrono24.com bij een juwelier de bestelling geplaatst zijn vraagprijs is wat ik in gedachte had de verzendkosten neemt hij voor zijn rekening, geheel nieuw in doos met de bijbehorende papieren en 2 jaar officiele dealer garantie.

http://imageshack.us][img]http://img205.imageshack.us/img205/4830/alpinaavalancheextremercd5.jpg[/img

http://imageshack.us][img]http://img140.imageshack.us/img140/6669/alpinaavalancheextremerbm0.jpg[/img

Genesis

Zier er indrukwekkend uit. Zou de foto’s wel wat groter willen zien, maar dat zal wel komen als je hem in huis hebt.
Ook de achterzijde ziet er indrukwekkend uit.

Heel veel plezier er mee.

Is mijn eerste handopwinder, isse lastig als ik 2 weken off-shore zit staattie stil na 2 dagen.(:smiley:

Genesis

Gefeliciteerd, ik hoop dat je 'm snel in huis hebt (en dan behoorlijke foto’s post :D)

Fraaie keus, Genesis! Forse en mooie klok.

Gefeliciteerd! Het is wel niet zo ‘my cup of tea’, maar das niet belangrijk:)

Ben het bewust hoor dat het een ‘uitgesproken’ type horloge is, daar hou ik nogal van,zoals mijn Oris Williams Chrono,Rolex Sub Blue dail gd/st, Hamilton Khaki Navy GMT, Oris Flight Timer ect. Ook komt er nog een X-wind of liever nog een X-copter van hamilton en heel misschien een Jeager Le Coultre Compressor rose goud.

Ik heb wel een ingetogen klok zoals een Omega Speedmaster gd/st met Lexaan glas, maar dat is een dress watch en heb je daar wel eens de combinatie in gezien met sportieve kleding of een ‘pitt bull smoking’:smiley: en een JLC Reverso is ook heel mooi, net zoals de nieuwe Omega met saffierglas aan de zijkant van de kast in Rose goud, ff wachten nog tot ik wat ouder ben en mijn dagelijkse vrije tijd kleding is een nette pantalon met bijbehorende schoenen en overhemd met lange mouwen.(:smiley:

Genesis

Dat is een topper!

Bij de Bijenkorf krijgen de verkopers een extra provisie over hun verkopen, met korting geven verdient het personeel niks extra’s dus dan kunnen ze hem beter niet verkopen als wel.

Ik vind het een mooi horloge, zeker in de zwart met goud uitvoering. Op zich heeft Alpina wel een leuke historie, maar daar hebben de hedendaagse horloges weinig mee van doen. De afmetingen vind ik ook super, lekker groot (tu)

Voor zover ik op de kleine plaatjes kan zien lijkt het me wel een fraai exemplaar.
Ben benieuwd naar de eigen foto’s.

Nu maar bij de brievenbus wachten tot hij binnen is.

Groeten,

Martin

Gevalletje pech, vandaag wel betaald maar morgen ben ik voor 2 weken off-shore, dus zal ik niet thuis zijn wanneer de Alpina ‘op de mat valt’ zal mijn zoon wel vragen foto’s te maken en mailen.

Wel grappig hij vind de klok helemaal niet zijn ding! Zei hij ook toen ik 8 jaar geleden (hij was toen 12 jaar oud), toen ik 3 maanden in Zuid Korea was voor een project, een Seiko SKX007 voor hem had meegenomen. Heb hem vervolgens zelf gehouden, maar na 6 a 7 jaar vind hij de SKX007 helemaal te gek dus heeft hij hem afgelopen jaar zelf gekocht bij Robbie.:smiley: (heeft daarna mijn Titanium Seiko Samurai black dial overgenomen zelfs!) (btw doe mijn kinderen bij alles sponseren hoor;))

Zal wel op de dezelfde manier gaan met de Alpina haha.

Per slot van rekening speelt hij nu ook met dezelfde componenten in zijn Home Theater set (Primare, REL ect)

Jaja het verstand (en de smaak) komt met de jaren.

Genesis

Gaaf horloge! Veel plezier met je nieuwe aanwinst Genesis!

Schitterende klok, veel succes ermee!

Ron.

Hopelijk wel met deze nieuwe band, deze draagt zoveel prettiger…

Natuurlijk gefeliciteerd met deze zeer goede keuze :wink:

Ben bang van niet, maar die koop ik er dan wel bij!:wink:

Genesis

gefeliciteerd ! mooi horloge en ook heel erg fijn dat je zoon smaalk begint te ontwikkelen :smiley:

Zal de foto van de sluiting ook meteen maar even plaatsen;

(sorry voor mn dikke duim afdruk) :smiley:

Ziet er goed uit man!!! vind hem erg mooi!

Maar is Alpina nu ook nog kwaliteit? vind ze best prijzig en tja… Alpina??

Alpina is natuurlijk een merk met een rijke history.
Maar of het daarom kwalitatief goed is, geen idee?!
Ik denk niet dat ik dat objectief kan beoordelen, het is namelijk mijn eerste “echte” horloge…
Sinds maart is ie niet meer van mijn pols afgeweest in ieder geval :smiley:

Hmm, tja kwaliteit, hoop ik maar, dit is mijn eerste handopwinderd en volgens mij heb ik qua uiterlijk en plaatsing van tandwielen onderdelen ect hetzelfde uurwerk gezien in een Zeno met een nw prijs van € 299 alleen zijn die dan minder ‘gekleurd’.

Ik denk dat het meeste van de prijs in het design is gaan zitten en de decentrale urenwijzer vind ik ook erg leuk.

Om voor mezelf te bepalen of ik een horloge echt de moeite waard vind dan kijk ik daar een paar jaar naar en analyseer hoe ik het beleef, blijft het me boeien en prikkelen, vind ik er steeds meer aantrekkelijke stijlaccenten in dan ga ik uiteindelijk over tot aanschaf.

Over de Alpina heb ik 3 a 4 jaar gedaan om de besluiten dat dit echt wel een klok is die bij me past.:wink: Ging ook zo bij mijn Seiko Monster daar had ik eigenlijk zelfs langer voor nodig, maar nu ik hem al 3 jaar heb vind ik het een superklok, mooi eigenzinnig model en een afwerkingkwaliteit waar je U tegen zegt wat zeker geld voor de kwaliteit en afwerking van de band! Mijn Rolex Sub band vind ik eigenlijk niet beter en dan te weten dat zo’n band in het staal € 625 kost bij de AD.(td)

Wat ik nog niet helemaal kan inschatten is de ‘Feel’ die het horloge me gaat geven bij het dragen om me pols en ik heb gemerkt dat dat een eigenschap is van een horloge die ik heel belangrijk vind.

Zo heb ik me laatst laten verleiden tot een Impuls aankoop van een Oris Flighttimer Date met cremekleurige wijzerplaat en de lerenband die op de Flighttimer chrono zit, tjemig wat een verrassing werkelijk top, mooi bekoorlijk, uniek design, band helemaal goed draagt top en totaal geen doorsnee horloge en toch niet te extreem, waar de Alpina wel ietsie pietsie meer naar neigd maar voor mij alleszins binnen de limieten.

Genesis

P.s.: waar de passie voor horloges al niet toe kan leiden he!!