Mijn pa is gestorven in maart. Bij de voorbereiding van de verhuis van mijn ma begin oktober, vond ik deze Casio.
Mijn pa had niets met horloges. Droeg ook maar zelden een horloge. Meestal dan nog op mijn licht aandringen. Maar bij mijn volgend bezoek lag het horloge alweer in de lade. Na 4 horloges cadeau gedaan te hebben, heb ik het opgegeven.
Vreemd is dat ik deze Casio voordien nooit gezien heb. Mijn pa zou deze nooit zelf gekocht hebben. In de jaren 60 en 70 droeg hij wel eens een stevige gouden ring, en gouden manchetknopen. Vanaf de jaren 80 nooit geen goud meer.
Toch een kans dat ik deze voor mij pa kocht, maar daarna uit mijn geheugen werd gewist? Begin 1995 had ik een kleine dag tijd in Singapore. Mijn vriend kocht een Citizen. Ik had zin in een rechthoekige Rado, maar bleef op mijn centen zitten. Heb ik dan deze Casio gekocht voor mijn pa??
Drie weken terug een batterijtje geplaatst met hulp van het HF.
Geen idee hoe je dit soort geel van de dial noemt. Palegoldenyellow ? Of Lightgoldenrodyellow ? Op foto komt het wellicht flauw over.
Het horloge meet 32,5 mm. Mijn pols 20,5 cm. Naar huidige normen is dit horloge veel te klein. En toch vind ik het kunnen. Mijn pa had een smalle pols.
Ik ben blij met mijn cheap ass bling vintage Casio quartz. Als een Koning te rijk.
Moraal van dit verhaal : horloges hoeven niet duur te zijn.
Je hebt gelijk een prachtig horloge en het staat goed ,met een mooie herinnering en inderdaad de prijs zegt zeker niet alles .genieten maar en dat zal zeker lukken !
Gecondoleerd met je verlies,
Het horloge van je vader dragen is enorm waardevol en wordt, in de loop der jaren alleen maar waardevoller.
Vwb de maat. Die kan prima.