Ook al is Zwolle geen wereldstad, de vrijmarkt levert ieder jaar weer leuke koopjes op! Voor €4 een (voor mij tot nu toe volstrekt onbekend merk) Jowissa opwindertje gekocht. Geen museumstuk, maar toch altijd leuke vondsten. Mechanisme is basic Zwitsers, maar verder heb ik geen idee over de geschiedenis van het merk. Glas even snel gepolijst, de band bevalt me ook niet echt, maar de dial vind ik eigenlijk best mooi. Het grafische patroon, maar vooral de blauwe glans maken hem best een leuk dragertje dat nog goed op tijd loopt ook! Lang leve de koning! (Nu nog nadenken over de juiste band; Goud? Zwart? Of toch het donkerste blauw dat maar te vinden is)… .
Leuke vondst hoor! Ik kwam bij ons in de stad alleen maar goedkope batterijtroep tegen…
Mooie vondst👌
Is in het horloge merkenregister opgenomen:
Bandje: voor de zomer kan zelfs een spierwitte gladleren band bij dit horloge mooi staan
Mooie vondst, hier helaas niets wat de moeite waard was
Volgens mij tikt er een penankertje in.
Mooi horloge hoor. Ziet er nog echt goed uit. Daar is iemand erg zuinig op geweest of hij is (bijna) niet gedragen
Weer wat geleerd, dankjewel! Ik ging ervan uit dat het naast het mechanisme Duits was. Ik ben nog vrij nieuw hier, maar jullie leren me veel, dat merkenregister was ik niet mee bekend, best handig! Maar een witte band op goud met donkerblauw? Hm, nu vraag ik me af hoe dat zou ogen… Ik zat al te zoeken bij Hirsch en kwam een kalf-nappa band tegen die zo donkerblauw was dat je het blauw denk ik alleen bij fel licht kunt herkennen…
Leuk ding. Ik denk dat zwarte mesh mooi zou staan.
Correct, goed gezien, maar wel vreemd dat deze niet mee kwam bij de zoekfunctie.
Oh ja, sjiek! Zwart met een goudkleurig gespje.
Ik ben niet zo van de (plated) gouden horloges met een gouden band, maar bij deze, met zijn zwart/blauwe wijzerplaat vind ik de gouden mesh eigenlijk heel goed passen. Design van de kast is mooi met dat structuurtje en die urenmarkers in de rand/bezel. Wijzerplaat met assenkruis… Helemaal goed.
Penanker? WTF, als ie goed loopt is het leuk dragen toch?
Hele leuke vondst! Enjoy!
Inderdaad, gewoon van genieten toch? Het enige nadeel is wel dat hij vrij luidruchtig is. Moest hem vannacht afdoen omdat ik hem kon horen tikken in bed. Maar ja, origineel en leuk is hij wel, plus een leuke vondst!
Hahahah dan zal het wel een penanker zijn inderdaad
Toch lichtelijk obsessief: midden in de nacht naar beneden gaan om een ander horloge om te doen, want ook al stoort het getik, slapen zonder horloge voelt niet prettig…
Klopt Penanker
Zijn net wekkers…