Koningsdag: Vroeg opstaan maar het was de moeite waard!

Vandaag de rommelmarkten in Arnhem, Velp en Zevenaar afgeweest. Vijf horloges voor in totaal 25 euro, daar gaan we:

Garonne chronograaf


Voor 9,- euro dus, je bent en blijft een Nederlander


De pushers en de kroon hebben wel wat te verduren gehad, maar ach hij loopt!

Mersman (voor mij nog onbekend maar materiaal lijkt en voelt verdacht veel als goud

Geen markings

Prisma automatic (mijn eerste Nederlandse horloge)

Tissot (eerste inschatting jaren 40, misschien 30)

Op een mooie Hirsch slangenleren band

Bulova Accutron

Gek genoeg op een originele Certina slangenlederen band

De laatste vier horloges inclusief de Tissot en Bulova waren samen 16 euro. Ik ga nu even rustig bekomen van de schrik en kapotte enkels en morgen eens rustig kijken hoe ze er van binnen uitzien. Mijn eerste koningsdag is in ieder geval bijzonder geslaagd. Daarbij wel gezegd hebbende dat ik mijn eerste horloge kocht om 8 uur 's-ochtends, je moet er wel wat voor over hebben.

Als je overigens een Certina horloge hebt waar je graag een bijpassende band bij zou willen hebben dan mag je me best even benaderen.

Mooie buit! Ik heb nog nooit zo’n mooie score gthad… (Nu helemaal niks want ik zit op mijn werk :frowning: )

Ik spaar sinds januari horloges en dit is mijn tweede keer dat ik echt een interessante combi koop kon maken, bij mijn eerste kocht ik een Enicar, Tissot en Titus voor iets meer dan 10 euro gemiddeld.

Ik heb onlangs voor het eerst een Accutron gezien en sindsdien stond deze op mijn wishlist(ik koop uitsluitend mechanisch maar dit is een uitzondering waar ik mijn vrouw al voor had gewaarschuwd :slight_smile: ), en voor vier euro hoefde ik niet eens met mijn ogen te knipperen. Nu nog hopen dat er geen lekkende batterij in zit…

Nou dat is meer als hier in krimpen aan den ijssel,en capelle aan den ijssel helemaal nul horloges gezien,ja van die plastic 1 euro dingen maar echt helemaal niks.

Hele mooie vondsten, ik heb er 0.

Goed gedaan! Proficiat.

Wow man! Well done!

Pracht score, proficiat!
Overigens vind ik persoonlijk de Tissot uit de jaren '40 het leukst.

Hier staan er ook een paar: http://forums.watchuseek.com/f11/do-you-like-tissot-640243-2.html

Ik kon het toch niet laten om ze open te maken, al is me dat bij de Mersmann nog niet gelukt, dit keer links naar volledige resolutie.

De Garonne, met Valjoux 7734

De Prisma met Felsa 4007N uurwerk

De Tissot 6535-1, met caliber 28-1

Volgens mij ontbreekt de bumper rotor, als ik deze vergelijk met Ranfft, informatie welkom

De Bulova Accutron 218, caliber 2182G

Zo te zien is de batterij nog intact, graag tips over vervanging

Mooie score! En ook nog eens voor een appel en een ei.

Bijzondere wijzers van die Mersmann, toevallig redial?

Zou goed kunnen dat het van goud is.

Ik heb geen idee, ueberhaupt plaatjes vinden van dit merk is al vrij lastig. Het enige wat ik nu weet is dat Mersmann een juwelier is in het Italiaanse deel van Zwitserland en dat ze reseller zijn van Vacheron en Patek. Wat me wel opvalt is dat dit horloge ontzettend mooi loopt, ik heb toen ik hem kocht opgewonden en gelijk gezet en dat staat hij nog steeds. Ik hoop dus stiekem op een A merk uurwerk, het is in ieder geval een leuk ding en ook best draagbaar.

Dat wordt zoeken naar een donor rotor…
Of 'm gewoon als handwinder dragen :wink:

Mooie vondsten ! Ik heb helaas niks gevonden vandaag. Spannend wat er in de Mersmann zit!

Dat vind ik persoonlijk heel moeilijk, ik stoor me daar dan echt aan.

Stefan, was je ook in Arnhem of ergens anders?

Ik heb wat rondgekeken in Oosterbeek en in Renkum. Moet wel eerlijk bekennen dat ik weinig moeite heb gedaan. Ze waren hier in Oosterbeek aan het rijden met Land Rovers op hele steile hellingen wat ik toch interessanter vond :slight_smile:

Volgens mij is zo’n bullseye het best wel waard om een donor te zoeken.

Ben ook wel eens op zoek geweest naar een donor voor een Omega bumper,
best wel leuk en goed om je geduld eens te testen :wink:

Jammer is wel dat Tissot het serienr. op de rotor zette, een exacte
datering is dan niet echt mogelijk…

Succes!

gschoots Schreef:

Dat vind ik persoonlijk heel moeilijk, ik stoor me
daar dan echt aan.

Wow, die Tissot is mooi! Jammer dat er een onderdeel van het uurwerk ontbreekt.

Dat doe je goed Geert, “de ochtenstond heeft goud in de mond” (tu)
Voorlopig ben je weer lekker bezig, geniet ervan :slight_smile: