Koningsdagvondst

Op koningsdag kwam ik deze tegen voor €7.50.
Leuk exemplaar en thuis zag ik dat hij nederlandse dag aanduiding had en aan de zijkant vd kast zijn merktekens geslagen. Iemand die wat meer weet over het merk of het binnenwerk?
Voor

Achter

Binnenkant

Achter2

Merktekens

Leuke automaat! Nieuw glas erop en misschien het uurwerk even nakijken en je hebt een leuk horloge erbij. Uurwerk is een FE 4612.

Het merk zegt me verder niets.

Kurfürst maakte voornamelijk (tafel)klokken
tussen de jaren 30 / 70
ik vond horloges met duidelijk de jaren 70 stijl
rechthoekige chrono met rechthoekige subdials en
oversized fel oranje secondewijzers.

Mooie vondst!

Gaat zeker een nieuw glaasje op. Uurwerk ziet er nog goed uit en klinkt bijna geruisloos. En bedankt voor de info, ik kon het tekentje niet goed zien omdat de balans er voor zat.

Zeker een leuk klokje voor een goede prijs. Na drie rommelmarkten op koningsdag was ik welgeteld een Prisma dameshorloge en een bandje rijker…

Ik denk trouwens dat die merktekens er later in geslagen zijn en de kast gewoon verguld is.

Ik denk ook dat het verguld is. Maar toen ik die merktekens zag ging ik toch even twijfelen. Ze zijn erg onduidelijk en lijken niet echt op bestaande tekens zover ik kon terug vinden. Naast deze had ik ook nog een sorna automatic, denk dames horloge.

Ik heb exact hetzelfde gehad, een beetje een vaag merkteken met 585 erin, dus dan denk je 14k maar uiteindelijk was het dus helemaal niks, nou ja een Zentra 2000 dameshorloge, dat wel.

Ingeslagen merken van de vergulding denk ik , leuke klokje maar is een van de lugs doorgesleten of lijkt dat maar zo?

Er zit wel een slijtage plekje maar verre (gelukkig) van doorgesleten. Eigenlijk ziet hij er nog goed uit. Wijzerplaat is nog perfect. Glas heeft barst en moet vervangen worden. Het beschadigd glas geeft ruis op de foto. Hier en daar slijtage aan de kast. Het verschil tussen vergulding en metaal van kast is bijna niet zichtbaar. De kleur lijkt hetzelfde en de slijtage plekken zijn dan mat. Maar hij ruikt naar messing :slight_smile:

Dat linker merkteken lijkt op een op z’n kant liggend kroontje met 3 punten, wat soms ook het fabriekslogo is op hun klokken/ pendules.

Het zijn raadselachtige merktekens. Niet goed erin geslagen. Ik denk zelf dat het 2x dezelfde is.