Sommige hebben het al eerder opgemerkt, maar ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe klok. Het gaat om nette klok, dressy maar met een sportieve flair. Ik werk continu in pak en draag regelmatig mijn Steinhart. Echter wil ik nu een formelere uitstraling vertonen wanneer nodig, maar ik ben nog maar 19(vandaar de spotieve flair).
Er zijn vele horloges die ik schitterend vind, de Reverso een Submariner etc… maar momenteel ver uit mijn budget.
Vandaag ben ik een Seiko gaan bezoeken, de SNP005P1 en de SRX003P1. Deze vielen best tegen qua feeling, ik weet dat deze niet zo heavy aanvoelen als een B-Uhr of een Monster, maar voor dat geld… (640 en 1080).
Hamilton leek me ook wel wat, misschien een Christopher Ward of iets dergelijks, er zijn zoveel horloges dat ik het niet meer weet en vraag om advies.
Mijn voorkeuren:
Swiss
Automaat
Saffierglas
Rond de 43 mm
Lederen band
Vlinder sluiting
(Kleuren wat ik momenteel naar kijk is zwart en zilverkleurig/staal)
Prijs mag rond de 600 gaan.
Wat bij mij het eerste opkomt van de grote merken zijn Hamilton, Longines, Tissot, en Maurice Lacroix. In de winkels misschien net boven budget, maar online kom je best leuke deals tegen.
Seiko heeft veel mooi spul hoor, vooral de mechanische klokken alleen bedoeld voor de Japanse markt. De SARB065 is een nette klok met een mooie sunburst dial. Als nette klok kan een duiker ook prima met een pak, zoals de SBDC001.
Kijk vooral eens bij http://www.Seiyajapan.com voor meer ideeen, hij levert zeer snel internationaal zonder extra verzendkosten.