Ik heb momenteel een citizen AL0000-04E duikershorloge met rubberen band (heel gelukkig mee, ook voordelig op de kop kunnen tikken via ebay bij een Duitse fysieke winkel die op ebay zat in 2007). Ik ben nu op zoek naar een chronograaf met liefst titanium band en saffierglas en stroomvoorziening via zonne-energie. Tijdsbijsturing via radio is tof, maar hoeft niet. Maximum budget is rond 5-600 euro. Qua stijl vind ik de seiko astron wel mooi, maar boven budget dus (door de GPS-technologie wellicht). Bij citizen vond ik de CA0200-54E wel mooi, maar de niet-effen gedeeltes op de behuizing en band zijn me een beetje een doorn in het oog. Als ik zoān beetje rondkijk zijn de belangrijkste 4 merken op het gebied van quartz chronografen seiko,casio,citizen en orient. Heb geen idee hoe de verhoudingen onderling liggen en welk merk beter is dan andere. Iemand tips waar ik vooral moet op letten ? De casio edifice-lijn vind ik wel veel weg hebben van de seiko astron, maar vind het wat beperkt qua features: geen titanium, geen saffierglas, wel radiobijsturing (iemand daar ervaring mee, welke fabrikant dit het beste voor mekaar heeft). Heb misschien wel een verkeerd beeld van casio: als ik aan casio denk, denk ik vooral aan die horloges die je kon āwinnenā in de lunapark/speelhal-pushers.
Iemand ideeƫn wat een mogelijk optie kan zijn ? Zie even door het bos de bomen niet meer en lijken allemaal meer en meer op elkaar hoe meer ik zoek.
Nog een aantal zaken:
geen cijfers
geen carbon-achtergrond
geen mix analog/digital
PS: Ook liefst wat kleur (subtiel ) in het horloge bv. de wijzers.
Ik neig naar dit model ( EQW-T640D-1AER ), jammer genoeg geen saffierglas en geen titanium, maar heb de indruk dat dit enkel bij citizen verkrijgbaar is/gebruikt wordt rond dit prijspunt. Goedkoopst dat ik deze gevonden heb is 279,60 euro (zeitlounge.de : iemand ervaringen met deze shop ?) . Iemand die weet waar ik deze eventueel nog goedkoper zou kunnen vinden (aanbevolen verkoopprijs is 329 euro, dus toch al zoān 15% goedkoper) ?
Is wel even zoeken om voor een nieuwe in de buurt van je budget te komen, maar dat zal vast lukken. Tweedehands en in mint staat zal zeker gaan lukken.
Radio gestuurd, Solar, Saffier, geen cijfers, 400,- piek. Alleen staal, geen titanium. Toch 5 out of six, niet slecht:
CITIZEN AT9030-55L ECO-DRIVE RADIO CONTROLLED
@TanteRiekie Bedankt voor het meezoeken en de verwelkoming
Ik weet dat ik niet makkelijk ben in het kiezen van allerlei zaken en als je bepaalde eisen hebt: een eerdere beperkte keuze, dus misschien toch enkele vereisten laten varenā¦ook zoek ik een wat āstoerdereā look in tegenstelling tot een soberder, meer tijdloos horloge. Maar technisch gezien is de tissot wellicht superieur tov seiko,casio,citizen en orient. Ben er nog niet zo in thuis, maar dat is toch zowat de conclusie die je overal te lezen krijgt.
Meen mij te herinneren dat er een trucje was om deze Citizen te laten synchroniseren met onze tijdzone, maar ik heb even geen linkje oid dus je zult ff moeten Googlen. Dacht de tip op watchuseek te hebben gezien.
Thx daffie: dit dus: ā¦There is however a trick that is currently used by several people in Italy. When you get the watch you have to perform the procedure for āChecking and correcting the current reference (0) positionā indicated on the manual but instead of setting the hours hand to twelve you set it to two. In this way the circuit will always indicate the correct London time as radio received but in actual facts the hour hand will be indicating your correct time = GMT+2. You are simply ātrickingā the watch into showing 1 or 2 hours more than the correct time it receives by radio signal.
As for the atomic time, I had no problem synching it from Paris, using the LON city setting, with maximum signal.
I used the reference position correction procedure as described on p.46 of the manual in order to adjust for the time difference from London, and voilĆ .