lijkt me idd zo te zien niet duur, mij zou wel de datum aanduiding storen op een horloge als deze.
Lijkt me te stinken: ongeveer 10% van de nieuwprijs en dan ook nog recent geserviced voor 450,-
OF het is een buitenkans OF er klopt iets niet,
hans
Hoi,
Wanneer het horloge recent nagelopen is, zal er een rekening van zijn. Wel vind ik het apart dat iemand met zoveel geld, en die een dergelijks kostbaar horloge aanschaft, zijn opbergdoos kwijt is. Slordig, en dat zou je niet verwachten.
Wat verder natuurlijk heel goed mogelijk is, dat de man bij de het inleveren van zijn horloge voor de beurt, even heeft rondgekeken in de winkel. Mensen die dergelijke bedragen aan een klok kunnen uitgeven, zullen dan best weer eens wat nieuws kunnen en wellicht ook willen kopen, en wie weet beviel de nieuwe aankoop zo goed dat deze nu weg mag.
Het blijft gissen. Het is niet duur, toch vind ik em voor mijn smaak té klassiek.
Van mij mag het een tikje sportiever zijn, en geen goud. Dat is echter een kwestie van smaak.
Groet,
Nico.
Ik vind het ook maar vreemd, deze horloge’s zijn volgens mij niet erg geliefd dus dat zou 1 deel van de prijs kunnen verklaren, maar wat ik mij meer afvraag is of het type uurwerk wel klopt.
Meestal zitten in deze ultr- dunne Chopards uurwerken met micro-rotor, zoals o.a. Patek en Universal Geneve ze ook hebben, dit is gewoon een standaard rotor.
Mijn beste,
Wat ik onhandig vind bij deze verkoop, en bij soortgelijke omschrijvingen, is de melding van:
“ ik heb wel ergens een aankoopbewijs”.
Ik denk dan altijd, zoek dat dan op man!!
Als je iets verkoopt dan dien je er toch de nodige zorg aan te besteden.
Orologio Signaturis Temporis.B)-
Vind hem wel mooi, als alles klopt geen slechte deal lijkt me.
@ Nico, niet iedereen hecht waarde aan de doos. Is uiteindelijk alleen maar verpakking.
Grtz RoB
ik zeg maar weer eens: “als het te mooi is om waar te zijn… dan is het ook te mooi om waar te zijn …”
echt aanlokkelijk die prijs, ik vind het ook een heel mooi horloge alleen die prijs die bevalt mij niet ik denk dat de juwelier dat er graag voor over gehad zou hebben bij inruil met of zonder doos, dit soort gebruikte klokjes kost een veelvoud van dit bedrag, dus inderdaad als het te mooi is…
lex
Het afgebeelde uurwerk is een Frédéric Piguet uit de 1150 serie, en dat kan zeker kloppen voor dit horloge. Ik denk nl. kijkend naar de kast, dat het horloge wel iets ouder is dan 2001 (het zal heus wel pas nieuw verkocht zijn in 2001), en toendertijd had Chopard nog geen eigen caliber (dat wat je afbeelt met micro-rotor is ongeveer rond die tijd op de markt gekomen en is een Chopard manufaktuur caliber). Tot die tijd betrok Chopard, net zoals veel high-end merken nu nog doen (Blancpain, Ulysse Nardin, Bréguet) zijn uurwerken van F-Piguet.
Hier kun je dit caliber bekijken:
http://www.fredericpiguet.ch/Web/Produits.aspx?id=8
Zo’n dress horloge zal niet erg gewild zijn, is ook niet groot, maar 36,4mm, maar voor een 18kt horloge met zo’n uurwerk is het zeker niet duur.
Dag Arjen,
ik was niet op de hoogte van de exacte periode wanneer Chopard gebruik ging maken van de micro uurwerkeen, weer wat geleerd! Het kan dus wel in dit geval zoals jij al aangeeft, maar blijft de prijs, ook al is het geen manufactuur, dan niet aan de zeer lage kant? Bij mijn weten zijn de uurwerken van F. Piguet al het veelvuldige waard, tel daarbij een gouden kast op, dan blijft het horloge toch nog steeds verbazingwekkend “goedkoop”?
Zonder te willen diskwalificeren maar ik had er nog niet de goudprijs voor over… Dus vanuit mijn perspectief is 850,- geen koopje.
Maar zou je al jaren op zoek zijn naar een 18K Chopard (met een maf datum venster dat de kleine seconde verpest >X ) dan is dit wellicht je moment.
Oh… en zonder Google gebruikt te hebben maar ik geloof niet dat er 8K voor zo’n ding betaald is. En dat de doos kwijt is lijkt me logisch, niet iedereen is zo horloge freak als wij zijn…
gr. Roel
Ik hoef um ook niet te hebben hoor, kan me wel vinden in de comments van Roel!
En er zit ook een stofje onder het glas zie ik
@ Jaap-Wim, het lijkt me ook erg goedkoop, maar zie maar eens iemand die het voor dat bedrag hebben wil. Dit soort horloges ligt niet zo goed in de markt.
@ Krabong, toevallig vind ik het horloge net in een Wristwatch Annual 2001 (het is zelfs maar 35,4mm groot), en het stond er in voor US$4850. Gezien die prijs en het voorgaande is 800 euro nog goed betaald lijkt me nu.
Toch niet zo’n koopje als het lijkt?
Nu met plaatje:
Arjen Schreef:
@ Krabong, toevallig vind ik het horloge net in
een Wristwatch Annual 2001 (het is zelfs maar
35,4mm groot), en het stond er in voor US$4850.
Gezien die prijs en het voorgaande is 800 euro nog
goed betaald lijkt me nu.Toch niet zo’n koopje als het lijkt?
Aha… grappig, ik zat net op chrono24 door gouden Chopard’s te bladeren en ik dacht dat er juist wel een doelgroep zou zijn voor klassieke, gouden met batterij… veel te dure horloges >X;)
En ik ben het het met Jaap-Wim eens, zie maar eens iemand te vinden die de beurs trekt voor zo’n ding. Ik liet het serieus voorbij gaan als hij hem kwam brengen voor 350,- !!!
Gr. Roel
Krabong Schreef:
Oh… en zonder Google gebruikt te hebben maar ik
geloof niet dat er 8K voor zo’n ding betaald is.
Let wel, dit horloge komt uit 2001.
Waren dus wss nog guldens, meneer heeft ook heel handig geen gulden of euro teken in zijn tekst staan…
Exact, zo kan ik het ook…
Dan is het uiteindelijk een horloge van omgerekend 3600 Euro geweest, als die 8000 gulden niet toevallig een adviesprijs was. Je ziet zovaak van dat soort advertenties. Heeft XXXX gekost, kan leuk zijn. Maar uiteindelijk moet de klok én de prijs je gewoon aanstaan.
Als ik sommige mensen moet geloven heeft mijn laatste Pinfarina Eterna ook dik op de 2000, ja zelfs 2500 Euro gekost. Het zal best, maar het leek me erg veel. Ik vond em echter gewoon mooi en de verlangde prijs was prima. En dan heb je voor jezelf altijd een goeie deal B)-
Groet,
Nico.
Chopard heeft in 1996 haar eerste eigen uurwerk met microrotor gepresenteerd. Caliber 1.96. Hierna zouden er nog veel meer volgen. De eigen uurwerken worden alleen gebruikt in de LUC modellen. Het hier te koop aangeboden model heeft een Piquet uurwerk.Volgens mij ook van uitstekende kwaliteit. De dollarkoers in 2001 zat in de buurt van de beginwaarde van de euro. Tussen de 2,20 en 2,30 gulden.
Een catalogusprijs van 8500 gulden is dus best mogelijk. Een LUC chopard doos is een prachtig sieraad, die gooi je niet weg. Bij de andere serie´s is het misschien iets minder exclusief/mooi.
Of iets een prijs waard is? Het is maar net wat “de gek er voor geeft”.
caliber3.96
groet,
Arno