Koopjesjagers opgelet!

Omdat veel mensen op dit forum zich nogal verbazen over de prijzen van vintage Rolex (daar hoor ik ook bij)…

Op www.vintagerolexforum.com staat een mooie wijzerplaat te koop;

FS: 6538 Matte Dial (only)

koopje nietwaar?

Gr,

Vncnt

10K en dat voor een Rolex service plaat :smiley:

Veel geld maar als je daarmee je Big crown weer in orde kunt maken…

Gr. Roel

1 like

Dat dacht ik ook al, Big crowns hebben toch een swiss plaat en niet een tritiumplaat?

Ik vraag me alleen af wat een BC waard is met deze plaat,volgens mij wordt hij niet 10k meer waard.

gr,

Vincent

Wel een beetje gezeur steeds met die Rolexen.

Wel echt, niet echt, die plaat hoort niet bij die wijzer. Wel NOS, LNIB, LNOS, etc.
Er zitten daar ongeveer 300 “kenners” bij elkaar, hetgeen vermakelijke discussies oplevert. Een hoop onderdrukte frustratie. Leuk leesvoer.

Wel triest om te zien dat nietsvermoedende partikulieren tot de grond toe worden afgebrand omdat het nietje van het bonnetje niet NOS kan zijn bij een bruin-omrande omdoos uit Februari 1978, bla, bla, bla…
Omdat de juwelier van opa vroeger een keer een andere (ook Rolex-)kroon heeft gemonteerd, wordt kleinzoonlief voor rotte vis uitgemaakt.

Net als bij Omega gebeurde, zet ook Rolex gewoon alle onderdeeltjes in elkaar, totdat de oude op zijn. Bij revisie komen er nieuwe onderdeeltjes in. Soms nieuwer, soms ouder. En dan een lading gezeur over horloges van tientallen jaren geleden… Toen waren ze al blij als ze een passend onderdeel konden vinden, laat staan dat alle logistiek helemaal op orde zou zijn. Dat is nu bij heel veel bedrijven nog steeds niet zo. :slight_smile:

Ze willen allemaal bij revisie de oude onderdelen terug, maar lopen vervolgens wel te zeuren als bij een ander de plaat niet klopt met de leeftijd wijzers, of andersom. Neem dan die onderdelen niet terug !!

oftewel, erg leuk leesvoer allemaal, maar aan mij niet besteed. :slight_smile:
10k voor een wijzerplaat ? Haha :slight_smile:

Bas

4 likes

+1

-1

Ik vind de gekte van de hobby fantastisch en dit is voor mij prachtig leesvoer. Het kan mij niet gek genoeg!

vrgr,

Vincent

complete randdebielen.
als je echt geld teveel hebt.
alsof het een rembrandt is.
uiteindelijk zijn het commercieel geproduceerde massaproducten. niets van kunst in het.
maar als 100 a 300 man met elkaar afspreken dat dit het eennabelangrijkste ding in hun leven is mag het best een paar K dollar kosten.
en dan er nog vanuitgaande dat vrouwen op de belangrijkste plek staan.
bij mij zou dat wel zo zijn want op een horloge kan je alleen zien hoe laat het is.
kan mooi zijn maar praat niet :wink:

Het gaat mij ook een stap te ver (hoewel het leuk leesvoer is!). Maar ja, velen -die geen lid zijn van dit forum- vinden alles wat we hier over horloges zeggen en schrijven al flauwekul.

Ik restaureer klassieke auto’s en daar gebeurt precies hetzelfde. Om een voorbeeld te geven: bumpers verchromen is niet meer van deze tijd: milieu, kosten, kwaliteit… alles komt in het gedrang. Dus ik heb nieuwe rvs(!) bumpers laten maken in Vietnam. De wereld was te klein: hoe kon ik zulke heiligschennis plegen.:smiley:

We moeten ons als verzamelaars natuurlijk niet te serieus nemen en onszelf zeker niet gek laten maken door mensen die het beter (schijnen) te weten. Lekker jezelf blijven en anderen in hun waarde laten. Gelukkig gebeurt dat hier op het forum bijna altijd!

(En man, wat heb ik een mooi verlanglijstje als ik 10K te spenderen had).

Menno

Zeemeester Schreef:

Dat dacht ik ook al, Big crowns hebben toch een
swiss plaat en niet een tritiumplaat?

Ik vraag me alleen af wat een BC waard is met deze
plaat,volgens mij wordt hij niet 10k meer waard.

gr,

Vincent

Als je een exemplaar hebt met een shitage wijzerplaat… die je ooit gekocht hebt voor 50 dollar op een vlooienmarkt…

@ alle anderen: noem het gezeur, gek of wat dan ook maar voor mij is het hobby. Ik zal altijd eerst voor m’n gezin zorgen, daarna zorgen dat m’n bedrijfje gezond is en dat er genoeg werkkapitaal is, vervolgens zorgen voor genoeg spaargeld / buffer… en daarna kan het wat mij betreft helemaal los!

Heerlijk de verschillen tussen mat en glossy en gilt:

Of tussen gewoon en pointed:

En natuurlijk is het voor de rest van NL bulshit dat er verschil is in een jaren 60 en een jaren 70 bezel…:

Maar ik ben blij dat ik het verschil weet… :wink:

En natuurlijk verkoop ik ook eens wat met winst maar het boeit me ook niet om verliefdheidspremie te betalen (tu)

Leven en laten leven.

Gr. Roel

Krabong Schreef:

@ alle anderen: noem het gezeur, gek of wat dan
ook maar voor mij is het hobby. Ik zal altijd
eerst voor m’n gezin zorgen, daarna zorgen dat m’n
bedrijfje gezond is en dat er genoeg werkkapitaal
is, vervolgens zorgen voor genoeg spaargeld /
buffer… en daarna kan het wat mij betreft
helemaal los!

Heerlijk de verschillen tussen mat en glossy en
gilt:

Of tussen gewoon en pointed:

En natuurlijk is het voor de rest van NL bulshit
dat er verschil is in een jaren 60 en een jaren 70
bezel…:

Maar ik ben blij dat ik het verschil weet… :wink:

En natuurlijk verkoop ik ook eens wat met winst
maar het boeit me ook niet om verliefdheidspremie
te betalen (tu)

Leven en laten leven.

Gr. Roel

… en dus ben je lid van:

Hèt Nederlandstalige forum voor de liefhebber van horloges :smiley:

Haha !!!

RVS bumpers, dat kan natuurlijk echt niet :slight_smile:
Ik kan het me helemaal voorstellen hoe dat gaat…

Gewoon de oude bumpers in de kofferbak kieperen. Kan je hem altijd nog origineel (maar lelijk) maken…

Bas

En dan te bedenken dat the complete priceguide to watches van cooksey shugart in 2002 de volgende waardebepalingen hanteerde (alles in dollars)en dat is maar 7 jaar geleden…

let op de eerste prijs is gebruikt de tweede prijs is mint en kompleet

sub rf 5508 $1800 $3000
sub rf 6536 $1800 $3800
sub rf 6538 $2000 $3500
sub rf 5513 $1200 $1800
sd rf 1665 $1700 $2800
drsd rf 1665 $3000 $5500
comex rf 1665 $7000 $10500
gmt rf 6542 $2000 $4000

en dan heb ik het nog niet over chrono’s van rolex

1 like

ik kom dit draadje toevallig tegen… Wow!

9 jaar later…
Maar het topic is nog steeds actueel !

image

1 like

With a man like me … u dont need a Rolex! :sunglasses: