Kopen 2e hands horloge via HF

Hm, dat weet ik dan weer even niet…

Dat :point_up:
Er gaan hier enkele echte forumsletten rond die al de helft van de flipperaars hebben bezocht.

Toch vreemd dat de forumnaam “flipper” nog niet is geclaimed.

6 likes

Niemand start met die intentie. Ze raken gewoon verslaafd aan de rush :yum:

2 likes

Vraag hi-res foto’s zodat je de staat goed kan zien. Nieuwstaat is een breed begrip.

Lees de beoordelingen van de verkoper. De notoire flipperaars hebben vele tientallen tot honderden reacties.

Ophalen geniet de voorkeur zodat je het horloge vooraf kan zien.

1 like

Grappig, ik zie precies het tegenovergestelde.
Je kan hier voor een goede prijs een mooi horloge krijgen.
Maar wil je verkopen, dan moet je het wel heel erg belangrijk vinden om je horloge binnen HF te houden om hem hier aan te bieden.
Op elk ander platform krijg je makkelijk de prijs die het hier niet opbrengt. Is niet altijd erg, maar is de opbrengst wel belangrijk dan kies ik voor een ander platform.

:point_up_2:
Dit is mijn ervaring

3 likes

Het voordeel hier is dat je makkelijk van iemand kunt kopen die een goede feedback heeft opgebouwd, en ook meer moeite zal doen als er onverhoopt iets op mocht doen na de transactie.

Dat is op MP of Chrono vaak maar de vraag. Hoewel ik ook daar redelijk wat (zeer) goede ervaringen heb gehad.

Maar net als in het echte leven: lees je in, informeer je goed van tevoren. Dan is de kans op een goede ervaring het grootst.

2 likes

En aan welke forum/fora moet ik dan aan denken?

eBay, Chrono24
Zelfs Catawiki, maar dan vóór de absurd hoge kosten

Ah duidelijk, die kende ik al.

Wat vind je van Uhr, daar hoor ik nog wel eens van, maar het er zelf (nog) geen ervaring mee

Ah duidelijk, die kende ik al.

Wat vind je van Uhr, daar hoor ik nog wel eens van, maar het er zelf (nog) geen ervaring mee

1 like

Das 2x :upside_down_face:

Geen idee, ik ga meteen even kijken.

Wil alleen wel toevoegen dat ik reageerde op de opmerking dat de vraagprijzen op HF hoog zijn (wat naar mijn idee echt niet zo is). Ik zou HF nog steeds preferen om te kopen en verkopen. Het gaat niet om de prijs alleen, betrouwbaarheid is veel belangrijker.

2 likes

En niet werd geclaimd bij @Jur om te veranderen.

1 like

Precies mee eens, hier is het vaak gunnen & gegund worden

Tevens is een ieder hier zuinig op zijn reputatie, wat het vertrouwen te goede komt

3 likes

Grijze handel, of bepaalde sites van mede forumleden is het goed vertoeven om mooie horloge 's te kopen. ( en natuurlijk op het forum zelf).

1 like

Bij mij persoonlijk tot nu toe enkel positieve ervaringen op dit forum

Geen marktplaats praktijken en niet lowballen, dat wordt hier niet gewaardeerd.

Ja wat is het nou?!

3 likes

:wink: Verschillende mensen met verschillende meningen… Dat kan je verwachten als je forumleden naar hun mening vraagt.

2 likes