Kopen 2e hands horloge via HF

Hoi allemaal!

Ik zit de laatste tijd erg veel te kijken naar het blauwe gedeelte hier op het forum!

Zijn er tips of dingen waar je op moet letten als je een horloge koopt via het HF?

Alvast bedankt :slight_smile:

1 like

1 tip. Doe het rustig aan. Staat zoveel moois te koop voordat je het weet heb je een “collectie”… :wink:

12 likes

Nooit meer dan de helft bieden. :fire:

46 likes

Bieden boven vraagprijs!

8 likes

De notoire flipperaars in de gaten houden, die regelmatig nieuwe horloges binnen no time weer verkopen.

2 likes

Met al die lompe horken en amateuristische bandenwisselaars hier? Niemand is meer voorzichtig. Ik zou het niet doen! :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 likes

Altijd wachten tot de prijs een paar keer verlaagd is en er dan naast grijpen :see_no_evil:

41 likes

Hier op HF gunnen we elkaar wat, vooral in het groene gedeelte. Beste plaats om wat te kopen! :ok_hand:

Heb je m’n NY0040 al gezien? Is inmiddels al in prijs verlaagd.

3 likes

post voordat je hem koopt even een NA topic met “lang op moeten wachten” en een high resolution foto van de wijzerplaat, dan weet je snel genoeg of het een replica is of niet

13 likes

Flink lowballen.
Ze vragen altijd teveel hier

3 likes

Als je actief meedoet aan het forum en TL-4 haalt dan kom je in aanmerking voor de HF groepsapp. Daar worden o.a. Rolexen aangeboden voor list of er net onder.

Je zou kunnen zeggen dat er in die groepsapp echt naar de liefhebber gekeken ipv naar de handelaren, er wordt elkaar wat gegund…

@handavinci en @flowert zijn de beheerders van de groep. Vaak willen ze positieve leden met een goed verhaal ook wel toelaten als je ze een PB stuurt.

17 likes

Ik ben gestopt, ging teveel tijd in zitten. Je moet bij Han zijn tegenwoordig. :+1:

7 likes

het schijnt te helpen als je dikke billenfoto’s bij je berichtje meestuurt

4 likes

Behalve als je een bepaald type Rolex ziet, die zijn soms binnen een half uur weg… :cry:

Gelukkig is niet iedereen fan van Rolex… :grin:

3 likes

Wat ook wel eens kan helpen is een ruilvoorstel doen met een horloge die je aan de straatstenen niet kwijt raakt.

5 likes

Ik ben geen fan, maar ergens zou eentje er wel bij kunnen… maar dat is een ander verhaal.

On-topic; Verder kijk ik soms nog wel eens of mensen ervaringen met hebben en ik let op wie hem post. Sommige mensen weet ik bij voorbaat van dat ik daar liever niet van koop, maar dan omdat ze ook wel hebben laten zien een wat andere “levensstandaard” er op na te houden als ik wat betreft omgaan met horloges…

1 like

Volgens mij is er een lid, kan even niet op de naam komen, die met zijn horloges van de waterglijbaan afgaat. :see_no_evil:

2 likes

Zoals je aan de al gegeven antwoorden wel een beetje kunt merken is er een grote groep ons-kent-ons en hebben veel horloges hier al meerdere eigenaren gehad.

Met de kwaliteit zit het wel goed dus maar doordat het een community is en geen marktplaats is de horlogemarkt alleen voor actieve leden van trustlevel 2 en 3 bruikbaar voor verkopen.

Er wordt dus een beetje flauw gereageerd soms op nieuwe leden die meteen willen (ver)kopen. Het forum is vooral om over horloges te praten en het verkoop gedeelte is vooral een ondersteunende functie en geen hoofddoel.

De vraagprijzen zijn redelijk fair maar zelden vast tenzij aangegeven. Het is geen marktplaats.nl dus biedingen als “ik biedt de helft, vanavond ophalen” of “wat ish laagste prijsz?” zullen je weinig succes op een aankoop geven.

Doe lekker mee op het forum, lees je in, deel mooie foto’s van je horloge(s) en reageer als je iets tegenkomt wat je echt wil hebben en dan kan je hier een hele leuke tijd hebben en mooie en bijzondere horloges vinden.

21 likes

Zoals er mee gooien in het gras.

4 likes