Kopen bij Sayin en invoeren

Wie heeft er ervaring bij het kopen bij Sayin. Met name dan het invoeren van een horloge. Als de douane het pakketje onderschept en er douanerechten 2,5% en btw 19% over berekent is het al goedkoper om hier in NL een horloge te kopen.

Heb je hier standaard mee te maken of heeft Sayin een oplossing? Wie heeft wel eens een horloge laten opsturen?

gr Wilko

Stuur even een mailtje naar Marley, zij kan je precies vertellen hoe ze te werk gaat.

Ruud

Ik sluit mij bij Ruud aan. Met de aanvulling dat ik vorig jaar ook bij Marley Sayin heb gekocht en dit tot volle tevredenheid. Je kunt haar ook bellen (telefoonnummer op de website). Schrik niet als ze in het Duits opneemt, ze praat ook Nederlands ;).

Gerwin

Re: Kopen bij Sayin en invoeren

Ik kan me hier bij aansluiten. Twee weken terug ontving ik mijn Jaeger LeCoultre Master Compressor Dualmatic van Marley en alles was top voor elkaar.
Geen last van de douane gehad, whatsoever, wat ik haar overigens ook had gevraagd.

Bart

Bart Schreef:

Ik kan me hier bij aansluiten. Twee weken terug
ontving ik mijn Jaeger LeCoultre Master Compressor
Dualmatic van Marley en alles was top voor elkaar.

Geen last van de douane gehad, whatsoever, wat ik
haar overigens ook had gevraagd.

Bart

Ik heb ook toevalling belangstelling voor de Compressor serie. Wat geeft het opengewerkte witte deel van de Dualmatic aan rechtsonder? Is dat gedeelte gewoon voor de sier. (Linker witte kant geeft de tweede tijd aan)

Kan je foto’s posten van je horloge?

Het opengewerkte witte gedeelte is in feite 1 schijf waarop je op de ‘11’ je reistijd kunt aflezen. Rechtsonder is opnieuw een ‘opening’ gemaakt om te laten zien dat de schijf volledig rond is. Geen functie dus.
Het is echt een fantastische klok, ik heb er geen moment spijt van!

Ik heb moeite om scherpe foto’s te maken van de klok, ik heb een vrij eenvoudige digitale camera en zoomen is lastig op een relatief klein object. Posten heb ik al eens geprobeerd maar daarvoor moet ik ze ergens op een server zetten (geloof ik) en dat lukt me niet. Ik wil je met plezier wat mailen, no problem.

Bart

Hoe zit het met de garantie van merken, aangezien een horloge niet bij een officiele dealer gekocht wordt.

Krijg je volledige garantie van het merk zelf?

Vanuit een ander topic:

Stephan Schreef:

Koop, zoals al vaker gezegd, gewoon je horloge bij
een geauthoriseerde dealer. M.a.w.; spaar gewoon
even door!
Lees overigens de garantievoorwaarden van
Breitling maar eens door…Dit staat er
letterlijk in: “De garantievoorwaarden zijn alleen
van toepassing als het horloge bij een
geauthoriseerde dealer is gekocht. En indien het
garantiebewijs is voorzien van een stempel van de
geauthoriseerde DEALER, aankoopdatum en paraaf”.
Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen.

Ik neem aan dat meer merken deze voorwaarden hebben. Sayin is ook geen officiele dealer van veel merken. Is het dus verstandig om meer geld uit te geven aan een horloge en dan deze bij een geauthoriseerde dealer te kopen?

Sayin geeft wel garantie. Zij koopt deze bij een bevriende dealer die wel officieel dealer is, geloof ik

Hebben iig allemaal garantie

Dank je. Ik zal een contact opnemen met haar.

gr Jan

Als je problemen met het horloge krijgt, zul je het moeten terug sturen naar Sayin…Die brengen hem op hun beurt weer naar een erkende dealer.

Nog een keer; alleen via erkende (Nederlandse) dealers kun je het horloge VEILIG laten verzenden naar de fabriek, de verzending naar Sayin is, volgens mij, geheel op eigen verantwoording.
Als hij vervolgens wordt onderschept door de douane, zul je moeten aantonen waar je hem gekocht hebt…

Veelal zal het zo’n vaart niet lopen, maar als het je overkomt, wordt het uiteindelijk toch nog een dure grap.

Waarom terug sturen? Je hebt toch niet voor niets 2 jaar internationale garantie! Als ik het horloge waar dan ook ter wereld koop van een erkende dealer kan ik het gewoon bij een Nederlandse dealer brengen bij problemen, die zijn volgens mij verplicht je te helpen ook al vinden ze dat misschien niet zo leuk.

@Stephan: Het feit dat mijn horloge uit Zwitserland komt heeft mij nooit tegengehouden: er zit immers internationale garantie op? Dat de dealer waar ik hem heenbreng het horloge verstuurd, dat is ‘zijn pakkie aan’. Als ik het horloge t.z.t. maar beter terug krijg dan wanneer ik hem wegbracht. (In)direct betaal ik toch de kosten wel, maar heb niet de verantwoordelijkheid mocht er iets mee gebeuren.

Gerwin

Ik heb vorig jaar ook een horloge bij sayin gekocht en alles liep perfect.
Ik heb hem toen wel bij haar in nederland persoonlijk opgehaald.
Dat kan ook bij haar want ze komt nu en dan een keer naar nederland.
Dus als je bang bent voor dat ze het paketje onderscheppen, of je wilt het horloge liever persoonlijk afhalen dan kan dat bij haar ook.

Groetjes een tevrede sayin klant

Dat is het allermooiste natuurlijk. Loop je geen risico, en kun je alles direkt checken.