Kopen horloge via Chrono24, tips ?

Ik ben me aan het kijken naar een nieuw horloge, Panerai. Ik zie op chrono24 veel aanbieders, maar is het betrouwbaar. Ik zie namelijk dat het prijsverschil best groot is tussen de juwelier en de aanbieders op chrono24, is dit normaal ?

Prijsverschil is normaal inderdaad. Let er wel op dat je bij een verkoper met goede recensies koopt.

Trusted checkout kost een paar procent extra, maar geeft wel wat zekerheid als je zulke bedragen gaat uitgeven, dus ik persoonlijk vind dat het wel waard.
En hou er natuurlijk ook rekening mee dat wanneer je buiten de EU koopt, je kans loopt op een aanvullende verrassing in de van een importheffing of iets van die strekking.

Ik heb net een advertentie gezien in Duitsland en wat niet te ver rijden is.
https://www.chrono24.nl/panerai/luminor-marina-1950-3-days-automatic-titanio-ref-pam00351--id3440543.htm

Als het niet ver rijden is kan je ook bij de juwelier langs zo mogelijk. Juridisch dingetje is wel dat als je online het horloge koopt je de koop binnen 14 dagen kan retouren, dit is vaak maar bepert mogelijk als je hem in de winkel koopt.

P. S. Je koopt geen horloge bij chrono24 maar het is slechts een platform voor aanbieders, goed informatie over de verkoper opzoeken is dus zeker raadzaam.

Let er wel op dat de garantiekaart gedateerd is en gestempeld is door een officiële Panerai dealer, scheelt een boel gezeur.

Welk gezeur zou je daar van krijgen?

Mocht er wat mee zijn en je benadert een Panerai dealer in Nederland terwijl de garantiepapieren niet bij een Panerai dealer vandaan komen, dan kan ik me zo voorstellen dat er enige discussie kan ontstaan. Mocht dat niet zo zijn, en zoveel ervaring heb ik niet daarin, alleen gezond boeren verstand, dan heb ik weer wat geleerd.

Er worden relatief weinig Panerais gemaakt en mede hierdoor zijn de replica’s niet van echt te onderscheiden. Met een garantiekaart van een ad heb je dus iets meer zekerheid (buiten de andere voordelen).

1 like

Beetje flauw en taaltechnisch, maar replicas die niet van echt zijn te onderscheiden? Hoe weet je dat die er zijn? Ze zullen nl. nooit worden ontdekt. Worden ze dat wel, dan zijn ze dus van echt te onderscheiden. Tot zover mijn nuttige bijdrage. :wink:

1 like

Is meer een kwestie van interpretatie. Waar iets voor mij of het merendeel niet van echt te onderscheiden is, zullen er experts zijn die dit wel kunnen doen. Vandaar mijn tip dat als iets op chrono24 staat het niet per definitie betrouwbaar is.
Het probleem met Panerais is dat het vrij minimalistische horloges zijn (wat ook de charme is van deze horloges) met meestal een eta uurwerk. Dit is makkelijker na te maken dan een horloge met fijne details en een inhouse uurwerk.
Als je hem dus nieuw bij een ad koopt heb je dus ‘iets’ meer zekerheid dan dat je de goedkoopste optie zoekt (tenzij dit ook nieuw via een ad is).