Kopen in de UK

Hoi, heeft iemand hier op het forum reeds dit jaar (na de Brexit) iets besteld in de UK, bvb bij ‘Cousins.uk’, en zo ja hoeveel taksen komen er bij?
Zijn er trouwens gelijkwaardige alternatieven voor Cousins?
Mvg

2 likes

Ik heb 6 januari j.l. bij Christopher Ward een horloge besteld.
Hier kwamen verder geen extra kosten bij.
Ik heb wel de prijzen in € aangehouden,
Als je hem op £ zet is hij wel goedkoper, maar de kans dat er dan extra kosten/ heffingen bijkomen lijkt mij een stuk groter.
Het scheelt volgens mij wel waar je hem besteld.

Heb je het al binnen, en via wie bezorgd?

Via Dhl op 8 januari geleverd. Echt ongelofelijk snel.

Er komt nog wel eens een naheffing via DHL. Duimen.

Ben benieuwd, hoop het niet.:sweat_smile:

2 likes

Ze zijn wel vrij uniek qua collectie verkrijgbare onderdelen en tools. Ik hoor ook eigenlijk nooit iemand over een alternatief.

Recent een flinke Cousins-aankoop (aantal opwindveren) gedaan, al binnen - maar heb nog onduidelijkheid over een evt. nog te volgen naheffing. Even duimen ook maar.

1 like

[quote=“Invoerrechten Verenigd Koninkrijk (LET OP) Algemene Horlogepraat, post:1, topic:310039”]
boven de € 150,00 onderhevig aan invoerrechten

Komt hier net een neefje van me binnen.
Nieuw voetbalshirt aan. Bij de club in UK besteld.€80.00+ verzendkosten. + €50.00 invoerrechten
Toch pittig,niet dan.l

1 like

Invoerrechten is iets anders dan BTW & afhandelingskosten. Invoerrechten hoef je niet echt van wakker te liggen. Van BTW & afhandelingskosten wel :wink:

3 likes

Dan val je toch even achterover lijkt mij, wordt lekker duur zo.

Ik blijf er even van weg. Van de united kingdom dat nu niet meer zo united is, want Schotland is boos. Maja Schotland was altijd al boos op de Britten.

Gewoon even wachten tot de lockdown voorbij is, lekker die kant op gaan. Heb je er nog een leuke vakantie bij
(Tip: ga niet naar Milton Keynes)

Bletchley Park is wel leuk om te zien, ligt daar om de hoek. Misschien dat ze nog een Bremont CodeBreaker hebben, dan mag je die voor mij meenemen:

1 like