Ik kan natuurlijk wachten tot ik weer in de U.S.A. ben, volgend jaar, maar ik wil een bepaald horloge kopen, wat toch wel een stuk scheelt, zèlfs met de verzendkosten mee! Heeft iemand ervaring daarmee? Laatst had ik wel een eBay koopje in de buurt van San Diego, maar dat was totaal maar € 17,00 en geen douane gedoe. Iemand ervaring? het gaat om Top One uit New York. Als ik kijk op de belastingsite, neem ik als voorbeeld “objectieven” dan staat er:6,7% douanerechten en 19% omzetbelasting over de waarde van de goederen. Is dat “goedkope” wel weer een stuk minder interessant… >X
Voor het “gemak” 1/3 bij de prijs optellen en je weet wat je uiteindelijk kwijt bent…
… en dan is een “koopje” inderdaad geen koopje meer, zeker als je de problematiek rondom terugzenden bij garantie, etc. erbij telt 
slim dat je nu van te voren informatie verzameld 
ik koop regelmatig uit de usa en boven een bepaald bedrag (iets van 20 euro of zo) komen er kosten bij :invoerrechten en btw! en natuurlijk de verzendkosten en die kunnen belachelijk oplopen soms!
En dat komt wel neer op wat marco-T zegt 
En als je pech hebt duurt het een week of 5 voor het in huis is.
Hmm, ja, ik zal er nog eens goed over nadenken, of ik dat wel wil…
WVE Schreef:
En als je pech hebt duurt het een week of 5 voor
het in huis is.
Helemaal als de douane em te pakken krijgt en er geen raad mee weet. Dan kan dat idd wel een paar weekjes duren.
En ik maar bij PayPal voor de zekerheid lopen claimen, voor het geval er wel iets kapot is, maar mijn termijn voor claimen voorbij is. Blijkt er meestal niks aan de hand. Tja, dat neem ik dan maar voor lief.
Nu ook weer 2 kunstbeeldjes uit Amerika. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor die binnen zijn en hoeveel ‘extra’ er nu betaald moet worden.
Hier alles m.b.t invoeren:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,247901,248035#msg-248035
Of wachten idd totdat je weer in Amerika bent, kun je gelijk nog even doorsparen. Want elke cent is er één! 
Enne - ALS je koopt als je in Amerika bent, kun je nog sales tax uitsparen als je 'm op laat sturen naar een “out-of-state” adres.
Als je een deal “in person” doet, zal de winkelier je sales tax moeten berekenen. Meestal zo’n 6-8%, afhankelijk van de staat.
Als je 'm echter op laat sturen naar een staat waar de winkelier geen winkel heeft (werkt dus niet bij zo’n keten die overal op de hoek zit…), hoeft de winkelier je geen sales tax in rekening te brengen… Het is dan formeel jouw verplichting om in de staat waar je 'm ontvangt dit op te geven aan de IRS. Niet zo relevant als je alleen maar op bezoek komt 
Dus, als je bijv op bezoek gaat bij ome Harry in Florida, kun je iets kopen in NY en 't op laten sturen naar FL => geen sales tax. Scheelt toch weer procentjes…
Groet
Mark
MarkV Schreef:
Enne - ALS je koopt als je in Amerika bent, kun je
nog sales tax uitsparen als je 'm op laat sturen
naar een “out-of-state” adres.Als je een deal “in person” doet, zal de winkelier
je sales tax moeten berekenen. Meestal zo’n 6-8%,
afhankelijk van de staat.
Als je 'm echter op laat sturen naar een staat
waar de winkelier geen winkel heeft (werkt dus
niet bij zo’n keten die overal op de hoek zit…),
hoeft de winkelier je geen sales tax in rekening
te brengen… Het is dan formeel jouw verplichting
om in de staat waar je 'm ontvangt dit op te geven
aan de IRS. Niet zo relevant als je alleen maar op
bezoek komtDus, als je bijv op bezoek gaat bij ome Harry in
Florida, kun je iets kopen in NY en 't op laten
sturen naar FL => geen sales tax. Scheelt toch
weer procentjes…
Nou, ik meen dat het zelfs zo is, dat je geen salestax betaalt, als je via internet bestelt. Kan het me niet meer helemaal voor de geest halen, maar terwijl ik in de USA was (soms vlak voor ik ernaar toe ging), heb ik wel dingen besteld en dan laten bezorgen bij zwager of schoonzus (Heb 2 alternatieve Paypaladressen in de USA!) en kan me niet herinneren dat daar salestax bij kwam. De leverancier zit dit keer in NY. en ik laat bezorgen in IN., dus dat zit wel goed. Echter, het model loopt zo hard, dat ze steeds weer uitverkocht zijn en vraag me af, of het model volgend jaar überhaupt nog leverbaar is. Ik kreeg namelijk eergisteren bericht, dat het weer leverbaar was en ik kon inderdaad bestellen. Gisteravond keek ik nog een keer en was alweer uitverkocht! Misschien neem ik toch maar de kans dat ik er extra over moet betalen, is dan nog steeds goedkoper, dan via Amazon UK of zo…
Over Paypal gesproken, ik wilde laatst een UK adres bijmaken van een kennis die in London woont en regelmatig hier naar toe komt om z’n ouders te bezoeken, lukte dat helemaal, tot aan het land, daar kwam steevast NEDERLAND te staan, Heb het Paypal gevraagd en die vertellen mij, dat het niet kan, een alternatief adres in een ander land opgeven. Heb ik in het verleden toen het nog wèl kon, zeker geluk gehad! 
via internet of via telefoon maakt niet uit; het gaat erom waar de “levering” plaats heeft… Als dat in dezelfde staat is als waar de winkelier is, dan moet hij sales tax rekenen. Je ziet dus bijv weleens staan bij een advertentie “IA MN ND residents moeten sales tax rekenen” - dan is dit bedrijf dus aanwezig in Iowa, Minnesota en North Dakota…
Groet
Mark
Zal er de volgende keer eens op letten. Had een Logitech muisje besteld bij Best Buys, terwijl ik in Wisconsin zat, moest afgeleverd worden in Indiana, maar Best Buys zit zowat overal, in elke staat zeker. Kan niet meer herinneren of ik salestax moest betalen eigenlijk. Nou ja, het was sowieso peanuts op iets van $ 15.00 (zelfde muis wordt hier tussen € 25,00 en € 29,00 verkocht!)