Kopen in Japan

Enige tijd geleden viel mijn oog op een bijzonder fraaie Grand Seiko limited edition. Natuurlijk via de “reguliere” GS kanalen in Japan getracht om deze te bemachtigen, maar… helaas. Uitverkocht.

Nu loop ik er tegenaan op een Japanse site! Via Google vertalingen kan ik iets van de tekst op de site volgen, maar dit vertaalsysteem werk verre van perfect. Dat gaat zo niet werken om via die weg contact te krijgen met verkoper. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een oplossing voor dit probleem.

Tips, waarde vrienden?

Een Japanse vertaler zoeken (Japans-Engels v.v. zal waarschijnlijk makkelijker en goedkoper zijn dan Japans-Nederlands v.v.) en de situatie telefonisch of per e-mail uitleggen. Omdat vertalers doorgaans per woord worden betaald, moet je er de nadruk op leggen dat geen overbodige tekst vertaald moet worden. Misschien kan die vertaler op die manier ook regelen dat je tijdens het vervolg in het Engels met de aanbieder kan communiceren.

Succes,
Adriaan (vertaler, maar geen Japans)

Dat is inderdaad een manier, maar kijk uit dat je niet te veel extra kosten maakt. Je loopt het risico dat het horloge dan toch niet meer zo voordelig is! Misschien moet je eerst eens snuffelen in je eigen omgeving of je iemand kunt vinden die met Japans overweg kan.
Heeft die Japanse site trouwens geen Engelstalige kant?

Hou je ons op de hoogte?
Succes,
Paul G. (ooit afgestudeerd als vertaler, maar geen Japans :slight_smile: )