Ik vroeg me af of jullie wel eens en lot/job lot horloges kopen? Met name op ebay.co.uk/.com staan regelmatig partijen horloges te koop. Vaak zonder enige beschrijving, en vaak heb ik ook het idee dat de verkopers niet goed weten wat er tussen zit.
Ik vind het wel interessant, omdat de prijzen meestal vrij laag liggen. Wat ik me echter af vroeg is:
Kopen jullie wel eens een lot/partij horloges?
Hebben jullie er ook wel eens wat leuks tussen gevonden? Of is het echt alleen maar troep?
Ik ben wel, toen ik hier ‘net’ kwam kijken, door onwetendheid een heel erg mooi
en goedkoop lot van 8 horloges misgelopen omdat ik dacht dat het ouwe troep was…
…bleken er (achteraf gezien) toch nog 2 mooie vintages tussen te zitten.
(seiko speedtimer en een citizen bullhead) Ik die gast snel nog even een
keer mailen, was het die ochtend net verkocht… Voor maar €45,-
Bewijst maar weer eens, ik zeg het zelf ook altijd, kennis is macht.
Hmmm stiekem hoopte ik eigenlijk dat jullie gingen zeggen ‘nee joh, zit altijd alleen maar troep in’. Maar nu ga ik toch weer twijfelen om toch maar is te bieden, en te kijken of er wat leuks tussen zit
Ik denk juist dat het ook vaak alleen maar troep is, is als verkoper ook interessant om te doen, rommel bij elkaar op een vage foto en er bij zetten bied maar ik heb er geen verstand van, mooiste is dan als je er een paar modellen bij doet die lijken op een Breitling ofzo, en die van een kilometer ver op de foto nemen, succes gegarandeerd!
Ja, dat is zeker waar. Maar aan de andere kant gaan dat soort lots vaak voor 10-15 euro weg. Als er dan wél iets tussen zou zitten is het opeens wel weer een hele goede deal…
Tsja dat soort aanwinsten word hier niet voor niets een henrik aanwinst genoemd. Volgens mij heeft hij ook nog eens een olympische bullhead ontdekt in een lot.
Maar volgens mij zit henrik bijna dagelijks te neuzen door alle aanbiedingen op marktplaats en e-bay ed.
Van de 1000 advertenties zullen er misschien 1 of 2 interessant zijn dus tel maar uit hoeveel tijd er in gaat zitten. En dan heb je idd de kennis nodig om te herkennen dat er iets tusen zit van waarde.
Tsjah, henrik kent ook wel verschrikkelijk veel horloges natuurlijk. En hij heeft er ook al zo veel gezien, dat je sneller een indruk krijgt of het iets is of niet. Ik heb soms wel dat ik dingen zie dat ik denk ‘komt me bekend voor’, maar helaas kan ik zelden een bijbehorende naam/merk bedenken
Henrik heeft de mooiste lot-vondst van dit forum op zijn naam staan, een spectaculaire Hanhart-chrono uit WO2. Werkelijk waar een fenomenale vondst, zoek op dit forum maar eens op Hanhart!
Ik heb even gezocht, en dat is inderdaad toch wel erg mooi Ik moet misschien sowieso het vintage deel van dit forum wat meer in de gaten houden. Ik dacht niet geinteresseerd te zijn in vintage, maar er zitten toch regelmatig best mooie klokken tussen.
Ik heb twee keer een Omega in een lot gevonden.
En dus ook voor de prijs van een bakje troep kunnen kopen.
Een Seamaster uit ´54 en een vierkant Seamaster Compressor.
Is wel een enorme kick als het idd is wat je dacht.
Doe dat regelmatig maar je moet wel een beetje in de vintage horloges zitten om de goede keuze te maken. Soms zitten er toch wel leuke dingetjes tussen. Ben je onervaren dan kan het lastig zijn om het juiste lot te kiezen. Ook is het handig als je zelf iets met horloges kunt of relaties hebt in het horloge reparatie wereldje.
Ik vroeg me af of jullie wel eens en lot/job lot
horloges kopen? Met name op ebay.co.uk/.com staan
regelmatig partijen horloges te koop. Vaak zonder
enige beschrijving, en vaak heb ik ook het idee
dat de verkopers niet goed weten wat er tussen
zit.
Ik vind het wel interessant, omdat de prijzen
meestal vrij laag liggen. Wat ik me echter af
vroeg is:
Kopen jullie wel eens een lot/partij horloges?
Hebben jullie er ook wel eens wat leuks tussen
gevonden? Of is het echt alleen maar troep?
Ik heb laatst een kilo!!! horloges gekocht…het waren er 30…kwamen in een stoffen zak…op 2 na allemaal quartz…een hele middag samen met een oom liggen prutsen…en ze liepen allemaal op 2 na…een casio is naar forum lid Arie verzonden…hij is gek van casio…
Het zijn er nu geen dertig meer voor goede tellers onder ons…een paar liepen wel maar waren zo slecht van kast en glas dat ik ze gelijk weggegooid heb…jaja…netjes de oude batterijtjes eruit en in de batterijen inzameldoos gedaan.