Kopen of laten lopen? Casio Quartz red bull racing

Als eigenaar van een superlatieve high end quartz en een fantastisch betrouwbare eco drive kan ik je mededelen niets tegen een fatsoenlijk quartz uurwerk te hebben. “Met een batterijtje” komt op mij altijd over als ongepast snobisme, da’s hetzelfde als roepen dat je “niks met zo’n ratelende rotor” wilt hebben.

Of je dat zo bedoelt of niet laat ik even buiten beschouwing, ik probeer alleen aan te geven dat het een technologie is die ik zeker respecteer, zolang de secondenwijzer maar op de incices tikt. :slight_smile:

Dat gezegd hebbende: Ik heb een hartgrondige hekel aan het gebruik van het woord “limited” als verkopvehikel. Daarbuiten is de edifice in kwestie gewoon best lelijk. Zoals met veel racing ontwerpen moet het allemaal “stoer” en “sportief” worden gemaakt door er zo veel mogelijk subdials en kleurtjes op te doen. Dat het dan ook nog eens om een PVD kast gaat maakt de zaak niet beter.

Het geheel komt op mij over als vulgair, druk en groot.

Bah.

Dat is in het geval van racen, zeilen, reizen naar de maan en vliegen wat mij betreft altijd een reden om een horloge heel erg te negeren.

1 like

Ik zie geen probleem

1 like

Hij is niet verkeerd. Misschien een beetje duur.
Maar voor die prijs zijn er mooiere Edifices van Casio
Heb er meerder gehad, waarvan er nog twee hele mooie in de collectie zitten.
Zijn zeer degelijke quartzen !

Of hete saus. Dat werkt altijd.

Ontopic : lelijk horloge. Te druk, oerlelijke band, foute kleuren, lijkt op zo een Diesel :

Excuses Han.
:slight_smile:
Wensenlijstje is nog lang inderdaad
Focus, limbo!!!
Dank je Han

1 like

Welk HF lid is zo dapper om dit pareltje vanavond gewoon aan te schaffen EN het hier trots laten zien??

Over smaak valt niet te twisten maar ik zou het niet eens gratis willen hebben, en zijn er in mijn optiek veel mooiere horloges in het F1 spectrum.

Maar even eerlijk he, de vraag stellen is hem toch al beantwoorden ?

Ze zijn er ook met n accu.

Sj44k, ja daar heb je helemaal gelijk in.
Zou een inpulsaankoop zijn dus slecht plan

1 like

Ik heb al een Seiko Solar dus …

Uhm, ik snap je reactie niet. Bedoel je met ‘dus’ dat je er niet nog 1 solar bij wilt?

Ik dacht dat je geen batterij horloge wilde ivm batterijwissel. Vandaar dat ik aangaf dat ze er ook met solar/accu zijn.

Ja inderdaad, voorliefde voor mechanische horloges maar ben geen HF fundamentalist.
Ik heb een Seiko solar dus heb er geen problemen mee. Als deze Casio te overwegen was dan zou inderdaad solar zeker de voorkeur hebben boven batterij dus bedankt voor de goeie tip.

1 like

Volgens mij is alles wel gezegd mbt dit topic tenzij iemand hier nog straks de aankoop van een nieuwe Casio limited edition met ons deelt…

Laten lopen!