Kopen of laten lopen: Tag Heuer Carrera Gmt WV2113

Goedemiddag Horlogefanaten!

Afgelopen nacht druk bezig geweest op Ebay:
http://www.ebay.nl/itm/331574472882?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Een horloge die ik al enige tijd op mijn lijstje heb staan, maar ik heb enige twijfel:

  • De koper doet uitsluitend aan banktransfer en geeft aan slechte ervaringen met ebay te hebben wegens “cheaters” en de hoge commissies. Alvorens ik de € 520 euro overmaak(wat volgens mij een hele strakke prijs is) wil ik jullie mening even horen. Ik had zelf niet goed opgelet maar de verkoper geeft dit in zijn advertentie al aan.
  • Ik heb video en meer afbeeldingen gevraagd, die volgen nog. Ik kan de onderste regel op de caseback niet zo heel goed lezen.
  • Het Tag Heuer pasje is blanco…
  • Daarin tegen handelt deze gebruiker al enige jaren op ebay en scoort 92.5%…
  • Kan iemand op basis van de foto’s oordelen of dit verstandig is om te kopen ?

Dus de vraag aan jullie: kopen of laten lopen ?

EDIT:
(blijkbaar heb ik negativiteit over mezelf uitgeroepen hier op HF: maar dit bericht deed mij "achteraf twijfelen"
De reden trouwens dat ik hier achteraf kwam met vragen is de volgende melding van Ebay:
Stuur geen reactie naar de afzender als dit bericht een verzoek bevat om
de transactie buiten eBay om af te werken. Zulke aanbiedingen zijn
tegen het eBay-beleid, kunnen frauduleus zijn en worden niet gedekt door
kopersbeschermingsprogramma’s.

???

Ben jij het die het winnende bod heeft gedaan?? In dat geval moet je deze toch gewoon afnemen?

-edit- bedankt voor de heads-up mbt je handelsmoraal

??

Als je de hoogste bieder bent moet je het horloge gewoon kopen lijkt mij zo. Die vragen had je eerder moeten stellen

Kopen, sowieso

Ik kan me alleen maar aansluiten bij bovenstaande reacties, als jij de koper bent zijn de vragen waar je mee zit ietwat aan de te late kant :grin: en ben je verplicht tot afnemen. jullie hebben immers een deal gemaakt.

Dat klopt, maar zoals gemeld had ik over het hoofd gezien dat het om een “banktransfer” ging, ik betaal altijd keurig en netjes mijn aankopen op ebay. Maar wanneer je buiten ebay betaald handel je buitenom hun netwerk en ben je dus niet gedekt voor fraude gevalletjes…

Lol,

Als je deze laat lopen dan krijg je in ieder geval negatieve feedback op eBay ik snap je vraag dus niet zo goed.

Ik denk niet dat het een valide argument is, dit stond immers vermeldt bij de advertentie geef je zelf aan. Dat jij dit niet opgemerkt hebt zal volgens mij er niet toe doen. probeer er een creditcard betaling van te maken met verkoper.

Ik heb nergens gezegd dat ik de transactie niet ga voortzetten ik vroeg alleen (inderdaad stom van mijn kant achteraf informatie!) , jammer dat mijn vragen worden omgebogen en er direct met een zure vinger naar wij wordt gewezen. Hier op HF heb ik meerdere plezierige transacties uitgevoerd en van beide kanten ging dit prima.

1 like

Jup je hebt helemaal gelijk, uiteraard ga ik de betaling in orde maken.

Misschien een goede tip voor de volgende keer, lees alles door voordat je een bod plaatst. Een score van 92,5% is trouwens wat mij betreft slecht, dat houdt gewoon in dat er toch wel eens wat verkeerd is gegaan.

Zodra een verkoper een score heeft lager dan 100% is het zeker de moeite waard eens wat verder in te verdiepen, wil absoluut niet zeggen dat je te maken hebt met een slechte verkoper, maar in ieder geval een “slordige” verkoper.

Trek je verder niets aan van eventuele negatieve commentaren hier, probeer de volgende keer even wat beter op te letten, betalingen buiten eBay om (dus niet PayPal) is altijd even oppassen. Paypal heeft zijn minpunten, waar ze echter wel in uitblinken is buyer protection.

Ik hoop en ga ervan uit dat alles loopt zoals het moet, dan heb je een mooi horloge voor een mooie prijs. Hou ons op de hoogte!

Eric

3 likes

Ik hoop dat het toch in orde komt en je veel plezier ervan gaat hebben.

Dankje, ik hou jullie op de hoogte

Sorry, th. Je vraag was echt erg duidelijk: kopen of laten lopen.

Ik denk dat je veel plezier zult hebben van de TH. De verkoper heeft maar 1 negatieve referentie en die is niet eens zo erg: venditore poco serio. Daarnaast 14 positieve. En ook de verdeling van de feedback over de tijd lijkt me in orde. De aankoop is natuurlijk niet zonder risico, maar dat is de aankoop van een tweedehandsje nooit.

Dat deze verkoper niet via Paypall maar alleen via banktransfer wil handelen snap ik ook erg goed en daarin staat hij niet alleen.

Mijn antwoord: kopen.

1 like

Ik kan het niet beter verwoorden dan @EricPP zojuist heeft gedaan.

Groet,
Arvid

2 likes

De feedback valt m.i. nogal mee, hij heeft relatief weinig transacties gedaan, en eentje, meer dan een jaar geleden is blijkbaar niet helemaal goed gegaan.

Via Ebay doe ik tegenwoordig ook altijd verkopen met betaling via Bank Transfer. De koperbescherming van Paypal vind ik te riskant geworden. Als verkoper loop je een te hoog risico m.i… Er is in eerste instantie geen aanleiding lijkt mij dat er echt iets mis zit. En ook met paypal kun je een pakket met een baksteen ontvangen.

1 like

Bedankt Eric,
Een normale boodschap met met een leer voor de toekomst.
@Windhund bedankt voor deze reactie. fingers crossed zullen we maar zeggen, zodra het horloge binnen is laat ik het hier weten.

1 like

Wat EricPP zegt. Dit gaat echt niet altijd op. Er zitten genoeg zeikerd tussen die je voor 5 euro chanteren en je dan een negatieve beoordeling geven. Bij deze verkoper zie ik een negatieve beoordeling bij een transactie van 2,76 en een goede beoordeling van 400zoveel. Dus enige nuance is soms wel geboden hoor.

On topic: dit is buiten paypal, niet buiten Ebay. Mocht het fout gaan dan kun je nog steeds Ebay vragen om bemiddeling. En ja, voortaan beter lezen :smile:

Ik weet uit (werk)ervaring dat eBay zelden tussen koper en verkoper in gaat staan, in de US hebben ze het eBay Money Back Guarantee, maar ook alleen maar als je betaald hebt met PayPal.

In Nederland zijn er wel regelingen maar deze zijn alleen mogelijk bij aankopen van minimaal € 28,- tot maximaal € 230,-. Bij betalingen met een creditcard wordt je doorverwezen naar de creditcard maatschappij.

Dat klopt en weet ik, maar wilde TS niet helemaal een rotgevoel geven dat Ebay eigenlijk ook nix doet als het fout gaat :smile:
Dus ja, creditkaartje kan uitkomst bieden en anders een strike op je Ebayaccount slikken.