Kopen of niet kopen

Allen, Een scam is het niet, de persoon in kwestie kocht hem van Malkav (de persoon van vorige advertentie) die advertentie is ook géén 3 jaar maar 1 jaar oud (oktober 2015) Dat was de datum waarop hij mij al had gezegd dat hij hem had gekocht.

Maar heb de koop toch afgeslagen daar een reduced, dichter bij huis misschien toch wat veiliger is.

Hoi Jonas,

Ik denk niet dat een reduced meer waard is, aan de andere kant zijn ze denk ik wel makkelijker te verkopen dat het klokje dat jij op het oog hebt. Daarnaast zijn er zat te verkrijgen voor een nette prijs, in landen die dichtbij liggen waardoor je dus ook geen invoerkosten en BTW nog over de advertentieprijs heen betaalt.

Succes!

Gr. Joep

Een reduced is veel lastiger (en daardoor duurder) te onderhouden.

Als je toch de boel in de maling wil nemen met de waarde op het pakket, laat er dan 20 dollar opzetten. Dan heb je in ieder geval een veel grotere kans dat je pakket niet wordt gecontroleerd.
Als er 600 euro opstaat wordt het zo goed als zeker gecontroleerd en zullen ze snel vaststellen dat het een duurder horloge betreft en zal je gewoon de volle mep aan BTW moeten betalen.

Lastiger en duurder? Dan wat? En hoeveel? Hoe vaak laat jij je horloges onderhouden?
Dat zou bij mij nooit een reden zijn om n horloge wel of niet aan te schaffen…

Haha, ik ben altijd verbaasd hoe mensen hun kruimeldiefstallen open en bloot etaleren. Ik kan me echt niet voorstellen wat het motief is voor die openhartigheid.

Nee ik snap dat ook niet helemaal.

Maar als je het dan toch doet, doe het dan gewoon goed. Want er is niet zo iets als een beetje de boel in de maling nemen.

1 like

Dan een regulier Omega chronograafuurwerk.

En oke. Tof. Ik denk, ik meld het even. Doe ermee wat je wilt.

1 like

En dan raakt het verzekerde pakketje onverhoopt zoek en krijg je max. 20 euro uitgekeerd omdat dat de waarde is die is opgegeven. :wink:

Als je met paypal betaald als klant ben je gewoon verzekerd voor het volledige bedrag. De verkoper krijgt dan enkel 20 euro uitgekeerd.

Maar goed, dit is verder niet mijn manier van handelen. Ik reageerde enkel op de openingspost.

Bedankt allen. De verkoop heb ik afgeslagen, ik zal dus op zoek gaan naar een andere speedy in dezelfde prijscategorie. Bedankt…; Moesten er tips zijn waar ik daarvoor moet uitkijken hoor ik het graag van jullie… het verkoopsplatform hier houd ik reeds in het oog :wink:

Dit is idd wat ik overal lees, omdat de reduced een vreemd uurwerk heeft met een chronograaf functie die bovenop een automatisch uurwerk is geplaatst in plaats van een standard chronograaf uurwerk is het lastiger te servicen en duurder om onderdelen te krijgen.

Sowieso een matig model wat mij betreft, als je een kleinere speedmaster zoekt zou ik eens kijken naar de first Omega in space: http://www.omegawatches.com/watches/speedmaster/moonwatch/chronograph-397-mm/31132403001001/
Een mooie maat met 39.7 mm in plaats van de 42mm die de standaard speedmaster heeft, zonder dat de subdials zo lelijk in de randmarkeringen zijn geplempt. Wat mij betreft is de dial layout van de Speedmaster briljant in zijn symmetrie en dit definieert het horloge. De Reduced mist dit volledig maar de FOIS houdt wel deze prachtige dial, met als bonus een heel mooi applied logo. Wel handwound (de standaard 1861, wat mij betreft een pluspunt maar dat kan ook als minpunt worden beschouwd) en een stuk duurder dan de Reduced.

Hallo Maarten,

Gelijk heb je maar een moonwatch is niet aan de orde (budgetair).

Bedankt,

Grt Jonas

OK snap ik volledig, is een behoorlijk stapje hoger op de prijslijst natuurlijk!