Kopen of niet kopen

Ik sta op het punt om een speedy te kopen. Echter geen normale maar 1 met referentie 3513.53. Voor de japanse markt. Voor om en bij 1500 euro ligt hij bij mij op de stoep. Wat denken jullie is deze het waard?

Bedankt allen.

Speedy voor 1500 lijkt me een prima deal. Zit er doos en papieren bij en heeft het onderhoud gehad?

Het is geen speedy pro, maar een met het 1152 caliber (7750 based) dus die zijn wel een stukje goedkoper, maar het lijkt mij geen heel verkeerde prijs. Heb je al rekening gehouden met invoerrechten?

Doos en papieren zijn inderdaad inbegrepen, onderhoud heeft hij vorig jaar september gehad.

Goede vraag, hij wordt anders wel prijzig.

Invoerrechten zouden ongeveer in die prijs zijn ingecalculeerd… Al zal de verkoper plaatsen dat ik het voor 600 Euro aankocht en niet voor ± 1400-1500 Euro om zo aan een lager tarief te quoteren.

Als je 'm mooi vindt moet je het doen. Ik kan er te weinig vinden op het net en weet te weinig van de staat van die je op het oog hebt om te zeggen of ie het waard is.
Heb je al eens naar een Speedmaster reduced gekeken? Is hetzelfde model, ook een automaat en lijkt meer een Speedmaster en is volop te vinden voor het bedrag waar je 3513.53 voor te koop staat.

gr. Joep

Je komt altijd 21% BTW en 4% invoerrechten aan het betalen. Als de verkoper er 600,00 van maakt, moet je dus rekenen op een 125,00 extra.

gr. Joep

Joep, is de reduced dan meer waard als een dergelijk model… ik vind ze beide even mooi maar ik wil uiteraard niet meer betalen als nodig.

Mvg

Jonas

Een reduced heeft wel een ander uurwerk volgens mij, caliber 3220. Dat is een gewone automaat met aangeplakte chrono-module. Zal vast niet zo’n punt zijn, maar klinkt toch anders dan een echt chrono-uurwerk. :sunglasses:

Lijkt me de prijs, dan mag er natuurlijk niks mis lopen, of het gaat er flink boven. lager zetten is gevaarlijk, want je riskeert dat de douane je betaling opvraagt, of uiteindelijk zelf de waarde bepaalt.

1 like

2e hands en aantoonbaar ouder dan 2 jaar is toch BTW vrij?

Enkel binnen de EU dacht ik…

Dat zou feest worden met oude vintage Rolexen uit het buitenland. Altijd BTW als er bij oorspronkelijke aanschaf geen btw is betaald. Buiten de eu natuurlijk.

Heb je een foto?

Als dit de fotos zijn van het uurwerk dat je wil kopen, zou ik eventjes opletten, want dit is 3 jaar geleden al verkocht??? Net dezelfde foto’s op http://www.mywatchmart.com/listing/141509-rare-japan-only-omega-351353-speedy-auto-ss-bracelet-omega-warranty-until-2017/ of heb ik het mis??

2 likes

Te zien aan de foto’s de exact gelijke klok. Waarom 3 jaar later dezelfde foto’s gebruiken voor verkoop??

By the way, als de douane het pakket openmaakt komt het voor (moi) dat ze zelf, op basis van even goochelen, een realistische inschatting maken en jou om de aankoopgegevens vragen. Reproduceer je die niet zelf dan hanteren zij hun inschatting en komt er alsnog 21% en de handelingskosten bij maar dan dit maal over de door de douane ingeschatte waarde. Just a thought.

Neen dit zijn net dezelfde foto’s, ik zal navragen of de foto’s van zijn advertentie de authentieke zijn. Bedankt…

Dit ruikt sterk naar een scam… eventjes oppassen dus!!!