Kopen of niet, wat vinden jullie van dit horloge?

Met golfjes!

3 likes

Uit de oude doos

3 likes

Is de James Bond er alleen in het blauw of ook in het zwart?

Groot fan van Omega maar juist deze is spuuglelijk :joy:
Het oude blauwe model zoals degene die @BadgeandBezel aangeeft (zelf ook gehad) anytimeđŸ‘đŸŒ

2 likes

Bond heeft meerdere Omega gedragen. Met blauw vermoed ik dat je de sm300 bedoeld. Hij heeft ook blauwe aqua Terra’s gedragen. Betreft de smp300 zijn er weer meerdere uitvoeringen die 007 heeft versleten.
Zo begon Pierce met de quartz in goldeneye, gevolgd door tijdlang de automaat versie in tomorrow never dies (geweldige backseat driver scene) en the world is not enough en die another day. Toen kreeg bond n nieuw gezicht met Daniel. En met n nieuwe bond ook n nieuwe smp300 Im de vorm vd optisch grotere co axial. En imho is t daarna afgelopen met de link. Omega zit nog wel steeds t model met 007 uit te melken, door bij elke film n Limited edition v uit te brengen. Todat ze bij Spectre door hadden dat t wel erg slap was. Dus toen bond de overstap maakte naar de sm300, werd de 007 link vd smp300 los gelaten, als ook die vd planet ocean.
Wel kreeg de aqua Terra meer aandacht, door ook daarvoor n Limited edition uit te brengen (met n hele vette rotor waar m’n Spectre flink jaloers op Is
).

3 likes

Ik vind hem erg mooi, hoewel ik ook de mening van de puristen wel snap. Maar dat zou ik eerlijk gezegd niet zo belangrijk vinden. Gewoon doen! :thumbsup:

1 like

Imho zo de mooiste sword hands smp300 :thumbsup:

1 like

Hoewel ik t open achterkantje erg leuk vond, vind ik de dunnere non-gmt mooier.

Bovendien vind ik de Skeleton hands en de rond+streepjes juist z’n charme hebben.

Maar smaken verschillen heh, dus koop vooral wat je zelf leuk vind.

1 like

Absoluut een mooie klok, echter vind ik de witte uitvoering veel mooier. Wel veel minder op de markt en dus wat hoger in prijs volgens mij.

6 likes

Dit al eens aandachtig bekeken ? ; https://www.christopherward.eu/c60-trident-pro-600-90

Ze hebben ook een GMT ; https://www.christopherward.eu/c60-trident-gmt-600-48

1 like

Great white :heart_eyes:

2 likes

Mooi he, jammer genoeg nauwelijks vertegenwoordigd hier op het HF volgens mij.

2 likes

Mooi klokje, vind alleen de bezel niet zo super. Maar je moet doen wat je zelf het beste lijkt. Al vinden 9000 man mijn horloge lelijk en ik vind 'm mooi dan koop ik het gewoon.

2 likes

Opzich wel mooi, maar ik ben er nog niet uit of ik die bezel wel zo passend vind

3 likes

De bezel is inderdaad bij mij ook een puntje van twijfel.

2 likes

Ik bezit de 2254.50

My precious

4 likes

Is er wellicht ergens een overzicht te vinden van alle Seamaster 300 modellen?

Zoals het er. U voor staat ben ik op zoek naar:

Zwarte plaat met golfjes
Gmt (vind ik goed uitkomen op dit horloge)
Automaat

Ha, mijn ex!

Ja, supervette klok was dat :+1::+1:

1 like

Mijn input op je vraag welke Seamaster:

Ik was jarenlang op zoek naar een LNIB 2254.50 maar kon die niet vinden en ben toen “maar” voor de GMT gegaan. Inmiddels heb ik ze allebei en moet ik je eerlijk zeggen dat de GMT toch mijn favoriet van de 2 is
de GMT heeft zo een eigen (en eigenwijze) uitstraling, echt uniek en verveelt nooit. Als je ze goed bestudeert zitten er ook meer verschillen tussen dan je aanvankelijk zou denken, zo is bv niet alleen de kast van de GMT wat dikker maar ook het crystal wat hoger en de bezel ook dikker (om aan te sluiten bij het hogere crystal) daarnaast is het golfjes patroon op de GMT veel duidelijker aanwezig dan bij de non-GMT.

Hier een wristshot van mijn GMT:

7 likes

Prachtig horloge.

Bezel vind ik niet passen. Té groot lettertype. En téveel verwijzing naar Rolex.

Maar als jij hem mooi vind 
 doen !

1 like