Kopen op internet

Hallo Forumleden,
Graag advies over kopen op internet. Bijv. in Nederland, ga je het horloge zelf ophalen om het goed te bekijken of laat je het opsturen en wanneer moet dan betalen? En hoe gaat dit met kopen in het buitenland?
Alvast bedankt .
Groetjes JanJ.

Hallo Jan,

het ligt er meestal aan of je bij een Partikulier of via een dealer koopt.

Er zijn internetwinkels waar ik met het volste vertrouwen geld nar overmaak en weet dat het goed zal komen. Maar er zijn, als je het forum doorleest, ook minder betrouwbare internetwinkels, dus wel goed kijken bij wie je koopt. :slight_smile:

Bij Partikulier probeer ik het meestal op te halen of dat we ergens afspreken, dan kan je het eerst nog zien voor je iets koopt (is het zoals de verkoper omschreef, is het echt etc.) geeft toch net dat btje extra zekerheid.

Zelf heb ik vd week nog iets besteld bij iemand uit Amerika, een ‘goude gozer’ volgens de Ebay feedback en hij is ook zeer actief op het TZ forum, blijft natuurlijk toch altijd afwachtne of het goed gaat, maar toch maar besteld. Morgen word het pakketje opnieuw aangeboden dus ben benieuwd.

Succes ermee.

Als het van marktplaats is dan haal ik het op. Ik heb er nu een gekocht via sometimeago.com en die wordt verstuurd. Die komt dan ook uit Finland. Iets te ver om het op te halen! Ik heb ook weleens via Ebay een horloge gekocht. Ging prima. Maar als je daar koopt kun je beter het model goed kennen. Zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Alleen de prijs op Ebay is niet echt geweldig. Op een gegeven moment zijn kopers meer bezig met elkaar (het overbieden) dan met de waarde van het product. Al met al bied ophalen mij de meeste voordelen. Je kunt op het moment dat je het ziet, nog altijd nee zeggen. Omdat het je misschien dan toch niet helemaal bevalt.
Als je een uitvergroot horloge (foto) op de website ziet, en het ziet er mooi uit , dan zijn ze ook mooi. Op een uitvergroote foto zie je namelijk het kleinste krasje. Dus veel foto’s helpen je wel. Anders moet je de verkoper er maar om vragen.

gr,

Freakazooi