Kopen op internet

Hallo,

Ik heb een paar vraagjes over het kopen van een Cartier via internet.
Er zijn in Amerika aardig wat bedrijven die nieuwe en originele horloges via inernet verkopen bijvoorbeeld swissluxury.com/Alanfurman.com (kom niet aanzetten met het feit dat ze niet echt zijn etc etc. want dat zijn ze wel, aangezien er duizenden zeer tevreden feedbacks te vinden zijn op onafhankelijke site’s). Het enige waar ik mee zit is: hoe zit het met de garantie van de Cartierfabriek zelf? Op de cartiersite staat dat zij geen garantie geeft als je het niet bij een Geautoriseerde dealer hebt gekocht. Alleen als jij bijvoorbeeld een tweedehands horloge koopt en hij gaat kapot is de garantie ook nog steeds geldig, dus waarom bij zo een site bijvoorbeeld niet? de cartierdealer zelf kan ook niet zien dat je het tweedehands hebt gekocht of bij zo een bedrijf.

Iemand die hier wat meer vanaf weet?

Alvast bedankt,

guido vd P.

Hoi Guido,

Je antwoord zit al in je eigen vraag.

De internet-winkel is 100% betrouwbaar, volgens jouw eigen stellige mening.
En op de Cartiersite staat dat er geen garantie gegeven wordt als het horloge niet bij een geautoriseerde dealer is gekocht.
Als swisluxury.com een geautoriseerde dealer is, heb je dus garantie.
idem voor alanfurman.com

Let je er wel op dat je gezeik krijgt bij de vrienden van de douane. Ten eerste als ze waarde te laag aangegeven staat: dan gaan ze er vanuit dat het een nepper is en mag je een afstandsverklaring tekenen en zijn de kosten voor vernietiging voor jou. En als de waarde er ongeveer correct op staat mag je 19% BTW betalen.

(ik heb je voorstelronde gemist, maar dat volgt waarschijnlijk nog?)