Kopen : Seiko Divers horloge met Caliber Kinetic of Automaat

Ik ben van plan om een Seiko Duikers horloge te kopen alleen ik twijfel tussen een model SKZ209K (“Atlas” /
“Landshark” met automatisch caliber 7S36) of het Kinetic model SKA289P1 ("Bigboss met caliber 5M62).

Wat is nu voor of nadelen van Kinetic t.o.v. automaat ? Wat ik al gevonden heb is dat de Kinetic nauwkeuriger is maar hoeveel sec. dat wordt niet vermeld.

Arjan

Afwijking van een automaat kan oplopen tot zo’n 15 a 20 seconden per dag, de Kinetic is aanzienlijk nauwkeuriger, echter hoe belangrijk is die nauwkeurigheid voor je?

De Atlas is een mooi horloge, in mijn ogen echter te druk voor een echte duiker, tussen deze twee zou ik gaan voor de big boss. Wil je toch een automaat dan kun je een monster (SKX 779 en 781) of de SKX007 overwegen, beidetoppertjes.

Succes met kiezen.

Ruud

Als je op de Rikketik komt kun je ze naast elkaar zien bij me.
Deze horloges zijn namelijk niet te vergelijken.

Kinetic tikt, is erg nauwkeurig en bouwt een reserve op van zo’n 6 maanden. de automaat “loopt” en heeft een reserve van zo’n 48 uur max. De bezel kan 1 kant op, de lumen is uitstekend.

De Atlas heeft een knop waarmee je een schijf met de windstreken kunt ronddraaien, grappig, maar het praktisch nut zie ik niet echt. Hij is wel 200 m waterdicht en heeft een bezel die maar 1 kant op kan, dus dat is ok. De lumen is ook des Seiko’s, dus OK.

Het grote voordeel van een Kinetic vind ik dat ie zo ontzettend nauwkeurig loopt en dat je hem tijden weg kunt leggen zonder dat hij stil gaat staan. Ik heb een Kinetic die per seizoen (zomertijd/wintertijd) een seconde of 5 afwijkt ! ! !. Maar een Monster (automaat) moet je natuurlijk hebben.
Ook heb ik de “big Boy” oranje (kinetic). Gekocht bij Robby. Loopt ook erg precies, maar hoe precies weet ik nog niet, daar heb ik hem nog te kort voor. Hij heeft ook een gangreserve indicatie, dat is erg makkelijk, want ik draag 3 Seiko’s door elkaar en dan is het vervelend als er een stilstaat en gelijk moet worden gezet. De Monster gaat op de winder als ik hem niet draag.
Groeten, Eeltje

Bedankt allemaal,

Met aanzekerheid grenzen waarschijnlijkheid wordt het dus een kinetic maar wellicht dat ik toch nog een automaat erbij koop.
Op automaat gebied: is er nu een duidelijk verschil tussen de automaat met caliber 7S26 ( 21 stenen) en 7S36 (23 stenen)? Zo nee, waarom is deze dan uitgebracht ?

Arjan

Als alles goedgegaan is heb je een bericht, nbw123.
Eeltje

je moet gewoon kopen wat je het mooiste vind…de uurwerken zijn prima en het afwijken van een automaat valt best mee…

Een automatic duiker van Citizen is ook niet verkeerd.

http://www.monsterwatches.nl/Docs/7s26VS7s36.doc

In dit stuk staan de verschillen tussen de 7s26 en 7s36…