Supermooie klok, helemaal in deze uitvoering.
Ik denk dat het wel vertrouwd is, toch zou ik 'm zelf persoonlijk gaan halen in Londen.
Ook al is 'ie NOS, stel dat er toch een ieniemienie krasje of anders geks op zit, dan is het beter om het te constateren voor aankoop.
Ik heb al een ticket naar Londen gekocht, ik ben zeer benieuwd, hopen dat ik het horloge binnenkort kan laten zien! Enorm bedankt voor de positieve input!
Ben ook heel benieuwd! Fantastische klok, maar was voor mij echt iets te groot (maar vooral te dik). Ben daarom zelf voor de IWC chrono 3714 gegaan. Persoonlijk zou ik ook voor het iets nieuwere uurwerk gaan. Volg verder de tips hierboven en laat iedereen natuurlijk even weten wat het is geworden!
Dat snap ik niet. Kun je niet beter met wat ponden voor z’n neus gaan wapperen ipv euro’s die de verkoper straks voor jou moet omwisselen? Ik bedoel, in winkels krijg je toch vaker n lagere wisselkoers dan bij banken?
“comes complete with an IWC box and Undated Papers.”
Wat ik zou checken Is of ze (nog) officiële dealer zijn en of t horloge dus wereldwijde fabrieksgarantie heeft. Zonder garantie kan als er iets mis Is met dit aparte en dure uurwerk n kostbaar gedoe worden.
Wat ik begreep toen ik even met die juwelier belde, is dat je 1 jaar garantie bij hun krijgt, omdat de papieren ongedateerd zijn en niet bekend is wanneer het horloge uit de fabriek kwam. Voor 12000 pond hebben ze ook nog eenzelfde gedateerde (febr 2016) versie met 2 jaar IWC garantie. Scheelt dus 1500 pond. Is waarsch wel de nieuwere versie, maar vraag me af of 1 jaar extra garantie die 1500 pond waard is. Daarbij vraag ik me af of er zoveel mis kan zijn met een nieuw uurwerk. Mijn Rolex submariner heeft in die 10 jaar ook nog nooit gehaperd. IWC moet ook wel kwaliteit zijn, toch?
Persoonlijk hecht ik meer waarde aan fabrieksgarantie dan de garantie v n (voor mij onbekende) winkel. Een winkel kan sluiten/failliet gaan, dan heb je niks meer aan die 1 jaar garantie v hen. De fabrieksgarantie Is wereldwijd, hooguit betaal je wat transport/verwerkingskosten, omdat t horloge niet bij die dealer gekocht Is.
Betreft problemen met t uurwerk, ja de merken proberen kwaliteit te leveren. Maar het gaat ook wel es niet helemaal goed. Zo waren er nog best wat kinderziektes in de eerste coaxial horloges v Omega. En zelfs meerdere versies v hun 2500 zijn er gekomen door kleine issues. Bovendien als er problemen zijn heb je slechts winkelgarantie. Als t uurwerk toch mankementen heeft, kun je gedoe krijgen met de winkelier. Straks weigert ie em naar iwc terug te sturen vanwege de hoge kosten en laat ie er alleen n eigen horlogemaker aan knutselen als t horloge toch niet goed loopt. Zit jij op en neer te reizen of t horloge heen en weer te sturen. Met nog kans dat je aan de douane vragen over je dure klok krijgt of dat t pakketje bij de post verloren raakt. En er zijn hier genoeg horror verhalen hoe slecht sommige postbedrijven claims afhandelen.
Op zo n groot bedrag voor een nieuwe versie uurwerk en als er 2 jaar fabrieksgarantie zou zitten (ff goed navragen/checken voor beide punt ), dan zou ik die 1500 wel de moeite waard vinden. Helemaal als je nog wat korting zou kunnen bedingen. Misschien dat die 1500 dan 750 ofzo kan worden.
Heb recent een horloge gekocht tijdens de diepe dalen van de Brexit. Betalen moest toen uiteindelijk via PayPal… maar man, wat kunnen die je een poot uitdraaien.
De wisselkoers van PayPal scheelde zo’n 4%!!! Dat had wellicht te maken met de grote duikvlucht van de Pond toen, maar toch. Samen met de wens van de seller om de Paypal-kosten van 3% te delen kwam er een riante 5,5% bovenop… dat was een prima vliegticket geweest, inclusief overnachting en een goedkope… anyhow, kijk dus ff hoe de betaling straks tot stand komt. Of vlieg er heen idd.
Nee, de nieuwere stond wel in het systeem maar bleek al verkocht. Wellicht dat die allang verkocht was. Mij werd verteld dat de oudere goed loopt en dat hij ze weinig tot niet terug krijgt met problemen. Bij vernieuwingen kan het horloge altijd weer onderhevig zijn aan kleine problemen. Anyway, ik hoefde niet te kiezen dus dat scheelde weer;)