Kopen vanuit de VS

Ik zag vandaag een Hamilton Slim Line (quartz) op Amazon.com voor 260usd. Nu komen daar nog een flinke partij verzendkosten bij en natuurlijk de diverse belastingen maar dan blijft het nog een laag bedrag. Wie heeft er recente ervaringen met het kopen vanuit Amerika en met name met Amazon??

Ik heb enkele maanden geleden wat gekocht bij Amazon. Bij de berekening van de kosten werd in mijn geval de Nederlandse belasting direct in rekening gebracht dus geen kosten achteraf. Bovendien was het er, jawel, binnen drie dagen. Kortom; een aanrader!

okay. goed om te weten.

Houd er wel rekening mee dat je dingen hebt die vanuit Amazon zelf worden verstuurd, en er dingen zijn die vanuit shops worden verstuurd die zich bij Amazon hebben aangesloten. Amazon houdt dat wel een beetje in de gaten, dus normaal gesproken zijn die shops ook goed, maar het is wel aan te raden toch even naar de beoordeling te kijken.

hharry Schreef:

Ik zag vandaag een Hamilton Slim Line (quartz) op
Amazon.com voor 260usd. Nu komen daar nog een
flinke partij verzendkosten bij en natuurlijk de
diverse belastingen maar dan blijft het nog een
laag bedrag. Wie heeft er recente ervaringen met
het kopen vanuit Amerika en met name met Amazon??

Niet met Amazon, wel uit New York. Dat ging goed, verzending was rond de € 10,00 en het horloge was in 6 dagen over. Geen belasting hoeven betalen. Eerder een horloge op eBay uit Californië en die was dusdanig goedkoop, dat ik daar ook geen belasting over hoefde betalen, duurde echter wel wezenlijk langer (ca. 14 dagen) :wink:

Enkele maanden geleden een nieuwe Hamilton op Ebay gekocht.
40% goedkoper dan hier in NL. Inclusief invoerrechten/belasting uiteindelijk 30 % goedkoper dan hier in NL. Opsturen duurde 10 dagen.

Ik was voor mijn Casio klaar voor iets meer dan € 45,00, maar moest onlangs wel m’n batterijtje al vervangen, dus alweer € 5,00 meer… :stuck_out_tongue: Op Amazon UK stond diezelfde voor £ 68,00 excl. verzenden…