Kopen via Ebay

Hallo,

Wie weet dit en wil mij helpen?
Ik heb deze pracht duiker gevonden.
http://r.ebay.com/Qt1fOU
Nou heb nog nooit wat op Ebay gekocht.
Maar wat is nou de miniemprijs? er is nog niet meerdan €15,- geboden.
Dat kan noooit de prijs worden.
Ik zie iets over het hoofd. In de tekst bij de beschrijving staat er gestart wordt voor 99P (engelse site) wie heeft hier ervaring mee.

Vraag;Wat is nu de echte prijs??
Waar lees je dat?
Alvast bedankt.
Peter B

Er is geen miniem en echte prijs.
Bij time left staat 4 dagen dus er kan gedurende de time-left tijd geboden worden.
De hoogste bieder na die tijd wint de klok mits de verkoper het uiteindelijke bod goed vindt.
Als er no reserve bij staat maakt het niet uit of er bijna niets wordt geboden want dan wordt, ook al zou hij niks opbrengen de klok van degene die het hoogst heeft geboden.
Dus in dit geval gewoon wachten tot een uurtje voor de bieding is afgelopen en kijken waar hij dan staat.
Als hij te duur wordt moet je gewoon niet bieden het is vaak hoe graag wil je hem en je eerst verdiepen wat een horloge net als deze seiko gemiddeld op de markt doet.

gr.Lenno

Over 4 dagen loopt het bieden af, degene die dan het hoogste bod heeft gedaan kan hem kopen voor dat bedrag( excl verzending).
Ga voor jezelf na wat jouw maximum is wat je wil betalen.
Je kunt een bedrag invoeren wat jouw maximum is en hopen dat niet iemand anders een (veel) hoger maximum heeft ingevoerd.
Soms biedt iemand in de laatste minuut nog(flink) hoger.
Kwestie van een beetje mazzel hebben en geduld met een beetje gezond verstand.
Deze horloges kom je vaker tegen dus kijk even wat de gangbare prijs is voordat je gaat bieden, en daardoor veel te veel betaald.

gr Ron

De echte prijs is wat de hoogstbiedende na afloop van de biedperiode heeft geboden(dat is hier op 27 november om 21uur5.)
Er is in dit geval dus geen “nu kopen” prijs, het bieden begon bij £ 0,99.
De hoogstbiedende “wint” dus het bieden en zit er dan ook juridisch aan vast.
Let ook op de verzendkosten die er nog bij komen en evt. verborgen kosten zoals btw en importeffingen als het gaat om spullen van buiten de EU.
Succes!

Tip: je kan ook zoeken inclusief in de al afgelopen veilingen. Dan zie je al rap voor hoeveel dergelijke dingen al eens in de afgelopen tijd zijn verkocht.

Ik heb bij die verkoper ook een horloge gekocht, is een goede partij.

6 seconden voordat de veiling afloopt is het beste moment om te bieden. De prijs kan dan ineens verdubbelen. Het beste is te besluiten wat je wil betalen en daar dan nog 3 dollar, pond of euro boven te gaan zitten. Je wilt hem tenslotte niet missen voor een klein verschil.

Volgens mij is het horloge gereviseerd met aftermarket onderdelen. Kweenie of je dat wat uitmaakt. Vind het wel een stoere klok.

Je moet je wel eerst registreren bij ebay voor je een bod kunt doen en event. ook een PayPal account aanmaken. Veel van de betalingen lopen n.l. via Paypal.
Je kunt niet zoals op marktplaats je uitgebrachte bod weer intrekken, heb je eenmaal een winnend bod uitgebracht dan ben je in principe ook verplicht om hetgeen je “gewonnen” hebt ook af te nemen.

jantje.vlaam Schreef:

Het beste is te besluiten wat je wil
betalen en daar dan nog 3 dollar, pond of euro
boven te gaan zitten. Je wilt hem tenslotte niet
missen voor een klein verschil.

en zie daar de psychologie van meer betalen dan je van plan was :slight_smile:

Weet ik, maar je wilt hem toch niet missen op een paar Euro.

Hoi,

Sorry, ook de andere tips en uitleggevers.:slight_smile:
Bedankt voor het reageren! Ik weet wat me te doen staat.:~
Ik vindt het nog steeds een heel mooi horloge.

Dus ik ga wat zaken regelen.
Groet,
Peter B.

grootmokum Schreef:

De echte prijs is wat de hoogstbiedende na afloop
van de biedperiode heeft geboden(dat is hier op 27
november om 21uur5.)
Er is in dit geval dus geen “nu kopen” prijs, het
bieden begon bij £ 0,99.
De hoogstbiedende “wint” dus het bieden en zit er
dan ook juridisch aan vast.
Let ook op de verzendkosten die er nog bij komen
en evt. verborgen kosten zoals btw en
importeffingen als het gaat om spullen van buiten
de EU.
Succes!

Bijna goed, de echte prijs ligt 1 euro boven het een na hoogst biedende bod. Stel ik bied 65,-, en jij biedt als hoogste 100,-, dan wordt het product van jou voor 66,-

Echter, jij kan niet zien wat ik maximaal geboden heb. Het enige wat jij kunt zien wat de huidige stand is.

Dus:

meneer nummer 1 biedt een tientje, en niemand anders heeft nog geboden, dan is de stand op Ebay nog steeds 1,-

Meneer nummer 2 vindt het horloge ook leuk, en biedt 25,-, dan is de stand ineens 11,- (10 + 1).

Jij komt langs en biedt 20,- (je weet immers niet wat het maximale bod van meneer 2 is). Dan heb jij niet het hoogste bod, maar de huidige prijs wordt jouw maximale bod + 1 en het artikel staat ineens op 21,-.

Jij denkt, heeeee dat was te weinig, en je verhoogt je maximale bod naar 30,- , dan staat de stand ineens op 25 + 1 = 26,-

Zo gaat dit proces door tot de deadline.

(en bedenk je, de koop is bindend!)

Succes! Ik ben gek op Ebay, juist omdat er een deadline is, en omdat een kop bindend is. Door vervolgens review over elkaar te schrijven (de waarderingen) valleen de rotte appels vrij snel uit de mand en heb je veel eerlijke verkopers.

(dit in tegenstelling tot Marktplaats, wat door het vrijheid-blijheid eigenlijk een zooitje is. Niets is bindend op Martplaats.

Ik zou niet teveel bieden, is geheel fake (ook wel aftermarket genoemd). Opgepoetste kast is wel echt en met een beetje geluk het uurwerk ook.

Wees gewaarschuwd dus. Dit is geen origineel klokje, hoe mooi deze er ook uitziet. zoek je een leuk klokje, niks mis mee. Zoek je een leuk origineel klokje, move on.

:wink:

jantje.vlaam Schreef:

Weet ik, maar je wilt hem toch niet missen op een
paar Euro.

Tsja, dan moet je dus nog een paar dollar/euro meer bieden dan die 3 dollar/euro die jij voorstelt. Je wilt hem toch niet missen op een paar euro? :wink:

Ik zou zeggen: gewoon als maximumbod instellen de echte maximumprijs die jij er voor wilt betalen. Dat is namelijk niet voor niets je maximumprijs.

Hahah inderdaad. of het nou 3 euro of 5 euro is maakt ook niks uit. Gewoon een
maximumbod en kijken of je geluk hebt. Je kan m namelijk ook missen als je die 3 euro extra (in je hoofd) erbij denkt.

Niet helemaal, bij bedragen boven de $ 1000,00 is de volgende staffel geen $1 maar $25.

Zo had ik voor een horlogen 1025 dollar geboden, degene die hem gewonnen had, die was 1050 kwijt.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,335467,335634#msg-335634