grootmokum Schreef:
De echte prijs is wat de hoogstbiedende na afloop
van de biedperiode heeft geboden(dat is hier op 27
november om 21uur5.)
Er is in dit geval dus geen “nu kopen” prijs, het
bieden begon bij £ 0,99.
De hoogstbiedende “wint” dus het bieden en zit er
dan ook juridisch aan vast.
Let ook op de verzendkosten die er nog bij komen
en evt. verborgen kosten zoals btw en
importeffingen als het gaat om spullen van buiten
de EU.
Succes!
Bijna goed, de echte prijs ligt 1 euro boven het een na hoogst biedende bod. Stel ik bied 65,-, en jij biedt als hoogste 100,-, dan wordt het product van jou voor 66,-
Echter, jij kan niet zien wat ik maximaal geboden heb. Het enige wat jij kunt zien wat de huidige stand is.
Dus:
meneer nummer 1 biedt een tientje, en niemand anders heeft nog geboden, dan is de stand op Ebay nog steeds 1,-
Meneer nummer 2 vindt het horloge ook leuk, en biedt 25,-, dan is de stand ineens 11,- (10 + 1).
Jij komt langs en biedt 20,- (je weet immers niet wat het maximale bod van meneer 2 is). Dan heb jij niet het hoogste bod, maar de huidige prijs wordt jouw maximale bod + 1 en het artikel staat ineens op 21,-.
Jij denkt, heeeee dat was te weinig, en je verhoogt je maximale bod naar 30,- , dan staat de stand ineens op 25 + 1 = 26,-
Zo gaat dit proces door tot de deadline.
(en bedenk je, de koop is bindend!)
Succes! Ik ben gek op Ebay, juist omdat er een deadline is, en omdat een kop bindend is. Door vervolgens review over elkaar te schrijven (de waarderingen) valleen de rotte appels vrij snel uit de mand en heb je veel eerlijke verkopers.
(dit in tegenstelling tot Marktplaats, wat door het vrijheid-blijheid eigenlijk een zooitje is. Niets is bindend op Martplaats.