Kopen via internet/band inkorten

Allen,

Via Time4sale wil ik een Tag Heuer kopen voor mijn vrouw. De band is waarschijnlijk te groot, er moeten 1 tot 2 schakels uit de band gehaald worden.

Wat is wijs? an ik met de Tag Heuer gewoon naar een officieel verkooppunt om de band in te laten korten? Ik neem aan dat ze daar kosten voor rekenen, waar kan ik op rekenen denken jullie?

Groet,
Raymond

Kan je doen, maar als je een foto post waarop men duidelijk kan zien wlk type band het is, is het meestal niet zo moeilijk om er zelf aan te beginnen. :wink:

Geen foto, wel een link naar de site met het type band:

http://www.tagheuer.com/the-collection/women-collection/link/diamonds/index.lbl?w=WJF1414.BA0589

Raymond

Ben geen TAG kenner, maar bij zulk een merk zullen dat toch wel geschroefde links zijn imho ?

Ik denk dat een degelijke fijne schroevendraaier moet volstaan.

Er zullen hier wellicht wel kenners zijn die dit kunnen bevestigen of me willen verbeteren.

Anders kan je nog altijd beroep doen op een of ander bereidwillig forumlid, die in je naaste omgeving woont. Een echte liefhebber rekent hier niets voor aan ! :wink:

Volgens mij zit daar de laatste schakel bij het slot van geschroefd.
Als je die loshaalt, valt de rest zo uit elkaar, redelijk simpel dus,
Wel altijsd de 6 kant van de band korter houden dan de 12 kant.
Ik zou gewoon naar een goede juwelier gaan, hoeft niet eens een dealer te zijn.
Meer dan 10 euro mag zoiets niet kosten.

Yeps, maar als je het zelf doet is de voldoening des te groter :wink:
En van die 10 euro gaan jullie beiden van een koffietje + een stukje gebak genieten. :wink:

Edit: Nu, eerlijk gezegd, enkele jaren terug zou ik ook nooit aan een Breitling-band begonnen zijn. Maar ik heb hier ( en bij Freddy en Morse )al veel geleerd.
Je moet er gewoon eens aan “durven” beginnen. Supervoorzichtig zijn, rustig werken, dan komt alles goed.

ik heb 3 banden laten inkorten (2x rolex 1x breitling)bij een gerenomeerde juwelier/dealer, (2 vershillende) en kreeg ik een compliment op het horloge inplaats van een rekening, de andere keer betaalde ik iets van 5 euro geloof ik.

Heb de band van mijn monster ook bij de juwelier op maat laken maken bij de eerste twee kon ik het pas de volgende dag ophalen bij de derde werd het direct ingekort zonder dat ik er iets voor hoefde te betalen.
Het inkorten duurt ook niet langer als een minuut of 10
( deze juwelier is wel inmiddels gestopt dus wellicht dat er teveel handelingen zonder rekening werden uitgevoerd.)

Ik heb afgelopen weekend mijn horlogeband nog laten verlengen (extra schakel ertussen) en dat was binnen 5 minuten gepiept en kostte ook niets.

Was service terwijl ik het horloge daar niet eens gekocht had :slight_smile:

Ik ga steeds naar dezelfde juwelier/uurwerkmaker, maakt niet uit welk merk, en betaal er dan 3 euro voor,en als het rustig is drinken we er nog een tas koffie bij en slaan we een praatje over onze gemeenschappelijke passie. Trouwens wat maken die paar euri dan uit als je een TAG koopt. Het is net als met het uurwerk zelf. Ga je naar een merkdealer dan betaal je daar dan ook voor terwijl een goed juwelier het net zo goed kan doen tegen een fraktie van de prijs.
Zo liet ik van m’n ebel sportwave classic vroeger de batterij vervangen bij een ebel dealer te antwerpen waar ik de naam niet van ga noemen. Kostprijs 65 euro. Ik weet niet of dit abnormaal hoog is.
Bij de uurwerkmaker waar ik nu ga betaal ik 20 euro wat toch een slok op de borrel scheelt.
Vraag wel steeds de schakels terug na het kleiner maken. Normaal gezien krijg je ze wel automatisch terug hoor maar soms kan het wel eens vergeten worden ook.
veel geluk met je aankoop

Welja, gewoon bij de juwelier laten doen als je zelf niet direct weet hoe het moet. Met 'n beetje geluk doen ze het gratis voor je, en in het uiterste geval kost het je een paar euro.