Weet jij een winkel die dat doet? Dan mag je me een PB sturen zodat ik dat kan navragen bij die betreffende winkel, en zo niet, even goede vrienden.
Het lijkt inderdaad om de grijze markt te gaan.
Het zit als volgt:
Het gaat om een fysieke winkel die begin deze zomer is opgericht en zich in leegstaande winkel(s) vestigt. Vanuit mijn werk ken ik dit principe heel goed, het gaat dan vaak om tijdelijke huurcontracten voor onbepaalde tijd, totdat de verhuurder een permanente huurder heeft gevonden.
Dit houdt dus in dat de aangeboden garantie sowieso 2 jaar loopt via deze winkel.
Maar, en nu komt het, als deze winkel weer weg moet of gewoonweg opgeheven wordt, die kans is aannemelijk met lock-down tijden, dan ben je je garantie kwijt. Mits dit bedrijf online blijft verkopen.
De winkel heeft haar verkoop momenteel online verplaatst bij diverse online winkels om de welbekende lock-down reden. De recensies zijn positief qua leveren, qua ‘contact’ krijgt deze winkel een dikke onvoldoende, ze reageren schijnbaar niet op vragen via de helpdesk.
Liever koop ik een horloge bij een erkende juwelier, meerdere redenen.
Anderzijds is een mooie voordelige koop nooit mis.
Het gaat om de Longines Bigeye die bij bol te koop staat.
Ziet er shady uit. Ik zou gaan voor een iets minder hoge korting en een complete set met officiële garantie.
Too shady bro. Don’t do it. Zeker niet voor zulks bedragen.
Walk away …
Op Chrono heb je ze nieuw voor €1950, misschien als je die verkopers emails (via hun eigen site en niet via Chrono) dat ze nog iets kunnen zakken.
Niet perse, heb ook nog zo horloges gekocht, zowel in fysieke winkel als online zoals Joma. Garantie certificaat/boekje kreeg ik gewoon blanco waardoor het ook niet geldig was.
De omschrijving in de advertentie hebben ze overgenomen van een ander in ieder geval
Ik trek geen conclussies maar wellicht interessant om te vermelden