Koper beweert anders

collega’s

Soms verkoop je wel eens een paar horloge’s uit je collectie om weer ruimte te creëren voor een nieuwe.

Nu had ik een prachtig oris mechanisch herenhorloge verkocht.
Een horloge dat shockresistant is, gave kast, prachtige two tone wijzerplaat en krasvrij glas.
een horloge dat ik een aantal maal heb gedragen en was zeer goed werkend.

Nu zegt de koper dat het horloge niet werkend heeft ontvangen en vraagt mij "wat ik daaraan ga doen…?"
ik citeer: “het horloge tikt niet en er komt geen enkele beweging in het wil gewoon niet lopen, dit kan onmogelijk van de post door stoot of andere zijn daar er geen beschadegingen zijn waar te nemen,en bovendien is het horloge schokresistent en was het
extreem veilig verpakt.”

Zelf kan ik niet geloven dat het horloge niet meer loopt, maar ik geloof de koper natuurlijk op zijn woord.

Ik heb geen behoefte om hier werk van te maken, geld terug te geven, of te laten repareren.
( het horloge is niet ontzettend prijzig geweest, en enige winst of e.d. heb ik al helemaal niet op het horloge)

maar leuk is het niet voor beide partijen

Ongetwijfeld hebben sommige dit ookwel eens meegemaakt. Graag jullie meningen hierover en eventuele suggesties wat te doen.

Ik hoor graag van jullie,

Vriendelijke groet

Jorrit

Betekend mechanisch dat het opgewonden moet worden?
Misschien weet de koper dat niet?

Tsja, altijd lastige situaties dit. Heb het gelukkig zelf nog nooit meegemaakt. Of het is echt waar, dan is het gewoon een freak accident zeg maar. Of de koper liegt en heeft bijvoorbeeld spijt van z’n aankoop en probeert er onderuit te komen… ik neem aan dat de afstand te groot is om persoonlijk te gaan checken?

Ik zou er misschien toch voor kiezen om het horloge gewoon terug te nemen tegen dezelfde prijs, zeker als het geen al te dure klok is. Scheelt je een hoop gedoe, en mocht het horloge gewoon blijken te lopen dan biedt je het opnieuw te koop aan. En mocht het inderdaad niet werken… tsja… dan heb je pech. :frowning:

cmejewellery Schreef:

Betekend mechanisch dat het opgewonden moet
worden?
Misschien weet de koper dat niet?

Heheheh, ja… is het een handopwinder en denkt de koper dat het een automaat is? :smiley:

Je wilt niet weten hoe dom/onwetend sommige mensen zijn…
Kom vaak genoeg horloge’s tegen waarvan men zegt dat de batterij leeg is en dat dan gewoon de kroon uitgetrokken staat…

ik heb ooit een camera verkocht die stuk ging toen de koper hem aanzette, we hebben de reparatie kosten gedeeld. Ik had het product gewoon in perfect werkende staat gestuurd. Ik had dus geen enkele verplichting het te laten repareren, maar om gezeik te voorkomen voorgesteld de kosten te delen.

Hier is al een vervolg.

Ik heb gezegt dat ik me niet direct aansprakelijk voel en dus niets zal gaan ondernemen.
Ik begrijp dat de koper dit niet leuk zal vinden

Krijg ik de volgende mail:

" Mijn beste Jorrit, ik zal je eens een goede raad geven verkoop geen waardeloze spullen
meer op MARKTPLAATS of dergelijke die niet stroken met hetgeen je predikt op je site,
ik vind je een sukkelaar en een zwak figuur en zulke personen moeten verwijderd worden
uit MARKTPLAATS, een ding is zeker hier krijg je gegarandeerd spijt van.

wat je zaait zal je oogsten, en dat staat 100 procent vast. "

Jammer is het altijd dan men direct begint met schelden en dreigen.
Jorrit

Hi Jorrit, mijn advies is: onmiddelijk aanbieden het horloge terug te nemen en na ontvangst zijn geld teruggeven.

Hoi Jorrit,

als jij gewoon zeker weet dat je het horloge in werkende staat hebt verzonden is er gewoon niets aan de hand. Het is altijd een risico bij verzending van een tweedehands horloge door jou als particulier. Dat risico draagt de koper. En van dergelijke mailtjes moet je niet wakker liggen. Je hebt er redelijk met de koper over willen mailen hetgeen tot een oplossing had kunnen leiden. Als hij dan op een dergelijke manier probeert indruk te maken, kun je het beste gewoon terugvallen op de feiten: verzending van een tweedehands horloge is voor risico van de koper.

Vr gr Ron

Ik denk niet dat de mail wisseling tot een oplossing had kunnen leiden als de verkoper stelt: ik ben niet van plan hier iets aan te doen !!!

Mijn advies: terug nemen en geld retour, je wilt misschien nog wel vaker iets verkopen en een slechte naam helpt je daar niet bij :wink:

Ruud

Ik sluit me aan bij Snooker, Andre en Ruud. Je bent weliswaar een particuliere verkoper, maar dit is toch een zakelijke transactie. Daarbij hoort, volgens mij tenminste, twee weken retourrecht. Mocht je het horloge verder in goede staat terugontvangen en je conclusie is dat de koper geen gelijk heeft, dan vergoed je alleen het aankoopbedrag en niet de verzendkosten. Heeft hij wel gelijk, dan vergoed je alles.
Bij een klacht bij voorbaat je handen wassen in onschuld zet alleen maar kwaad bloed. Nu vind ik zijn reactie wel over the top, maar een beetje begrip heb ik er wel voor.

Mijn beste,

Mijn advies is om het horloge gewoon terug te nemen en het volledige bedrag terug te betalen. Het bespaart je volgens mij een hoop gedoe. Immers er is (vanuit jou berichtgeving) niets afgesproken over een bepaalde garantie, retour nemen van het horloge, etc. Je hebt op vertrouwelijke basis gehandeld en daar is niets mis mee, dit gaat ook meestal wel goed. Maar in deze situatie zou ik eieren voor mijn geld kiezen.
Bij het terug ontvangen van het horloge kan je de eventuele mankementen verhelpen, zonodig herstellen en het dan alsnog ter verkoop aanbieden. En als er geen mankementen te constateren zijn dan heb je er een wijze les aan gehad.:wink:

Orologio Signaturis Temporis

Velen adviseren je het horloge terug te nemen…maar moet je dan overstag gaan na dit soort dreigementen? Terwijl je weet dat het horloge 100% in orde was…

Bij mij persoonlijk werken dit soort dreigementen juist tegenovergesteld…Als iemand het netjes wil oplossen, dan werk ik mee. Bij dreigementen bekijkt ie het maar!

Lastige situatie. Volgens mij heeft iedereen hier wel 'n beetje gelijk.
Als de koper netjes blijft, werk je mee aan een oplossing. In dit geval horloge laten terugsturen en het geld terugstorten op zijn rekening.
Maar wat doe je als de koper meteen begint te dreigen? Jeetje…, jullie bereiken hier beiden niets mee. Dus zou ik ook in dit geval het horloge terugnemen en het aankoopbedrag terugstorten.
Gewoon, netjes blijven, Jorrit. Dan valt jou ook niets te verwijten!

Als iemand netjes blijft is het zeker zo dat je samen een oplossing zoekt. Zeker in gevallen waarbij je bijv. allebei verzamelaar bent. Maar als iemand direct met halve bedreigingen komt, hoeft Jorrit daar zeker niet in mee te gaan. Dat heeft niets met goede naam te maken, maar met het feit dat je voor niemand hoeft te buigen die zo reageert.

Ik vind dat Jorrit zich ook niet erg cooperatief opstelt en eigenlijk gewoon de deur in het slot gooit voor koper. Waarmee ik de reactie van koper NIET wil vergoelijken, want deze gaat natuurlijk alle perken te buiten!

Snooker heeft wel een beetje gelijk ik heb wel direct de deur in het slot gegooid voor de koper.
Komt ook doordat de koper voordat hij het horloge had al een beetje zat te “zeuren”.
eerst wel interesse had in het horloge, toen weer niet, en toch weer wel. , extra goed inpakken, spikkeltje hier, vlekje daar, is de kast wel eens open geweest, etc, etc… en nu dit weer, doet het horloge het niet.

Even terug komen op deze discussie.
Ik heb de beste man gevraagd of hij zij woorden wilde verduidelijken.? Ik weet wel wat hij bedoeld maar ik hou er totaal niet van om direct bedreigd te worden en alles maar te slikken.!

ik citeer:
""jorrit,een goed verstaander heeft maar een half woord nodig, en wat betreft het horloge
daar zal ik niet wakker van liggen, zal eens bij de horlogeur binnenstappen en de kostprijs van de mankementen vragen is dit teveel dan is hij goed voor de sloot!.

Alle ongerechtigheid draagt een loon met zich en op zijn tijd is er uitbetaling.

zijn naam (het is je reeds vergeven).""

Jorrit

Mijn beste,

Misschien kan onderstaande je enige troost bieden:

“Denk niet dat de wereld je rechtvaardig zal behandelen, omdat je een goed mens bent.
Je verwacht toch ook niet dat de stier je niet aanvalt omdat je vegetariër bent”

Orologio Signaturis Temporis :slight_smile:

jeetje… Diep…

ben er even stil van… bedankt…?

iig een stuk beter dan die koper zijn oneliners elke keer.

Groeten,

Stefan