Koper die advertentie kopieert

Tijdje geleden heb ik een horloge aan iemand verkocht, maar blijkbaar bevalt het klokje niet. Nu heeft die koper zowel al mijn foto’s als mijn advertentietekst 1 op 1 overgenomen. Vind het toch wat apart… Zouden jullie daar een probleem van maken of het gewoon lekker laten?

Binnen het forum? Lekker zo laten zou ik zeggen, zeker als het alleen het standaard rijtje is…

Het zou mij niet uitmaken zolang de tekst nog steeds klopt met het aangeboden horloge…

Advertentie staat op Marktplaats. Het is wel wat meer uitleg dan het standaard rijtje, en ik denk dat mijn foto’s ook wel redelijk herkenbaar zijn. Zeker omdat het nog niet heel lang geleden onder mijn naam op mp stond.

Misschien ben ik gewoon wat “geïrriteerd” omdat ik het eigenlijk als logisch ervaar dat je zoiets even vraagt voor je het doet. Kan aan mij liggen…

Het is niet heel netjes misschien, maar ik zou me er niet druk over maken.

Precies, netter om eerst even te vragen. “Laat gaan joh” :smiley:

Heb het ook weleens meegemaakt vrijwel dezelfde tekst als mijn oorspronkelijke, prijs was wel anders :wink:
Vond het wel bijzonder om terug te lezen, maar heb er verder geen drukte om gemaakt.

Komt op TZ-UK ook vaak voor, maar dan is er wel duidelijk gemaakt dat de tekst gekopieerd is, en ook de foto’s van iemand anders zijn. Helemaal netjes is het niet, maar goed, ik denk niet dat ik er een groot punt van zou maken. Het is wat anders als iemand die het horloge niet van je heeft overgenomen de advertentie kopieert.

Ja ach, ik laat hem maar. Ik snap het ook wel, niet dat ik zo’n taalwonder ben maar hij is het zeker niet, en mijn foto’s waren waarschijnlijk net wat beter dan die van zijn telefoon :slight_smile:

Je kunt het ook als een compliment zien, of ben ik nu te optimistisch?
Ik heb zelf ook weleens foto’s her-gebruikt, maar echt alleen omdat ik ze niet zo mooi kon maken.

Tja, dat komt vaker voor. Het vervelende is als er bijv een half jaar tussen de originele koop en nu zit, dan kan de staat van het horloge echt anders zijn dan de foto’s. Maar ook dan is het niet jou probleem.
Netter is dat de huidige verkoper het even vraagt, gewoon fatsoen dus.

Ik heb onlangs nog andermans foto’s gebruikt bij een verkoop, maar hiervoor wel per pb toestemming gevraagd. Dat is wel zo beleefd.

Ik begrijp dat Veekeren zich geërgerd voelt.

Ik heb dat ook eens gehad en contact met de verkoper (op mp) gezocht. Hij zei dat ie de foto’s op internet had gevonden; tsja, moet je daar moeilijk over gaan doen? Ik heb het uiteindelijk maar zo gelaten, maar aan de andere kant heb je wel moeite gedaan om je product zo goed/mooi mogelijk weer te geven middels foto’s.