Koper laat me zitten

Waarschijnlijk heeft iedereen het al eens meegemaakt, de koper spreekt af om je dan te laten zitten.
Echt balen.

Eerst een afspraak geregeld bij een horloge atelier, de man wou immers zeker zijn van het horloge. Begrijpelijk, heen en weer gemailed, zelf een atelier in zijn buurt geregeld. Maar dan mailtje dat het niet kan op dat uur.

Kan gebeuren, even gebeld met de koper. Hij wou dan even afbieden op de afgesproken prijs, kon iets van de prijs afdoen als hij ze kwam halen. Goed, nieuwe afspraak bij mij nu. He atelier heb ik dan afgebeld.

Nu, niets.
Geen mail, geen belletje, enkel zijn voice mail.

Leuk zeg. Zeggen dat ik het horloge voor hem gereserveerd heb en dus 2 potentiële kopers op wacht gezet.

Zo gaat dat, ik probeer me er bij neer te leggen, maar leuk is het niet. Ene moment concreet, dan toch even nadenken, dan toch weer wel, dan weer niks meer horen, dan alsnog over de prijs willen handelen enz… Dit, of een deel er van, komt zo vaak voor. Het zij zo.

Overigens, via het forum heb ik ook een aantal perfecte, soepele en gezellige transacties gehad. Het kan dus absoluut wel :slight_smile:

Dat is niet prettig natuurlijk… Onbegrijpelijk.

Er kan natuurlijk wat zijn tussengekomen, maar heb dan het fatsoen om de verkoper op de hoogte te brengen.

Contacteer de andere geïnteresseerden zou ik zeggen… :slight_smile:

Als het om een actief forumlid gaat zou ik het vrij vreemd vinden en zou ik er van uit gaan dat er iets is tussen gekomen.

gr. Glenn

Als het iemand is die via het forum gereageerd heeft dan hebben we daar een apartsubforum voor. Daar zou ik dit rustig melden. Het blijft natuurlijk lullig, zo’n ‘koper’ (td)

Ik heb gelukkig geen vergelijkbare ervaring, maar ik zou hier ook niet vrolijk van worden.
Een keer een misser kan gebeuren. Twee keer in korte tijd is wat mij betreft geen toeval meer…(TD):S(TD) Het tussentijdse afbieden versterkt dit gevoel…
Ik zou nu direct overschakelen naar de twee andere kandidaten en de eerste kandidaat gauw vergeten. Wel ff posten op het ervaringsdeel van het forum zodat we voor deze “kwiebus” gewaarschuwd kunnen zijn.

Succes met de verkoop

Gr Ron

Waardeloos.
Afspraak = Afspraak.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Dit soort “kopers” met marktplaatshouding neemt helaas ook binnen de forums toe.

Inmiddels zijn er diverse topics waarin dit soort gedrag besproken is, uiteindelijk kun je het beste maar één ding doen… even de feedback invullen in deze afdeling http://www.horlogeforum.nl/list.php?13 zodat anderen ermee geholpen zijn c.q. ellende bespaart blijft.

Het was geen forumlid, maar iemand die via 2dehands.be (marktplaats-achtig) e.

Alles ging beleefd en gemoedelijk, hij was zeer “geïnteresseerd”.

Domper op mijn avond,

Tja, er kan altijd iets tussen komen. Maar laat dan minstens van je horen. Of het even niet uit komt of dat het helemaal niet meer door gaat. Ik bedoel, soms heb ik ook wel es twijfels. Maar zo niks van je laten horen vind ik ook niet netjes.

Ken het fenomeen, zelf met de Breguet wederom meegemaakt en dan ook radiostilte…
Je doet er niets aan en beter je energie focussen op wat anders :wink: