Bij betaling via PayPal voor een levering, geniet de koper kopers bescherming. Ik meen dat de koper iets van 41 dagen heeft om dit in te roepen.
Maar hoe werkt dit uit voor de verkoper? Stel: de verkoper ontvangt het geld op zijn PayPal account, en boekt dit direct over naar zijn bankrekening. Vevolgens roept de koper na 3 weken de kopersbescherming in, geschil duurt 4 weken en wordt beslecht ten nadele van de verkoper.
PayPal kan toch niet zomaar de koopsom van de bankrekening van de verkoper halen?
Klopt helemaal⊠alleen krijg je dus een negatief saldo bij PayPal totdat de claim is beëindigd. Is het voor de verkoper negatief beslist dan moet je dit negatief saldo zelf aanvullen via je creditcard of bankrekening (zelf aan de hand gehad). Hoe lang je er over mag doen om teug te betalen weet ik niet , maar ik heb het 3 maanden negatief laten staan, tot ik Mn geld van PostNL terug had.
Ligt er ook aan of je de optie automatische incasso hebt aangevinkt.
Dan mogen ze het volgens mij op den duur wel gewoon van je bankrekening afschrijven.
De koper heeft overigens niet 41 dagen, maar 6 maanden om een paypal claim in te dienen.
Als er geen omschrijving bij de Paypal betaling staat of âfamily Friends of giftâ geld er inderdaad geen kopers bescherming. Raar dat die Amerikaan dat accepteerde overigens.
Ik vertrouw PayPal niet zo als verkoper. Als ik iets verkoop, geef ik mijn emailadres en zeg ik dat het verstuurd wordt als het op de rekening staat.
Op deze manier ontvang je het altijd als gift. Op het moment dat jij als verkoper een betaalverzoek wegstuurt, geldt deze als invoice c.q. factuur en kunnen ze het zo laten storneren waarbij jij met lege handen staat.
Als je geld overmaakt naar iemands paypal emailadres dan heb je de optie om het als business transactie of friends/family te doen. Het is niet automatisch een gift.
Toevallig net begonnen op ebay met paypal, je kan het geld niet eens pakken het bedrag staat nu 2 weken vast bij paypal voordat het vrij is, ik ben benieuwd hoe het afloopt.