Kopersbescherming Paypal

Paypal kijkt voornamelijk naar de tracking en als die aangeeft ‘afgeleverd’ wordt het een lastig verhaal om je gelijk te halen.
Het zal wellicht ook afhangen van je reputatie bij paypal en de reputatie van de verkopende partij.

1 like

Dat dus…

Logisch toch, hij is geen partij komt enkel een pakketje afgeven.

1 like

Hm maar als hij erbij is als je het pakje opendoet en ook vaststelt dat het leeg was of een heel ander object heb je wel een onpartijdige getuige als surplus in het geval er om bijkomende bewijslast wordt gevraagd. Of zou een getuigenis van een buurman die erbij is ook invloed kunnen hebben?

Het klinkt allemaal mooi, bewijslast. Postbodes die verklaringen geven.
Maar Paypal heeft het daar veel te druk voor.

Hoge bedragen gewoon niet via paypal betalen als je bang bent om een lege doos te ontvangen.

Alles is logisch als je er logisch over nadenkt :slight_smile:

1 like

@Herman-Jr dat is zeker een goede tip, om foto’s van de verkoper door een zoekmachine te halen! Deze tip ga ik zeker meenemen!

2 likes

Maar stel je voor dat moet de postbode 10 keer per week gaan doen, dat kan toch niet. De man/vrouw zijn werk is het om een pakketje af te leveren, en dat is wat hij/zij doet.
Ik heb een buurvrouw dus weet niet of een buurman getuige wil zijn, als bij mij een Paket komt ga ik in ieder geval niet de hulp van buren inroepen.

1 like

samengevat blijft het dus een risico!

Ja

Ik heb een keer een horloge verkocht en deze verzekerd verzonden (tot 5000 eu) Enkele dagen later beweerde de kopende partij dat de doos bij aankomst leeg was. Uiteraard vond ik dit een zeer vreemd verhaal en heb ik een onderzoek laten starten bij Post NL. Zij konden mij vertellen dat gedurende de verzending op meerdere momenten het pakketje wordt gecheckt op onder andere gewicht. Uiteindelijk bleek dat het pakketje op de luchthaven in Canada is ‘leeggeroofd’. De koper had dus toch gelijk en beiden hebben wij ons geld vergoed gekregen.

2 likes

Dat is ook waar ik zakelijk tegen aanloop, de versturende partij beweert verstuurd te hebben.

Bij eerste scan wordt het pakket gewogen en zoals @Demirn zegt tijdens het proces nog vaker en ergens wordt dan wel een verschil gevonden.

De ene keer wordt er gewoon verkeerd geteld bij versturen of een lege doos opgestuurd, zelden dat het leeggeroofd wordt maar ook dat heb ik al vaker aan de hand gehad.