Kopersbescherming Paypal

Hallo allen,
stel je koopt een uurwerk via ebay. De verkoper stuurt je wel een doos maar deze blijkt bij het uitpakken leeg te zijn. Hoe kan je dat in godsnaam bewijzen. De verkoper heeft nl bewijs dat hij iets heeft verstuurd en jij hebt getekend voor ontvangst. Hoe los je dat op. Niet dat ik het voorheb maar gewoon uit nieuwsgierigheid hoe jullie dat aanpakken?

MVG

“Kopersbescherming”
Dus de verkoper trekt aan het kortste eind? Ik kan me voorstellen dat het woord van de koper zwaarder weegt maar dat is mijn aanname. :wink:

Maak een uitpakvideo…

da’s nu net mijn vraag, wie aan het korste eind trekt! De koper kan beweren dat de doos leeg was terwijl de verkoper wel heeft verstuurd of visa versa.

Helaas ooit meegemaakt en uiteindelijk mijn geld terug gekregen.
Let wel. De verkoper reageerde nergens op ook niet op PayPal verzoeken dus uitgemaakte zaak.
Ben wel benieuwd hoe het gaat als er een discussie ontstaat :face_with_monocle:

1 like

Dan nog is er niets zeker.
Voor het zelfde geld heb je het product via de bodem eruit gehaald.

Ik denk dat het vooral onderzoeken is bij wie je koopt. Reviews lezen , googelen. En zoals ik van enkele hier geleerd heb. Op afbeelding zoeken. Dus de foto’s van de verkoper door een zoekmachine (google) heen trekken. (Vooral het laatste ben ik zeer dankbaar voor dat geleerd te hebben)

2 likes

je kan ook het uurwerk uit de doos halen, doos terug dichtplakken en dan je uitpakvideo maken. Ik had het er deze ochtend over met de postbode of hij eventueel zou willen getuigen van het uitpakken van de doos maar daar bleef hij vaag over. Dat is een zaak tussen verzender en ontvanger wist hij me te vertellen

ik wil het niet meemaken hoor! In jouw geval een uitgemaakte zaak maar stel dat de verkoper bijzijn bewering blijft. Bij de schuld in 2 delen is er altijd 1 partij gejost!

1 like

Jij zult moeten “bewijzen” dat de doos daadwerkelijk leeg is bij aankomst.
Kan er zelf ook over meepraten (Italiaanse verkoper op C24).

Na ontvangst gelijk een video opname maken. Eerst het gewicht van het pakje op een weegschaal op de video zetten en aansluitend alle zijden filmen waarna je het pakket opent en uitpakt.
Mocht de doos leeg zijn dan film je ook de binnenzijde.
Belangrijk is dat je de film aan één stuk maakt.

Uiteindelijk heeft mijn video in combinatie met het gewicht de doorslag gegeven en heb ik mijn geld terug gekregen…

2 likes

da’s idd een goeie tip al je dat ook op voorhand doen; je pakt bv het pakje uit, je sluit alles weer netjes af en plakt ook de zijkanten terug. netjes dicht en begint alles te filmen. Dan film je het gewicht van een lege doos uiteindelijk. Nu is het gewicht van het pakje ergens vermeld op de bon die erop zit?

Buy the seller :ok_hand:t2:

Ja. Jij wel :wink:
Ik ben er ook huiverig voor geworden…

2 likes

Buy the seller is een goei principe maar t’is soms zo tempting!

“if it’s to good to be true…”

Is wel eens een forumlid geweest die dat heeft gehad.
Die verzond een Steinhart naar India en die gasten hadden een uitpakvideo gemaakt waarop er een fake Rolex uit de doos kwam.
Zwerft nog wel ergens een topic van rond denk ik. Die jongen is onwijs lang bezig geweest om z’n gelijk te halen.

3 likes

Ja hoor dat mag. Ik koop ook helemaal niks meer in Italië. Rukkers.

3 likes

Was inderdaad ook een

Dus ik koop ook niet snel meer iets van een verkoper uit

:sweat_smile:

3 likes

Je vergeet er 1

:joy:

3 likes

Maak bij kostbare pakketjes gewoon ALTIJD een “unboxing” video, ook als er wel een horloge in zit want dan kan je meteen testen of het naar behoren werkt. Pakket even rondom nemen inclusief label voordat je het mes er in zet.

Hoe moeilijk kan het zijn, nagenoeg iedereen heeft tegenwoordig toch een telefoon met camera op zak?

Indien een doos echt leeg is dan is het overigens gemakkelijk te bewijzen want van elk pakket wordt het daadwerkelijke gewicht vermeld door de vervoerder. Ook altijd dus een (keuken) weegschaal bij de hand hebben.

Dat heb ik ook snel geleerd, evenals op bepaalde referenties of stukken uit de tekst te zoeken. Verbazend hoe snel bij sommigen het horloge terug te vinden is ergens totaal anders ( bij europese oplichters veelal gepikt vanop amerikaanse en australische sites/ebay).

2 likes

Ik heb het andersom wel eens meegemaakt😅.
Om plek te maken in mijn collectie had ik een horloge verkocht via Catawiki.

Vervolgens in alle haast het doosje aangetekend verstuurd naar de Belgische koper maar in alle drukte helemaal vergeten het horloge er in te doen😂.

Werd toen in paniek gebeld, daarna excuses aangeboden en uitgelegd dat het niet de bedoeling was. Achteraf konden we er beide om lachen.

3 likes