kopieerapparaat

Ga ik morgenochtend naar kijken. Volgens mij een automaat.
Dit zal dan wel uit dezelfde atelier/zweetshop komen

!

1 like

Die ziet er heel wat geloofwaardiger uit. Logo lijkt me nog steeds scherp en opgelegd.

Ik zie aan de binnenkant van de back case Chinese/Japanse tekens staan. Iemand die geserviced heeft?

Iemand die de tekens kan ontcijferen?
Conclusie binnenkant echt buitenkant niet?

Het caliber is een Ricoh-61 volgens Ranfft:
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?00&ranfft&&2uswk&Ricoh_Auto

Volgens mij is dit gewoon de real deal. Mooi horloge.

Bij Seikos van o.a. sommige Filipijnse eBay handelaren zie je dat ze wel werken met originele onderdelen, maar deze zijn vaak flink versleten en het is echt mix and match. De kast van de ene 7002, met de caseback can een andere, het glas van een derde enz, enz. Als iets niet goed meer is polijsten ze het eerst flink, of werken ze het snel met een kwastje bij (in het geval van een wijzerplaat). Als het dan nog niet goed is wordt het onderdeel vervangen door iets goedkoops aftermarket.

Bizar als je bedenkt wat hier de schaal van moet zijn, gezien het aanbod. Het lijkt wel of iemand alle afgeschreven Seikos opkoopt om ze zo goedkoop mogelijk op te knappen en te verkopen.

Zoiets zou hier ook aan de hand kunnen zijn.

1 like

Het uurwerk is in ieder geval ‘the real deal’. De rest van de huisvlijt kun je dan het beste gewoon negeren.

2 likes

Mooi! Ik heb er net zo eentje met zilverkleurige dial. Voor een tientje gekocht op Marktplaats als package deal bij een Champion horloge. :innocent:

1 like

Ik moet ook toegeven dat ik hem niet lelijk vind. Heeft wel iets. Datzelfde heb ik met een Bombay/Mumbai special van Oriënt. Origineel uurwerk maar de dial is bijna paars te noemen. Alle markers en embleem zijn opgelegd ook de drie sterren behalve één. die was erbij geschilderd. Beetje zoiets als ik heb een 1 Michelin ster en ik schilder er Stiekem nog 1 bij wel grappig. 2 tientjes er voor betaald.

De enige Ricoh die ik ken heeft 4 papierlades en print 30 pagina’s per minuut. De MPC 3003 volgens mij.

2 likes

Ik zoek nu een Canon en HP horloge…:grin:

1 like

Haha. Heb zelf lang printers verkocht. Canon is wel echt de shit, maar duur. Sharp is vele malen goedkoper en zeker zo goed.

HP horloges heb ik geen ervaring mee :joy:

2 likes

Het verbaasd me niet eens hp

Toevallig staat er ook eentje op Marktplaats, ik zie eerlijk gezegd niet heel veel verschillen met deze dial. Ik vind het een leuk horloge, gefeliciteerd! :ok_hand:t2:

Ik ken deze verkoper. Goede kerel komt die van mij ook vandaan. Ik mag teruggeven, ruilen met de zijne. Heb gezegd dat ik het zo wel hou. Als hij er weer een binnenkrijgt mag ik nog steeds kijken wat ik wil. Ik heb meer van hem.

Hier nog zo’n kopieerapparaat uit India… De kast lijkt wel oorspronkelijk van Ricoh te zijn, maar de deksel weer niet. Aan de binnenkant zit een naamloos uurwerk, dat wel op een Ricoh lijkt. De wijzerplaat is dat duidelijk niet en de wijzers ook niet.

Acherop Orient horloges staat tegenwoordig EPSON (volgens mij om duidelijk te maken dat ze niet door Seiko worden gemaakt).

Toch draagt Lewis Hamilton deze:

En niet deze:

:thinking: