Bestel ik een kopieerapparaat krijg ik deze binnen. Waar is Postnl mee bezig?
Als ik die plaat zie vrees ik een mumbai special. Kan dat kloppen?
Indiaas ipv Japans kopieerapparaat …
Was ook mijn eerste indruk
Ik ben zelf ook in het bezit van een vintage Ricoh. Lijkt er niet op, helaas…
Dat wordt research. De achterplaat heeft wel een vage logo.
Hoe moet de binnenkant eruitzien? Welk uurwerk? Heb hem bij iemand gekocht die over het algemeen nette horloges verkoopt.
Dan zou dit mijn tweede Mumbai special worden…
Wat voor research? Deze is niet echt hoor.
Die wijzerplaat is echt heel waardeloos geprint. Dat kan Ricoh beter!
Ik geloof jullie ook. Wil wel ff weten wat erin zit of hoort. Ben nu wel nieuwsgierig. Zit er dadelijk stiekem een batterij in🤭
Onmogelijk te zeggen. Gewoonlijk geeft een wijzerplaat + serienummer op achterkant een idee, maar die zijn beiden vrijwel zeker een stukje huisvlijt.
Ik verwijder de topic zo wel ,wil niet beschuldigd worden van illegale praktijken. Hoe ziet een goede Ricoh eruit?
De Indiase boefjes zijn familie van de Oekraïense boefjes die vostokjes enz creatief behandelen?
Het is inmiddels een beetje te donker voor een knappe foto, maar ik zal even kijken wat ik kan doen.
Ben nu wel benieuwd
Moet ik verwijderen of is het toch wel grappig leerdingetje?
Laten staan wat mij betreft. Mijn Ricoh’s (ik heb er meer gehad, ook mechanische) zagen er allemaal ongeveer zo uit. Een opgelegd (niet geschilderd) haarscherp logo, en op de achterkant informatie over datum, land van herkomst e.d.
Prachtig!
Lekker vertaald uit het… Indiaas?
@BroederBill Ik ben ook wel benieuwd wat voor uurwerk erin zit. Is het een automaat? Wat ik me nog herinner van mijn Ricoh’s was dat waren 17-steens uurwerken waren @ 18.000 bph, handopwinders.
Wist niet eens dat ze ook horloges maakten.je leert hier altijd wat.