Koppige duiker open krijgen

Tot hier toe heb ik alles met mijn 5700 open gekregen, maar dit duikertje was next level vast.

Bankvijs,Wd40, gasbrander en een lange buis nodig gehad om deze open te krijgen.

Had een passende case sleutel voor deze case, sleutel op de case geklemd met een lijmklem zodat de sleutel er niet af zou schieten en dan een hefboom gemaakt met de buis.

Kers op de taart was dat door dit te doen, het horloge terug is beginnen lopen :hugs:

23 likes

Geweldig zo’n service beurt!
Oude bankschroef en koperen buis.
Beetje WD40 en lopen weer.
Snap niet dat horlogemaker er zoveel geld voor vraagt?

8 likes

:rofl: denk eerlijk gezegd dat het de warmte was die de olie misschien terug iets vloeibaarder heeft gemaakt waardoor die terug vertrokken was. Gek eigenlijk als ik zag hoeveel roestdeeltjes er in het uurwerk lagen. Uurwerk zelf geen roest, enkel op binnenkant van het deksel.

voor iemand ideen krijgt, de WD40 niet op het binnenwerk - dat was voor tussen de draad van het schroefdeksel

3 likes

Hier was het dus om te doen, werkende schroefkroon is een leuk extraatje

7 likes

Dat ging inderdaad wel door mijn hoofd…
Blij dat ik dat niet meteen heb opgeschreven, toen ik het zag…stond ik wederom voor Jan met de korte achternaam :slight_smile:

2 likes

Terug dicht dat ding! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Lekkere dial, het klusje dik waard imho :hugs:

1 like

Met die hefboom - omdat het kan :sweat_smile::wink:

3 likes

Ik vind dit geweldig om dit te zien… Mooie creatieve constructie om een back cover te open… deze vind ik wel de mooiste die ik ooit heb gezien

1 like