Kort topic - NA+DaoMod: Seiko x Sinn 556a RS

Dit wordt mijn kortste NA en Mod topic ooit :joy:
Voora omdat ik nog niet weet wat ik van mijn laatste mod vind en of ik hem hou, of met de kast een andere mod wil maken…

36mm kast met fantastische brush, NH35a hacking en winding, OEM wijzers en plaat, custom rode datum, secondenwijzer gemod (kleur, achterkantje lume eraf).

Misschien toch weer gewoon een witte wijzer en witte wit-op-zwarte datum erin zetten…? Of gewoon verkopen omdat ik hem toch weinig zal dragen?

What to do, what to do :grin:

25 likes

Ik vind hem leuk.

Een secondewijzer zoeken die dezelfde kleur heeft als het datewheel. Of omgekeerd :grin:

Ze zijn allebei rood :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Alleen het rood van de datum is minder ‘vibrant’ dan gehoopt en valt een beetje weg…

Wit kan ook maar wordt wel weer wat saai

2 likes

Die is lekker hoor. ik zeg; goede smaak! :wink:

Ik kreeg ook nog eens een notificatie :grin:

Wellicht niet OEM spul erin, maar wel dezelfde sfeer :slight_smile:

2 likes

Ik vind de 3-6-9-12 te groot voor de kast, je hebt mooiere gemaakt.

2 likes

Het idee is heel leuk.
Persoonlijk vindt ik dat je er wel mooiere hebt gemaakt.🤷

Zonder Seiko en X automatic zou het er denk ik beter uit zien.

1 like

:grin::+1:t2:

@peterpan en @andrepost ja klopt. Wilde per se 36mm en per se originele Seiko dial… dus ja of iemand moet er heel blij van worden en hem willen kopen of ik moet er wat anders van modden en dit idee loslaten

3 likes

Leuke kast. Waar komt die vandaan, Lucius?
Niet echt een fan van deze dial en hands, dat kan denk ik toffer.

2 likes

Ja he, eens.

Kast is idd tof, zeker die brush is echt mega scherp.
Komt van Alpha, gewoon los besteld. Naast NH35 hebben ze hem ook voor ETA uurwerken btw.

1 like

Beter niet kunnen doen. Een ouderwetse lollipop in creme-zwart met een wit-op-zwart datum had het harmonieus gehouden. Zoals ie nu is vind ik het zelf wat jammer, maar ik ben dan ook een saai figuur.

Even doorlezen en jawel, we zijn het eens. :slight_smile:

Ook eensch. Ik vind de dial en hands ergens veel te lomp voor de kast.

1 like

Zie net dat ik die kast van de week ook heb gebruikt voor een samenraapsel van onderdelen die ik nog had liggen.
Is niet echt mijn ding geworden dus heb niet eens de moeite genomen hem hier te delen :grimacing:

Die kast is wel netjes hè.

1 like

Kast is dikke plus.

opzich is het geheel zeker heel OK.
Ik vind de plaat alleen te “Russisch” aandoen voor deze kast.
Mis een beetje het “echt horloge” gevoel.

Do IT again… maar dan beter.

3 likes

Die kast is prima, het idee is leuk maar kan beter in verhouding.

Als dat klopt is het een heel dik horloge en mag je me een PB sturen :wink:

1 like

Haha wat zeg je hier nu?

Verder, jullie hebben allemaal wel gelijk heren. Maar eens bedenken wat we hiermee gaan doen.

1 like

Ik zou hem bewaren tot je wat ouder bent, goed afleesbaar zowel dial als hands :rofl:

2 likes

Heel gaaf!

2 likes

Dat je gaat

En als het resultaat goed is stuur je mij die PB :slight_smile:

Ik vind hem echt gaaf, qua idee is het echt geslaagd maar die verhoudingen kloppen (nog) niet. Als er zoiets te koop was in die maat zou ik hem zo kopen en ik ben denk ik niet de enige.

1 like

Ah zo, ik denk dat als ik er wat anders van maak dat het ook echt weer iets geheel anders wordt.

Had zelfs al extra bandje liggen :sweat:

2 likes

Door die grote cijfers heeft ie behoorlijk wat wrist precense voor n 36mm kast :+1:

1 like

Kast vond ik ook inderdaad heel vet!

1 like