Zal me eerst even kort voorstellen ik ben Raymond en sids kort lid hier (had ik eerder moeten doen!) Ik verzamel en draag met name Seiko divers en Glycine horloges! Al een mooie samurai via het forum kunnen aanschaffen dank daarvoor HF en Utrecht2👍 Nu de vraag: er is mij een Glycine Airman Quartz aangeboden model G-À No1 ref 823.111 Caliber 960.111 analoge Quartz. Wat mag zoiets kosten en wat vinden de Glycine kenners ervan. Zijn er bij mijn weten weinig van gemaakt. Daar Glycine toen bijna over de kop ging! Alvast dank voor jullie inbreng?
Welkom hier en veel plezier!
Over de Glycine kan ik je helaas niets vertellen.
Iedere geval dank voor je reactie WB
We zijn hier allemaal gek op foto’s dus misschien kun je een paar foto’s plaatsen van je verzameling, dat maakt altijd wel reacties los.
Je hebt dan misschien nog geen antwoord op je vraag, maar wel een interessanter topic.
Welkom!
Ik had een Airman gehad en mijn mening is, als jij kan een beetje meer sparen, dan zou ik een mechanische versie kopen, ook 2dehands…beter als de vintage versie is (in de foto hieronder)
Zij hebben een zeer betrouwbaar mechanisme (meestal ETA, de vintage denk ik van niet) en de Airman is de meest iconische horloge van Glycine: een kwartz zou gewoon niet proper zijn. Maar ik ben geen fan van kwartsen.
Ook de goude bezel vind ik ook niet mooi, maar dit is een puur kwestie van smaken…
Welkom op dit mooie forum
grt. Gerard
Welkom en veel plezier hiero
Oké GunDun tnx voor je reactie, het gaat mij niet zozeer om de Quartz, ik heb een paar combats subs van Glycine en 2 incusore automaten van glycine super mooie en goede klokken. Waar het mij bij deze Airman Quartz omgaat is het idee dat er maar weinig van zijn gemaakt en dat het glycine bijna de kop heeft gekost. Het is de No1. Als collector wil je zoiets maar wat geef je er voor uit. Hij is boxed in houten doos. Voorts verzamel ik in antwoord op eerdere vraag Seiko Kinetic Sports SKJ serie 200M 5m43 en zijdelings ook de kinetic sport 150m zoals je ziet in mijn profielfoto de SKJ 137 THE green one
Tnx voor het welkom jongens
Mijn beste,
Van harte welkom op dit mooie forum.
Orologio Signaturis Temporis.
823.111 is het modelnummer. Dit is die van mij.
Van deze uitvoering zijn er 1.000 gemaakt, alle voor de amerikaanse markt, tussen 1978 en 1988.
Daar heb ik de mijne ook vandaan, voor een grijpstuiver uit een eBay-rommelwinkeltje-voor-het-goede doel, ergens in Montana…
Het is niet de Airman-1 maar de Airman-3, zie André Stikkers’ boek over de Airman.
Een variant werd gemaakt onder de merknaam Falcon, voor een korte periode.
Kijk ook eens hier: http://www.glycineairman.info/
en hier: http://andres55.home.xs4all.nl/frames/airmanindex.htm, daar vind je een vracht informatie ook over fakes.
Succes.