Het heeft even geduurd voordat ik me wat begon te verdiepen in deze 2021 re-issue van de Speedtimer, vooral omdat hij helemaal niets weg had van het grote voorbeeld.
Naarmate de informatie intake toenam steeg het enthousiasme en vrijwel ongemerkt begin je dan al een keuze te maken, welke kleur? Om een kort verhaal nog korter te maken want het gaat tenslotte om de plaatjes mijn afweging:
bij de zwarte twijfelde ik aan de afleesbaarheid want van dichtbij slechte ogen
voor de gouden ben ik niet moedig genoeg
bij de blauwe stoorde mij de rode accenten
resteert de witte omdat ik nog nooit een horloge met een witte plaat heb gehad, de afleesbaarheid super is en een ‘Panda’ versie ook weer behoorlijk klassiek is.
Aangevuld met een speciaal voor deze Speedtimer ontwikkelde Jubilee van Strapcode (en wellicht past die ook op andere horloges van dit formaat) en een Rios Kaluga racing strap moet het helemaal goed komen…dacht ik.
Maar voor mij is het slecht wennen aan een witte wijzerplaat. Het formaat is geweldig, de afwerking is prima, de oyster band is gewoon goed maar de Jubilee is super en met een solar grab-and-go met 6 maanden power reserve zit je altijd goed.
En toch…dat wit, ik ben er nog niet uit maar we zetten nog even door.
Gefeliciteerd met de aanwinst met deze zonnige panda. Veel draagplezier
Misschien dat de witte wijzerplaat meer aantrekkingskracht krijgt nu we richting de donkere maanden schuiven.
Heel mooi ! Ik heb hem in het goud , maar soms denk ik bij mezelf … had ik de witte maar genomen . Is wat meer te combineren. Ik zou hem als ik jou was ook eens op een wat donkere leren band doen. Veel plezier van de aankoop !
Door dit forum ben ik ook wat meer waardering en aandacht voor bandjes gaan hebben. Zoals hier ook, grappig om te zien dat het karakter van de klok helemaal veranderd met een andere band.
Nadeel is, bandjes snob zijn is ook weer een dure hobby Maar goed, moet maar.
Ik had van de plaatjes altijd zoiets van ; hartstikke mooi zo`n panda maar die ik kocht en op de pols had ( Speedy pro en massena Uniracer ) deden mij uiteindelijk maar weinig dus ik snap je punt. Verder natuurlijk een super praktisch horloge maar je oog wil ook wat denk ik ?
Klinkt niet overtuigd, op de foto’s lijkt het in ieder geval een mooie wijzerplaat! Ik moet wel zeggen dat ik de lederen Rios band er niet perse de beste match voor vind. Ik zou 'm op een donkerblauwe band zet denk ik. Hopelijk trekt het bij, gefeliciteerd met de NA!
Zo’n verleidelijk model dit, erg mooi. En die jubilee, die had ik nog niet gezien op dit model maar het staat prachtig en draagt waarschijnlijk heel comfortabel. En wit is misschien niet de makkelijkste kleur maar komt soms wel erg goed uit.