Ik zal het kort houden. Een jaar of 4 geleden droeg ik regelmatig wat bij aan de discussies op dit forum (althans, ik leverde bijdragen, of mijn bijdragen iets bij droegen laat ik aan jullie). In die tijd was ik op jacht naar mijn eerste horloge, een Rolex DateJust 126300 op jubilee met Wimbledon plaat. Dat horloge draag ik nog altijd met veel plezier.
Hoewel ik de laatste jaren geen bijdragen heb geplaatst, heb ik dit forum met veel plezier in de gaten gehouden. En als je maar lang genoeg lekker bezig blijft met horloges gaat het vanzelf kriebelen. Lang verhaal kort: we gaan de “collectie” uitbreiden!
Wat ik toe wil voegen zijn voor nu in ieder geval een duikhorloge en een dresswatch. Omdat ik nogal een dure smaak heb maar mijn budget daar niet volledig bij aansluit moet ik een keuze maken tussen. Voorlopig is de keuze nu eerst een dresswatch aan te schaffen. Mocht je denken dat ik beter voor een duikhorloge kan gaan, overtuig me vooral (de Starbucks die momenteel in het blauwe gedeelte wordt aangeboden doet me in ieder geval alvast twijfelen )
Op dit moment sta ik dus voor de keuze welke dresswatch moet het worden. Voorlopig ben ik zelf op 3 opties geland waarvan de eerstgenoemde een kleine voorsprong heeft op de andere twee:
Audemars Piguet - Jules Audemars, liefst uit mijn geboortejaar (1997)
Vacheron Constantin - Fiftysix
Rolex - Cellini
Mijn vraag aan het forum: welke opties zouden jullie verkennen in aanvulling op de genoemde opties? Op dit moment lijkt mijn voorkeur uit te gaan naar de eerste optie hierboven.
Budget? Tsja ik had eigenlijk 10.000 in gedachten maar kan me daar altijd maar slecht aan houden. Dus als het perfecte model voor 12 voorbij komt ga ik er ook voor. Daarnaast minimaal 38 mm. Meer eisen heb ik eigenlijk niet!
Soms komen er dingen voorbij in het leven die juist aanvoelen en meteen voor gaat! Als de starbucks zo niet aanvoelt op dit moment, hoef je later geen spijt te hebben als je hem nu niet neemt.
Sowieso zal je honger voor de dresswatch nog niet gestild zijn…
Je dillema wordt erkend! Ik ben benieuwd naar de keuzes die je zal maken, veel succes!