Het begon allemaal met de verloting van een weekkaart op dit forum. Omdat ik er nog niet eerder was geweest, en het een “vereiste” was dat je daadwerkelijk kon gaan, heb ik meegedaan aan de prijsvraag. (die overigens niet erg moeilijk was ;))
Uiteindelijk niet de hoofdprijs gewonnen maar een mooie extra prijs namelijk een dagkaart. Nogmaals mijn dank hiervoor aan allen die deze prijs mogelijk hebben gemaakt! (tu)
Het kwam dus nogal als een verrassing dat ik had gewonnen dus ik moest ineens bedenken hoe ik het ging doen. Hotels zaten overal al vol of vroegen de hoofdprijs, met het vliegtuig werd met de dag duurder!, en met de auto was wel een heel eind om op en neer te rijden.
Uiteindelijk een hotelletje kunnen boeken in Duitsland dus heb toen besloten er een 2-daagse reis van te maken. De 1e dag richting het hotel om daar s’avonds lekker te eten en op tijd naar bed te gaan, de 2e dag de reis vervolgen naar Zwitserland om na de beurs weer huiswaarts te keren.
Zoals gezegd zou dit mijn eerste keer worden dus ik heb het allemaal eerlijk gezegd over me heen laten komen. Uiteindelijk wel met een tas van Stowa naar huis gegaan en enkele foto’s die niet allemaal erg goed zijn gelukt helaas, de belichting bij sommige stands is zeer slecht en het was ook vrij druk en heel veel te zien dus jullie moeten het er maar mee doen. 
Hieronder de foto’s, met bij sommige tekst en uitleg:
na de auto geparkeerd te hebben (het was echt overal VOL!!) eerst langs Stowa

na het topic van JeeWee wilde ik graag de nieuwe chrono zien, hij is mooi geworden zeg. Prijs zit zo rond de 1.600 euro, maar daar krijg je dan ook een heleboel voor terug!

de vrouw vertelde mij dat het horloge 41mm is, maar het horloge is ook vrij dik dus hij oogt vrij fors. Hier een vergelijking met mijn Tissot

en naast de nieuwe Flieger

de Marine met een nieuwe, zilveren wijzerplaat, érg mooi

en de uurwerken van de desbetreffende horloge’s. Marine, Flieger en de nieuwe chrono

Daarna naar de grote hal gegaan waar het al vrij druk was (ik arriveerde rond 11.00uur)

Hieronder wat foto’s van horloge’s die mij aanspraken of opmerkelijk waren:
Revue Thommen met mooie bruine plaat!

NOMOS heeft nu blijkbaar de Orion ook met datum uitgevoerd

gewoon een leuke foto in deze setting

NOMOS Tangente in zwart, staat 'm erg goed!

ik heb 't niet zo op Nato, maar deze combi vind ik erg geslaagd, hoop dat deze horloge’s meer langs gaan komen op de diverse fora

en nog meer Tudor

ook bij Omega even wezen kijken

slechte foto helaas, maar mooi om 's in het echt gezien te hebben

bij Hamilton kwam ik dit bijzonder horloge tegen, weet iemand hoe die werkt?

waar ik persoonlijk naar uitkeek was de nieuwe Visodate van Tissot, in het echt ziet 'ie er mooi uit, leuk ook met het opstaande (plexi?)glaasje, maar hij beland bij mij vooralsnog niet op de wish-list

hier kan je als je goed kijkt het schuin oplopende glas zien, leuk detail wat ook weer teruggrijpt op de vintage modellen

verder nog de nieuwe PRS-516 modellen. De non-chrono vind ik erg mooi, mooier dan het huidige model

ook bij Seiko wezen kijken

en als laatste nog enkele Oris foto’s

Bedankt voor het kijken.