Korte sfeerimpressie Basel 2010

Het begon allemaal met de verloting van een weekkaart op dit forum. Omdat ik er nog niet eerder was geweest, en het een “vereiste” was dat je daadwerkelijk kon gaan, heb ik meegedaan aan de prijsvraag. (die overigens niet erg moeilijk was ;))

Uiteindelijk niet de hoofdprijs gewonnen maar een mooie extra prijs namelijk een dagkaart. Nogmaals mijn dank hiervoor aan allen die deze prijs mogelijk hebben gemaakt! (tu)

Het kwam dus nogal als een verrassing dat ik had gewonnen dus ik moest ineens bedenken hoe ik het ging doen. Hotels zaten overal al vol of vroegen de hoofdprijs, met het vliegtuig werd met de dag duurder!, en met de auto was wel een heel eind om op en neer te rijden.

Uiteindelijk een hotelletje kunnen boeken in Duitsland dus heb toen besloten er een 2-daagse reis van te maken. De 1e dag richting het hotel om daar s’avonds lekker te eten en op tijd naar bed te gaan, de 2e dag de reis vervolgen naar Zwitserland om na de beurs weer huiswaarts te keren.

Zoals gezegd zou dit mijn eerste keer worden dus ik heb het allemaal eerlijk gezegd over me heen laten komen. Uiteindelijk wel met een tas van Stowa naar huis gegaan en enkele foto’s die niet allemaal erg goed zijn gelukt helaas, de belichting bij sommige stands is zeer slecht en het was ook vrij druk en heel veel te zien dus jullie moeten het er maar mee doen. :wink:

Hieronder de foto’s, met bij sommige tekst en uitleg:

na de auto geparkeerd te hebben (het was echt overal VOL!!) eerst langs Stowa

na het topic van JeeWee wilde ik graag de nieuwe chrono zien, hij is mooi geworden zeg. Prijs zit zo rond de 1.600 euro, maar daar krijg je dan ook een heleboel voor terug!

de vrouw vertelde mij dat het horloge 41mm is, maar het horloge is ook vrij dik dus hij oogt vrij fors. Hier een vergelijking met mijn Tissot

en naast de nieuwe Flieger

de Marine met een nieuwe, zilveren wijzerplaat, érg mooi

en de uurwerken van de desbetreffende horloge’s. Marine, Flieger en de nieuwe chrono

Daarna naar de grote hal gegaan waar het al vrij druk was (ik arriveerde rond 11.00uur)

Hieronder wat foto’s van horloge’s die mij aanspraken of opmerkelijk waren:

Revue Thommen met mooie bruine plaat!

NOMOS heeft nu blijkbaar de Orion ook met datum uitgevoerd

gewoon een leuke foto in deze setting

NOMOS Tangente in zwart, staat 'm erg goed!

ik heb 't niet zo op Nato, maar deze combi vind ik erg geslaagd, hoop dat deze horloge’s meer langs gaan komen op de diverse fora

en nog meer Tudor

ook bij Omega even wezen kijken

slechte foto helaas, maar mooi om 's in het echt gezien te hebben

bij Hamilton kwam ik dit bijzonder horloge tegen, weet iemand hoe die werkt?

waar ik persoonlijk naar uitkeek was de nieuwe Visodate van Tissot, in het echt ziet 'ie er mooi uit, leuk ook met het opstaande (plexi?)glaasje, maar hij beland bij mij vooralsnog niet op de wish-list

hier kan je als je goed kijkt het schuin oplopende glas zien, leuk detail wat ook weer teruggrijpt op de vintage modellen

verder nog de nieuwe PRS-516 modellen. De non-chrono vind ik erg mooi, mooier dan het huidige model

ook bij Seiko wezen kijken

en als laatste nog enkele Oris foto’s

Bedankt voor het kijken. :smiley:

Leuk Jaap-Wim, bedankt voor het posten!

Lijkt me inderdaad schitterend om die Tourbillon van Omega eens in het echt te zien. Verder vind ik die nieuwe Tissot PRS516 chronograaf erg op de TAG Heuer Carrera lijken, maar wel erg mooi.

Toevallig ook nog bij Rolex langs geweest?

Hoi Jaap-Wim,

Bedankt voor het posten, er zitten een paar hele fraaie exemplaren tussen. (tu)
Met name Stowa en Tudor vind ik erg mooi.

Groeten,

Martin

Leuke foto’s Jaap-Wim!

Vooral de (eerste) Stowa en de Tissot Visodate vind ik erg mooi.

heb je misschien nog meer foto’s?

Groeten, Stef.

bedankt voor de foto’s Jaap-Wim (tu)
komt weer genoeg moois voorbij …

Wauw die re-issue van Tudor op de bijpassende nato!!X(

Die Tangente in PVD mag er ook wezen!

Hoi Jaap-Wim,
Leuk de foto’s te zien. Ik ben geweest, maar zonder fotocamera, lees mijn reisverslagje elders als topic.
Groet,
Renés

Erg mooi verslag, Jaap-Wim ! (tu)
Bedankt voor het delen !!!

Bedankt voor de foto’s.
Zo krijg je toch een goede indruk hoor.
Enkele mooie modellen ertussen.

Leuk verslag.

Mooi Omega met die secondenwijzer in die subdial onderin (tu)

@ Freek: nee, helaas niet langs Rolex geweest. Wel bij Patek Phillipe die er tegenover zat, maar daar zijn (helaas) de foto’s niet echt gelukt. Bij Rolex wilde ik wel kijken maar was het erg druk toen ik er was en daarna niet meer erlangs geweest om te kijken of het rustiger was.

@ Stef: heb nog een paar foto’s maar die zijn heel wazig en eigenlijk niet echt het posten waard. Van de Stowa en Tissot zijn dit ze wel allemaal die ik heb gemaakt.

@ Bender: de Tangente PVD vind ik stiekem ook wel erg leuk. Past misschien niet helemaal bij elkaar kwa stijl (meestal zie je het terug op stoere duikers bijv.) maar het misstaat hem echt niet!

@ Renato55: ik heb je verslag gelezen, jij was zo te zien in elk geval vroeger thuis dan ik. (13.00 vertrokken, 21.30 pas thuis)

Nog even een opmerking over de Stowa chrono, de vrouw vertelde mij dat ze er nog niet helemaal uit waren of ze de kast helemaal of gedeelijk gepolijst wilden hebben. Dit model was helemaal hoogglans gepolijst, stond 'm erg goed. Ikzelf denk dat het mooier zou zijn als de zijkant geborsteld zou zijn en de lunette gepolijst. (dit heb ik haar ook verteld)

Andere meningen hierover? En wat vinden jullie van de prijs?! (een Valjoux 7753, met fraai afgewerkt uurwerk, opgelegde gouden indices, mooie ranke wijzers en een mooie maat kast) Ander detail; om de balans van de wijzerplaat niet te verstoren is express onderaan de wijzerplaat de tekst “Made in Germany” weggelaten.

M.i. echt een model waar over nagedacht is en die er hierdoor super uitziet. Of het de prijs waard is…? Dat moet ieder voor zich weten, dus laat het maar weten wat jij vind.

Bedankt voor je verslag Jaap-Wim!
De Stowa-chrono ziet er erg goed uit zeg, clean, zonder tekst op de wijzerplaat en zonder datumaanduiding, top!

Leuk dat we op deze wijze een aardige indruk krijgen van Baselworld(tu)

Bedankt voor de impressies. Tudor is goed bezig zoals Menno liet zien in een andere post. Ben normaal gesproken een fan van Omega maar deze modellen doen me weinig. Stowa is natuurlijk weer prachtig. Tissot visodate is ook een leuek wenk naar vroeger.

Beste,

Een mooi relaas met mooie, imho zelfs sfeervolle foto’s.
Persoonlijk hoop ik deze gebeurtenis, gezien mijn steeds groeiende interesse in het onderwerp, ook nog eens te mogen meemaken.
Overigens moet ik toegeven het met je eens te zijn wat betreft de Stowa al moet ik bekennen de Nomos toch net iets intrigerender te bevinden, net als de Omega met secondensubdial.
Bedankt voor het delen.

Met vriendelijke groet,
Geert

Beste Jaap-Wim,

Dank voor de mooie beelden voor de thuisblijvers. Leuk om te zien dat we na de Breguet-wijzers (sierlijk en geblauwd) nu ook Omega-wijzers (logo verwerkt in wijzer) aan het Lexicon kunnen toevoegen.

Mooie foto’s man.

Stowa’s zeer fraai. Prijzen denk ik gerechtigd, maar pfeeiiww…

Om dat ( prijs )te bestellen van een plaatje. Maar ach…ritje Engelsbrand…

De Nomos moet ik wellicht aan wennen, vind het het merk niet zo passen , dat zwarte PVD.

Die ( jou ) LeLocle Index blijft een “nooit vervelend” horloge.

Alltime classic.

Om dan over de ( ook door mij , dacht dat ie medio februari wel te krijgen zou zijn ) Tissot Heritage Visodate 1957 te zeggen naar aanleiding van deze foto’s:

Vind het jammer dat ze op de zwarte wijzerplaat , geen zwart kalenderrolletje met witte cijfertjes gebruikt hebben.

Dank voor de foto’s! Ik vind die Visodate wel mooi. Ook die Omega met wijzerplaat van emaille mag er zijn…

Groet
Mark

Jaap-Wim bedankt voor de impressie! Was weer veel moois te zien.
Vooral de nieuwe Stowa en Tudor chrono spreken mij aan. Zal wel een aardig prijsverschil zitten tussen deze twee…

groet,
Arno.

Bedankt Jaap Wim voor het prima verslag/sfeerimpressie uit Bazel.

Veel nieuws en niet alles verdient extra aandacht…; de Omega Seamaster kan mij niet bekoren. Wat moeten we nu met deze serie?

Tudor, ga ik vanaf nu meer op letten. De Hydronaut II, Omega chronometre, Oris etc echt modellen om naar uit te zien als ze in Nederland komen.

Groet,

Bojo