Korting aankoop Panerai

Is het gebruikelijk dat er korting gegeven/gevraagd wordt bij een aankoop bij een gewone juwelier? Ik ben in de veronderstelling dat er op deze uurwerken toch serieuze marges zitten. Iemand ervaring / Tips?

Ga gewoon naar de grijze handel, factuur en korting

schmeink Schreef:

Ga gewoon naar de grijze handel, factuur en
korting

+1

wie raden jullie me aan? Ik heb me al geinformeerd bij lexwatches.nl, voor de rest zou ik niet weten waar ik terecht zou kunnen. Is dit dezelfde kwaliteit als in de shops?

Uhm, wat dacht je ?
Dat het Chinese zooi is …

Lex, Wien, precision enz

Zijn gewoon normale horloges

Wamberto003 Schreef:

Is dit dezelfde

kwaliteit als in de shops?

Ja natuurlijk.

Mijn vraag komt daar ik een Paar weken een replica van de 104 gezien heb, nauwelijks een verschil(uiterlijk) te merken moet ik zeggen. Ik zou er wel niet goed bij voelen om te weten dat ik met een nepperd zou rondlopen, en ben bang om in het ootje genomen te worden.

Ik heb (destijds)2004 een chronomat evolution gekocht blue dial bicolor bezel en stalen band, deze koste bij de juwelier te sittard destijds 4630(breitling catalogus prijs) meen ik mij te herrinneren.
De juwelier gaf toen zelf aan om hem toen aan mij voor 4000 mee te geven.
Ik kon er zo mee uit de winkel lopen als ik had gewild,daar hij vroeg of ik t geld wilde overmaken thuis?(had al eerder een horloge hier gekocht)
Maar heb keurig gepind.

Op dit forum kan je referenties vinden van verschillende handelaars/verkopers en kopers.

Replica’s zijn inderdaad moeilijk te onderscheiden van echt. Informeer je eerst goed. Je gaat toch geen horloge van +3000EUR kopen zonder je eerst een beetje geïnformeerd te hebben?

Ikzelf heb ooit de pech gehad om bedrogen geweest te zijn door een “horlogeliefhebber” actief op verschillende fora, ook actief op dit forum. Dit was wel een authentiek exemplaar, maar waar verschillende zaken niet correct waren… Het ergste is dat hij mijn vragen beantwoord heeft met leugens e.d.
Wellicht kom je bij “bekende” handelaars zulke fenomenen niet tegen hoor. (tu)

Informeer je goed en aarzel niet om vragen te stellen op een forum zoals dit. Bij de minste aarzeling of twijfel laat je het horloge gewoon links liggen en zoek je wat verder. :slight_smile:

Veel succes alvast!

Glenn Schreef:

Op dit forum kan je referenties vinden van
verschillende handelaars/verkopers en kopers.

Replica’s zijn inderdaad moeilijk te onderscheiden
van echt. Informeer je eerst goed. Je gaat toch
geen horloge van +3000EUR kopen zonder je eerst
een beetje geïnformeerd te hebben?

Ikzelf heb ooit de pech gehad om bedrogen geweest
te zijn door een “horlogeliefhebber” actief op
verschillende fora, ook actief op dit forum. Dit
was wel een authentiek exemplaar, maar waar
verschillende zaken niet correct waren… Het
ergste is dat hij mijn vragen beantwoord heeft met
leugens e.d.
Wellicht kom je bij “bekende” handelaars zulke
fenomenen niet tegen hoor. (tu)

Informeer je goed en aarzel niet om vragen te
stellen op een forum zoals dit. Bij de minste
aarzeling of twijfel laat je het horloge gewoon
links liggen en zoek je wat verder. :slight_smile:

Veel succes alvast!

Goed verwoord. Over iedere handelaar of dealer is wel een slecht verhaal terug te vinden. Zolang echter de positieve kritieken overheersen (check het gedeelte ervaringen met verkopers bijvoorbeeld) kun je relatief veilig kopen.

@Glenn: Ik neem aan dat deze “medeliefhebber” ondertussen niet meer actief is op dit forum of dat het een en ander is uitgepraat?

Laat ons zeggen dat ik er geen gevolg aan heb gegeven. Ik verwacht ook niet dat dit nogmaals zal gebeuren…

Beste Wambert,

Bij de juwelier vraag ik nooit om korting, maar laat meestal merken dat het geld me niet op de rug groeit. Zo hebben ze me tot tweemaal toe korting geboden zonder dat ik het gevraagd had.

Op een speedy pro kreeg ik 10% korting, het is dat ik die niet wilde, anders had ik natuurlijk wel even door onderhandeld, want 10% is niets.

Op mijn Tudor kreeg ik ca ~22% korting.

Of je vraagt er gewoon een leuke accessoire bij (vouwsluiting oid)

Veel succes en plezier, of je nou naar een AD gaat of grijze-markt-dealer!

Je hebt alleen geen merkgarantie op een horloge gekocht bij b.v. Lexwatches, als Lexwatches geen geautoriseerd dealer is van het betreffende werk.
In het geval van Panerai dus geen merkgarantie.

DaanL Schreef:

Beste Wambert,

Bij de juwelier vraag ik nooit om korting, maar
laat meestal merken dat het geld me niet op de rug
groeit. Zo hebben ze me tot tweemaal toe korting
geboden zonder dat ik het gevraagd had.

Op een speedy pro kreeg ik 10% korting, het is dat
ik die niet wilde, anders had ik natuurlijk wel
even door onderhandeld, want 10% is niets.

Of je vraagt er gewoon een leuke accessoire bij
(vouwsluiting oid)

Veel succes en plezier, of je nou naar een AD gaat
of grijze-markt-dealer!

Hangt het ook niet een beetje af van de populariteit van het merk en model welk je wil aanschaffen?

Op een Speedy, welke ze waarschijnlijk toch vaak verkopen, is 10% toch leuk meegenomen? Tudor, alvast non-rolex, is toch iets minder populair en dan lijkt het me logisch dat je hier wat meer korting bij krijgt?

wat zou de marge zijn tussen maken en verkoopprijs? :-)) … daar moet je maar helemaal niet over nadenken.
grijze markt maar dan wel bij “de bekende heren”

waarom is diegene dan nog op dit forum? …

Glenn Schreef:

DaanL Schreef:

Beste Wambert,

Bij de juwelier vraag ik nooit om korting, maar
laat meestal merken dat het geld me niet op de
rug
groeit. Zo hebben ze me tot tweemaal toe
korting
geboden zonder dat ik het gevraagd had.

Op een speedy pro kreeg ik 10% korting, het is
dat
ik die niet wilde, anders had ik natuurlijk wel
even door onderhandeld, want 10% is niets.

Of je vraagt er gewoon een leuke accessoire bij
(vouwsluiting oid)

Veel succes en plezier, of je nou naar een AD
gaat
of grijze-markt-dealer!

Hangt het ook niet een beetje af van de
populariteit van het merk en model welk je wil
aanschaffen?

Op een Speedy, welke ze waarschijnlijk toch vaak
verkopen, is 10% toch leuk meegenomen? Tudor,
alvast non-rolex, is toch iets minder populair en
dan lijkt het me logisch dat je hier wat meer
korting bij krijgt?

Beste Glenn,

Uiteraard is het mooi mee genomen, ik bedoelde het slechts illustratief, ze kwamen vrijwel meteen met 10% over de brug. Dat gaf mij sterk het idee dat er nog “rek” in de prijs zat.

Groeten!

Ropa Schreef:

Je hebt alleen geen merkgarantie op een horloge
gekocht bij b.v. Lexwatches, als Lexwatches geen
geautoriseerd dealer is van het betreffende werk.

Daar geloof ik dus niks van !
Je krijgt bij de grijze dealer gewoon een horloge met afgestempelde garantiekaart van een merkdealer hoor!
Kan soms zijn dat het horloge (dat dan nog in de stickers zit volgens die garantiekaart soms een paar weken of soms maanden oud is maar garantie heb je wel degelijk.

flieger63 Schreef:

Ropa Schreef:

Je hebt alleen geen merkgarantie op een horloge
gekocht bij b.v. Lexwatches, als Lexwatches
geen
geautoriseerd dealer is van het betreffende
werk.

Daar geloof ik dus niks van !
Je krijgt bij de grijze dealer gewoon een horloge
met afgestempelde garantiekaart van een merkdealer
hoor!
Kan soms zijn dat het horloge (dat dan nog in de
stickers zit volgens die garantiekaart soms een
paar weken of soms maanden oud is maar garantie
heb je wel degelijk.

Zo is het; de garantie is gewoon geldig. Wanneer je een merkhorloge na een tijd weer particulier verkoopt dan gaat de garantie ook gewoon mee naar de volgende eigenaar.

Ik heb zelf goede ervaringen met PrecisionWatches, met Juwelier Burger Maastricht, JK-watchstore en RH-watches in Oldenzaal. Je kan er bij al deze “grijze handelaren” echt van op aan dat je een origineel horloge koopt; daar hoef je bij hen niet bang voor te zijn. En het scheelt aanzienlijk met de juwelier. Vaak koop je een horloge uit een EU-land dat dus niet persé Nederland is. Maar dat maakt op zich niet zoveel uit; de garantie is gewoon geldig.

Op welke korting zou ik kunnen rekenen tov de catalogus prijs, indien je weet dat het om een panerai type 104(4.900€) of 88 (cat.pr. 5500€) zal gaan? Ik heb de indruk dat ik wel eraan goed doe mij te informeren… Kan me geld opleveren… Bedankt alvast.