Korting of niet

cmejewellery je hebt gelijk het was geen 2200 euro maar 2400. mijn excuses.

@Floppy71: volgens mij sta je dan als klant aardig voor l*l als blijkt dat er een goedkoop uurwerk in zit ipv een origineel Valjoux caliber…

Op etenswaren na ding ik op alles af dus ook op horloges. Al gaat er maar euro 50 af heb je in ieder geval de reiskosten weer “verdiend”.

knappe jongen om dat te regelen. Een b1 is zo oud als de weg naar rome. Had je moeten regelen met een airwolf!!!

Dat is eindelijk iemand die het begrijpt. Service is belangrijk.

Wat bij mij vaak succesvol was, is dat je wanneer je een bepaald horloge wilt kopen ,je een of meerdere dealers per mail of per telefoon benadert met de vraag of zij dit horloge in huis hebben en wat de prijs is. Noemen ze de catalogusprijs dan spreek je je verbazing uit en zegt dat de prijs bij een juwelier in België bijv. bijv. 15 % lager was. (nb.in België zijn ze scheutiger met het geven van korting). Blijf dan vriendelijk en zegt dat je bij dezelfde condities je het horloge wel bij hem wilt kopen, maar dat je anders er een leuk dagje naar Antweroen voor over hebt om het daar aan te schaffen. In de meeste gevallen gaan ze snel overstag.
Veel komt aan op de manier waarop je het een en ander brengt (blijf altijd vriendelijk en voorkomend).

Alexis

Voor Ruud H.

Vind je de airwolf zo mooi dan, ik kan er geen kraak of smaak aan vinden (al hebben ze bijna dezelfde specs.)
Ik persoonlijk vind de B-1 een stuk mooier en ook de airwolf kan je wel vinden met 20% korting!

Bij bijna alles wat ik koop ding ik af!
Maar toen ik mijn Hamilton Khaki X-wind kocht gunde ik de verkoper mijn aankoop.
De beste meneer (Oudes juweliers, Alkmaar) is alles bij elkaar zeker 3,5 uur met mij bezig geweest en veel informatie gegeven.
Toen ik na 3 uur zei dat ik erg graag nog even over na wilde denken hielt hij de deur voor mij open om zijn winkel uit te lopen. na een paar uur terug gegaan en de aankoop gedaan.
Zo’n service verdient een aankoop, en dan vind ik het ook niet nodig om korting te vragen.
Ik hoop dan wel op service als ik een probleem heb:-)

Bij aankopen waarbij ik mijn eigen informatie (via internet bv) heb verzameld en de verkoper er relatief weinig voor hoeft te doen dan wil ik zeker korting.
Bij het bedingen van korting moet je bereid zijn om nee te zeggen, als de prijs niet goed genoeg is dan moet je ook gewoon nee durven zeggen. Als je die bereidheid niet hebt dan heeft een goede verkoper dat zeker in de gaten en zal de korting nooit het maximale zijn.

De marge scheelt per merk, Omega gaat bijvoorbeeld 1.8 keer over de kop. Lijkt veel, maar een kop koffie gaat 3 keer over de kop.