Korting op horloge

Hallo,
vraagje
Sommige juweliers geven standaard 10% korting terwijl anderen niets afficheren.
Vragen jullie dan je korting of niet?

Vragen altijd - eigenlijk met alle ‘grote’ aankopen.
Nee heb je…

De juwelier geeft meestal/altijd wel een korting. Zoniet dan “dreig” je met een internet aankoop…:D. Moet je eens opletten…;).

Leuk hoor de ""charme “” van een juwelier maar als je even speurt en je vind een bepaald horloge mooi maar als er dan prijsverschillen zijn van meer dan 25% onder dezelfde voorwaarden dan lijkt mij de keus niet moeilijk.

Kan ook best begrijpen dat niet iedereen het met mij eens is. En ja sommige leggen liever 700 tot 1000 euro meer neer voor dezelfde klok maar hebben hem dan wel met een “vertrouwd” gevoel bij de dealer gekocht. Let wel ik koop gewoon mij aankopen Legaal via internet!.; Ken genoeg lui die niet een wat dure aankoop via internet aandurven kopen en gewoon lekker veilig honderden tot duizenden euro’s meer neerleggen.En een dure aankoop via internet haal ik toch altijd persoonlijk af, dus geen kans dat je je centen kwijt bent.

Ik weet een juwelier waar alles met 19% korting verkocht word door de dames. Bij meneer de juwelier krijg je zelfs 25% korting op de adviesprijs, ook wat hij niet in de winkel heeft en wat besteld moet worden.

Thehaguedragon Schreef:

Ik weet een juwelier waar alles met 19% korting
verkocht word door de dames. Bij meneer de
juwelier krijg je zelfs 25% korting op de
adviesprijs, ook wat hij niet in de winkel heeft
en wat besteld moet worden.

Ik zeg: geef mij de naam van die juwelier maar, stadgenoot! :wink:

Overigens: vorig jaar bij een officiële dealer 10% van de adviesprijs af gekregen op een nieuw horloge. Achteraf gezien had ik waarschijnlijk met iets meer moeite ook nog iets meer korting kunnen bedingen.

Gewoon zeggen: “tja, het is een erg mooi horloge, maar die prijs is toch wel wat hoog”. Op deze manier is me al meermaals korting geboden tussen de 10 en 20%. Heb niet eens echt onderhandeld.

defje gaat een horloge kopen:

defje: heel mooi horloge meneer!
verkoper: Ja dit is een horloge voor je leven bla bla bla bla…
defje: maar hij is wel duur!
verkoper: ja maar bla bla bla bla en bla en garantie bla bla
defje maar kan er niks van af?
Verkoper: Ja natuurlijk kan dat, het bandje kan er af de kroon kan er af!
defje: zucht nog geen korting, snik huil ga naar huis :wink:

Dus jee wat ben ik in de slapgel.l modus zeg echt erg!

kheb nog nooit een luxe horloge gekocht en wou gewoon weten of deze vraag (een beetje korting) eerder regel dan taboe is in deze sektor (luxe artikelen).

Alvast bedankt voor alle reakties

defje Schreef:

kheb nog nooit een luxe horloge gekocht en wou
gewoon weten of deze vraag (een beetje korting)
eerder regel dan taboe is in deze sektor (luxe
artikelen).

Alvast bedankt voor alle reakties

Taboo maken we zelf ik ken iemand die ook ging onderhandelen over de aanschaf van een spijkerbroek, en hij had bijna altijd succes :slight_smile:

Ik weet zeker dat je bij de tandarts of mondhygienist ook wel wat kunt roggelen.
Tis ook een beetje sport imho :slight_smile:

Als tandarts kan ik je vertellen dat dit inderdaad wel kan. Niet op het standaard vullinkje wat gemaakt moet worden omdat je beter moet flossen, maar wel voor het implantaat wat ik er ook in kan schroeven. Maar alleen als we dan nog even slap kunnen lullen over horloges :slight_smile:

defje Schreef:

kheb nog nooit een luxe horloge gekocht en wou
gewoon weten of deze vraag (een beetje korting)
eerder regel dan taboe is in deze sektor (luxe
artikelen).

Alvast bedankt voor alle reakties

Hoe luxer de artikelen
Hoe hoger de marges zijn
Hoe meer ruimte er is om te onderhandelen

Doen dus!

Praktisch overal zit een marge op. Of er wat vanaf kan hangt van de persoon. Een ‘gewone’ medewerker bij de Mediamarkt mag er vaak niks aan doen. Zie maar eens een praatje te maken met de manager…

En bij kleine bedrijfjes met minder lagen in de hierarchie gaat onderhandelen vaak makkelijker.

Ik kan me je vraag overigens goed voorstellen. Vroeger was het not-done. Maar tja, tijden veranderen heh…

Goedemorgen Haagse Draak ;-),

Dank je voor PB, ik zal er binnenkort eens even gaan kijken!

Groeten,
Rob