Ik ben van plan om eind dit jaar een nieuwe aankoop te doen en vroeg me af of het done of not done is om een korting te proberen te bedingen. Ik heb het afgelopen jaar drie horloges gekocht zonder erachter te vragen.
Nu las ik recent op een ander forum dat op tag heuers doorgaans 20% korting wordt gegeven… Bij de AD waar ik eind dit jaar wil langsgaan hebben we vorig jaar een TH Carrera twv 2900euro gekocht voor mijn vader. Die 20% was leuk geweest
Nu wil ik eind dit jaar een TH aquaracer en breitling colt kopen. Als het werkelijk common practice is om korting te krijgen, wilt deze ezel zich geen vierde keer aan dezelfde steen stoten. Is het niet zo, dan wil ik niet belachelijk overkomen door het te vragen en wordt het full price. Ik wil niet gierig overkomen bij de AD maar ik heb nu het gevoel dat ik veel te veel betaald heb voor mijn andere aankopen. En dat gevoel haat ik…
Vragen staat vrij. En nee heb je, ja kun je krijgen. Brutalen hebben de halve wereld. Ach, zo zijn er nog veel meer spreekwoorden om maar aan te geven dat wie niet waagt, wie niet wint :+
Altijd doen. Je kunt gewoon netjes zeggen dat je erg geĂŻnteresseerd bent en of er nog iets aan de prijs te doen is. Vooral bij dit soort grote bedragen lijkt het me de normaalste zaak van de wereld.
Bij auto’s, keukens, huizen, koelkasten, televisies enz. doen we het allemaal. Waarom dan niet bij een horloge?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Wil het topic niet kapen maar mijn vrouw heeft 2 longines gezien op Schiphol bij een bekende juwelier… €2500 totaal. Ik weet niet hoe zij er tegenover staan wanneer iemand om korting vraagt, die krijgen, denk ik, op die locatie genoeg klandizie.
Neen heb je, ja kan je idd altijd krijgen maar dat geldt ook als ik megan fox uitnodig om eens…welja… Ik had graag geweten of het een vreemde vraag zou zijn. Gewoon al om te kunnen inschatten of ik bij weigering zomaar moet opstappen en de grey market moet proberen. Of gewoon full price ga betalen. Als het echt iets is wat enkel bij langdurige klanten gegeven wordt, dan weet ik dat ik niet moet pushen.
Hebben jullie ooit een korting gekregen en welk percentage was dit ongeveer?
Jij bent baas over je eigen portefeuille toch? Als het je niet bevalt stap je op. Voor jou, zeker in deze tijd, in dit geval geen 10 anderen. Maar juweliers genoeg die wel willen verkopen. Je bent een dief van je eigen portemonnee als je niet om korting vraagt, of uit fatsoen de volle pond gaat betalen. Je zit daar niet om vriendjes te maken, maar om als Hollander de beste prijs te krijgen
Jij bent baas over je eigen portefeuille toch? Als
het je niet bevalt stap je op. Voor jou, zeker in
deze tijd, in dit geval geen 10 anderen. Maar
juweliers genoeg die wel willen verkopen. Je bent
een dief van je eigen portemonnee als je niet om
korting vraagt, of uit fatsoen de volle pond gaat
betalen. Je zit daar niet om vriendjes te maken,
maar om als Hollander de beste prijs te krijgen
Dat is al een probleem… Ben Belg… En daarenboven nog Limburger, dus vaak gezien als de brave domme Belg
Zou voor mij al een reden zijn je korting te geven :)-D
Heb een zwak voor België sinds mijn laatste bezoek aan Hasselt. Concert van Hooverphonic, fantastische avond gehad! Maar da’s off-topic.
Altijd doen. Printje onder de neus van de juwelier drukken met de online prijs van een grijze import aanbieder wil ook nog wel eens goed helpen. Zie je gelijk welke juwelier je echt graag als klant wil hebben.