Kortsluiting, nieuw uurwerk erin

Goenavund iedereen,

deze vintage Timex heb ik een paar jaar geleden van mijn pake (opa) geërfd. Hij was boer en in de jaren 70, 80 en 90 bestonden er nog geen smartphones, ook de kerktoren stond te ver weg om de tijd even op te kijken. Om toch op tijd te zijn voor het eten was een horloge van belang. Dit was het enige erfstuk wat ik van hem heb en ben er ook altijd zuinig mee omgegaan, tot voor kort dus.

Ik wilde het horloge omdoen, draaide m’n pols en toen viel hij. Het deksel viel open en het batterijtje viel eruit. Hierop probeerde ik de batterij er weer in te drukken. Achteraf gezien had ik dat nooit moeten doen. Hij bleef maar stilstaan nadat ik hem erin kreeg. De volgende dag naar de horlogemaker gegaan. Helaas kon die niks meer voor mij betekenen, ik had kortsluiting veroorzaakt en het horloge was overleden.

Het horloge heeft geen enkele financiële waarde, maar de emotionele waarde is voor mij enorm. Het is immers het enige wat ik nog van m’n pake heb.

Daarom zou ik graag willen dat het horloge een nieuw leven zou krijgen. Ik ben dus op zoek naar iemand die in staat is een nieuw uurwerkje in het horloge te plaatsen. Iemand suggesties?

4 likes

Neem eens contact op met timexman punt nl; misschien kan hij je helpen.

1 like

bedankt, ik zal wel even navragen. meer ideeën van harte welkom!

1 like

Waarom heeft die horlogemaker dat niet direct gedaan dan?